جاباما
۸۶۶۶۸۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

دروازه‌بان هلندی بارسا؛ ذخیره‌ای بهتر از شماره یک!

یسپر سیلسن یکی از بهترین دروازه بان های بارسلونا در دو دهه اخیر بوده است.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، اگر فینال روز شنبه کوپا دل‌ری مقابل والنسیا برای یکی از بازیکنان بارسلونا بیش از بقیه اهمیت داشته باشد، آن بازیکن یسپر سیلسن دروازه بان هلندی بارسلونا است.

این مسابقه می‌تواند آخرین بازی او برای بارسلونا باشد، آن هم در رقابتی که در این ۳ فصل، بیشترین بازی ها را در آن انجام داده است. در حقیقت از مجموع ۳۱ دیداری که او از سال ۲۰۱۶ تاکنون برای بارسلونا انجام داده، ۲۳ مسابقه در کوپا دل‌ری بوده و او نقشی مهم در ۲ قهرمانی اخیر بارسا در این مسابقات داشته است.

اگر تمامی نشانه ها درست باشد و سیلسن در تابستان ۲۰۱۹ نیوکمپ را ترک کند، او می‌تواند با خیال و وجدانی راحت بار سفر را ببندد. مطابق آمار او یکی از بهترین دروازه بانانی است که در دو دهه اخیر به بارسلونا آمده و با بدشانسی، پشت سر دروازه بان بزرگی چون مارک آندره تراشتگن قرار گرفته است.

دروازه‌بان هلندی بارسا؛ ذخیره‌ای بهتر از شماره یک!

سیلسن در 31 دیداری که برای بارسلونا انجام داده تنها 23 گل دریافت کرده و با میانگین 0.74 گل خورده به ازای هر مسابقه، دومین دروازه بان برتر بارسلونا در 20 سال اخیر محسوب می‌شود. در حقیقت در بین همه دروازه بانان بارسلونا در این سال، تنها کلودیو براوو توانسته با 44 گل در 75 مسابقه (0.58 گل در هر بازی) آماری بهتر از سیلسن به ثبت برساند.

این آمار در شرایطی است که مارک آندره تراشتگن، دروازه بان اول بارسلونا در این سال ها در 190 بازی 172 گل دریافت کرده و به شکل میانگین، آمار 0.9 گل خورده در هر بازی را به ثبت رسانده است. ویکتور والدز دروازه بان شماره یک بارسلونا در سال های گذشته نیز با 441 گل خورده در 536 مسابقه، آمار 0.82 گل خورده در هر بازی را ثبت کرده است.

شاید عده ای میانگین خوب سیلسن را مربوط به تعداد کم بازی های او بدانند. اما برای مثال در همین سال ها، ریچارد دوتروئل در 22 مسابقه 26 گل دریافت کرده (1.18 گل در هر بازی)، پپه رینا در 49 مسابقه، 59 بار توپ را از درون دروازه اش بیرون کشیده (1.2 گل خورده در هر بازی) و خورکرا، ذخیره اول ویکتور والدس در 24 بازی، 32 گل خورده است. (1.33 گل در هر بازی)

با این حال، آمار سیلسن هرگز نتوانسته تهدیدی برای جایگاه تراشتگن ایجاد کند. حضور او در بارسلونا با حضور یکی از بهترین های جهان توام شده و خود سیلسن رقابت با تراشتگن را چالشی سخت توصیف کرده است.

سیلسن پیش از این هم تلاش کرده بود تا از بارسا جدا شود، اما شرایط به او این اجازه را نداد. داستان اما در تابستان 2019 و با نیاز جند باشگاه به دروازه بانی جدید ممکن است متفاوت باشد.

بنفیکا پیشنهاد خود را ارائه داده، منچستریونایتد ممکن است داوید ده‌خیا را از دست بدهد و پورتو نیز به دنبال دروازه بانی بعد از بازنشستگی ایکر کاسیاس خواهد بود. خروج کیلور ناواس از رئال مادرید می‌تواند کهکشانی ها را به گزینه ای نامتعارف برای سیلسن تبدیل کتد، اما در این صورت، سیلسن این بار نیز باید ذخیره دروازه بانی به نام تیبو کورتوا باشد.

سیلسن در تابستان گذشته صحبت هایی با آرسنال داشت اما باشگاه انگلیسی هرگز پیشنهادی رسمی به بارسا ارائه نکرد. این پیشنهاد ممکن است در این تابستان و با خداحافظی پیتر چک ارائه شود. یوونتوس و پاریسن‌ژرمن هم گزینه های بزرگ بعدی هستند که به دنبال جذب دروازه بانی مطمئن خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موفق باشه

    • N

      این بهتره هه بره بمیره اصن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج