۸۶۶۶۸۲
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

مخالفت مجلس با هر نوع سهمیه‌بندی سوخت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جلسه غیرعلنی با سهمیه‌بندی دونرخی یا چند نرخی موافقت نکرد و صرفاً بر بازگرداندن کارت سوخت و حمایت از CNG تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در اصفهان اظهار کرد: مجلس چند ماه‌ قبل در مصوبه‌ای به دولت اجازه داد کارت‌های سوخت را دوباره فعال و از این طریق مصرف را مدیریت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ایام بودجه طرح‌های مختلفی برای جلوگیری قاچاق سوخت، تشویق کم‌مصرف‌ها و تنبیه پرمصرف‌ها موضوع سهمیه‌بندی مطرح شد تا سهمیه‌ای در حد مصرف معمول و قیمت یارانه‌ای فعلی به مردم داده شده و قیمت ثابت یا پلکانی برای مصارف بیشتر لحاظ شود.

وی عنوان کرد: این طرح به روش‌های مختلف در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مطرح شد اما رأی نیاورد تا اینکه چند هفته قبل دولت در شورای هماهنگی سه قوه این بحث را مطرح کرد و جلسه غیرعلنی با مجلس گذاشته شد اما مجلس با سهمیه‌بندی دونرخی یا چند نرخی موافقت نکرد و صرفاً بر بازگرداندن کارت سوخت و حمایت از CNG تأکید کرد.

فولادگر گفت: نقش کارت سوخت در روش پیشنهادی مجلس مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق است، چراکه توزیع فقط در جایگاه‌ها انجام خواهد شد، این یک قدم است اما زمانی می‌توانست مفیدتر باشد که با سهمیه‌بندی همراه می‌شد اما نمایندگان به خاطر شرایط سخت اقتصادی مردم با هرگونه تغییر قیمت مخالفت کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار گرفتن در سال منتهی به انتخابات بر تصمیم دولت اثرگذار بوده، تصریح کرد: ممکن است انگیزه‌های انتخاباتی باعث اتخاذ این تصمیم شده باشد اما می‌توانستیم قیمت فعلی را با سهمیه‌ای بیشتر از ۶۰ لیتر حفظ می‌کردیم و سیستم چند نرخی را برای جلوگیری از مصرف زیاد اجرا می‌کردیم.

وی اظهار کرد: نمایندگان معتقد بودند دولت با اجرای این طرح به دنبال جبران کسری بودجه است اما می‌توانستیم درآمد حاصل از چند نرخی شدن را مستقیماً برای توسعه حمل و نقل عمومی یا خروج خودروهای فرسوده هزینه کنیم و اجازه ندهیم دولت این درآمد را صرف هزینه‌های جاری کند.

فولادگر خاطرنشان کرد: این‌که یارانه سوخت به کسی که چند خودرو پرمصرف دارد داده می‌شود اما کسی که خودرو ندارد سهمی از یارانه سوخت ندارد عادلانه نیست ولی مجلس با پرداخت مساوی یارانه سوخت به همه مردم موافقت نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      فقط دورغ میگید چندوقت دیگردوباره خیمه شب بازیتان شروع می شود

    • بدون نام

      بله ازترستون یارانه مملکت وبه بنزین بدین

    • بدون نام

      خودشون میدونن مسافرکش زیادمیترسن ومیدونن جلوشون بگیرن بیکارمیشن ملت وبایدافغانیارواخراج کنن که بودجه ومنابع شغلامون هزینشون میش صدای همه درمیادوبه خلطرهمین کلی سوبسیدویارانه ملت ومنلکت هزینه سیاست بدردنخورمضربی فایده کنید

    • بدون نام

      نماینده باید سواد اقتصادی داشته باشد وقتی خودش ماشین پر مصرف دارد چطور طرحی که تمام آحاد جامعه بطور یکسان بهره مند شوند تصویب میکند

    • بدون نام

      تا بعد انتخابات مجلس احتمالا

    • بدون نام

      مردم دانا=== مجلس دانا

    • بدون نام

      بعد انتخابات مجلس سریع بنزین رو میکنن ۲ تمن... بعد ریاست جمهوری ۲ سال دیگه میکنن همون ۵ تمن که مدنظر الآن هستش... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج