۸۶۶۷۴۹
۵۷ نظر
۵۰۱۸
۵۷ نظر
۵۰۱۸
پ

روحانی: قیمت ارز حتی ۸ هزار تومان هم نیست

رئیس جمهور گفت:برای دولت راحت‌تر است که صادرکننده جنس مورد نیاز کشور را هم وارد کند، به شرطی که قیمت‌ها را برای مصرف کننده بالا نبرد. همه می‌دانیم که قیمت ارز ۱۳ هزار تومان نیست حتی ۸ هزار تومان هم نیست و شرایط و مسائل روانی در افزایش نرخ ارز وجود دارد.

خبرآنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی گفت: در هیچ زمانی از تاریخ انقلاب شرایط سال‌های ۹۷ و ۹۸ را نداشته‌ایم بویژه اینکه دشمن همه تلاش خود را بر جلوگیری از فروش نفت و ایجاد مانع در روابط بانکی به عنوان شریان اقتصادی کشور، متمرکز کرده است.

روحانی به فشارهای امنیتی و انفجار و ترور، فشار نظامی و تحمیل جنگ و همچنین توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: امروز دشمن شدیدترین فشارهای خود را بر بخش اقتصادی متمرکز کرده و امید دارد با این حرکت، از یک سو مانع توسعه اقتصادی شده و از سوی دیگر اقشار جامعه را تحت فشار قرار دهد و بر روند زندگی مادی، معنوی، فکری و خانوادگی آنان اثرات منفی برجای بگذارد.

روحانی: قیمت ارز حتی ۸ هزار تومان هم نیست

اهم اظهارات رییس دولت دوازدهم را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*نیازمندی‌های آب و برق بخش‌های کارآفرین و عمومی با قیمت ارزانی تأمین می‌شود و دولت یارانه بالایی در این بخش‌ها پرداخت می‌کند و در مجموع توانسته‌ایم شرایط را برای کار و تولید در داخل آماده کنیم.

*{با اشاره به ثابت ماندن قیمت سوخت و نفت و گاز برای ۴ سال متوالی در کشور}؛ فعلاً نمی‌توانیم در مورد درست یا غلط بودن این سیاست قضاوت کنیم و البته هر وقت برای تغییر قیمت اقدام کردیم با مشکلاتی مواجه شدیم، اما در هیچ کجای دنیا چنین قیمت سوخت ارزانی وجود ندارد.

* یکی از مهم‌ترین و بزرگترین حمایت‌های دولت از بخش خصوصی و کارآفرینان عدم قطعی گاز در طول سال است، در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که چنین حجم بزرگی از لوله‌کشی گاز به مراکز تولیدی و مسکونی انجام شده باشد و الان ۹۵ درصد مردم از نعمت گاز برخوردارند و و این حمایت دولت از مردم و بخش تولیدی است.

* اگر در بخش سلامت، ایران را با کشورهای همجوار و حتی کشورهای توسعه یافته مقایسه کنید، شاهدیم که کار بسیار بزرگی در حوزه طرح تحول سلامت در کشور صورت گرفته است، به طوری که بسیاری از سران کشورها اعم از اروپایی و غیراروپایی در مورد اجرای طرح تحول سلامت در ایران، ابراز تعجب کردند.

*در بخش آموزش کارهای بسیار مهمی در کشور صورت گرفته به طوری که ما با ۱۴ میلیون دانش‌آموز و ۴ میلیون دانشجو، کار بسیار بزرگی در زمینه آموزش در کشور انجام دادیم.

* رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی کاملاً غلط و اشتباه است. در شرایط مساوی حتماً بخش خصوصی در اولویت است و حق تقدم با بخش خصوصی است، نباید به هیچ عنوان بخش دولتی رقیب بخش خصوصی باشد و ما باید امتیاز را به بخش خصوصی دهیم و حتماً بنگاه‌های دولتی باید واگذار شود.

* واگذاری بخش دولتی اصرار مداوم من بوده و هست، ان شاء الله امسال شرایط مطلوبی برای واگذاری‌ها داشته باشیم. همه بخش‌های دولتی باید واگذار شود، خوشبختانه مقام معظم رهبری هم با اینکه بخش‌های نظامی از اقتصاد بیرون بروند، موافق بودند و در مورد موضوع ادغام بانک‌ها نیز ایشان موافق بوده و حمایت کردند.

* اصلاحات در بانک‌ها کاری بسیار سخت و دشوار است. متأسفانه مجوزهای بی‌رویه زیادی صادر شده و فعالیت در بخشی از بانک‌ها دارای اشکالات عدیده‌ای است. بانک‌ها سرمایه‌های جامد و شرکت دارند و فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند که حاضر نیستند این فعالیت‌های خود را واگذار کنند و این در حالی است که نمی‌شود هم بانک‌دار و هم بنگاه‌دار بود.

* اولین کار مهم دولت درباره بانک ها این بوده که در طول ۶ سال گذشته دست در جیب بانک مرکزی نبرده‌ایم و دولت پایه پولی را بالا نبرد. بالا رفتن پایه پولی کار بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است. در این ۶ سال، دولت نسبت به استفاده از پایه پولی متعهد بوده و بعد از این هم متعهد خواهد بود، حتی برای پرداخت یارانه هم زمانی که پول کم می‌آوردند از پایه پولی استفاده می‌کردند اما ما این کار را نکردیم.

*تعدیل مؤسسات اعتباری غیرمجاز دومین کار دولت است. این کار بسیار سخت بود و شجاعت زیادی می‌خواست و ما برای توقف فعالیت این مؤسسات اعتباری غیرمجاز دردسرهای زیادی متحمل شدیم به گونه‌ای که حتی برخی تجمع‌های خیابانی از سوی حامیان همین مؤسسات سازمان دهی می‌شد تا ما نتوانیم این کار را با موفقیت انجام دهیم.

{در پاسخ به سوالات یکی از فعالان اقتصادی در حوزه انرژی مبنی بر ورود بخش خصوصی به فروش نفت و فرآورده‌های نفتی}: برای این منظور راه را باز کرده‌ایم و با ارائه نفت در بورس مشکلی برای فروش نفت و فرآورده‌ها توسط بخش خصوصی نداریم.

* برقراری روابط خارجی با دنیا کار مهم دیگر دولت است. برغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، دولت کار خود را در خصوص برقراری روابط خارجی با موفقیت انجام داده و ادامه خواهد داد، ما همیشه به دنبال این بوده‌ایم که در منطقه صلح و امنیت باشد. تأمین امنیت بالاترین کار دولت بوده است.

* در خصوص موضوع همکاری بخش دولتی و خصوصی، همیشه اعضای دولت را تشویق کردم که بدون مشورت با بخش خصوصی تصمیم نگیرند و اگر تصمیمی بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ شود، قبول نمی‌کنم. کسی که درس اقتصاد خوانده، چارچوب‌ها را بهتر می‌داند، اما وقتی به اجرا می‌رسیم، حتماً باید با بخش خصوصی هم مشورت شود.

* به رغم همه مشکلات و تهدیدها ما امروز در بهترین شرایط از نظر ذخایر ضروری هستیم،دولت مشکلی در این زمینه ندارد همه کالاهای ضروری مورد نیاز کشور و نیازهای اساسی تأمین شده و وضعیت در این عرصه نسبت به سال گذشته، به مراتب بهتر است.

*آزاد گذاشتن صادرکنندگان برای واردات کالا به جای انتقال ارز خوب است به شرطی که کالای وارد شده را بر مبنای دلار ۱۳ هزار تومانی با مردم حساب نکنند و حداقل براساس ارز نیمایی محاسبه کنند. محاسبه کالای وارداتی با نرخ آزاد به مردم فشار وارد می‌کند.

* برای دولت راحت‌تر است که صادرکننده جنس مورد نیاز کشور را هم وارد کند، به شرطی که قیمت‌ها را برای مصرف کننده بالا نبرد. همه می‌دانیم که قیمت ارز ۱۳ هزار تومان نیست حتی ۸ هزار تومان هم نیست و شرایط و مسائل روانی در افزایش نرخ ارز وجود دارد.

* هدف ما بهبود وضعیت معیشت مردم است و فشار دشمن در کوتاه مدت با هدف اثرگذاشتن بر وضعیت معیشت مردم و در بلندمدت جلوگیری از توسعه کشور است و در چنین شرایط باید همه بخش خصوصی و دولتی کنار هم باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روحانی اگر در کشورهای دیگر سوخت ارزان نیست ولی مردمشان سوار بهترین ماشین هستند نه اینکه اشغال های ایران خودرو و سایپا با قیمت بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانى نميدونست. منتظر بود تو بهش اينا رو بگى تا بدونه

      • بدون نام

        این یارو هر وقت در مورد هر چیزی حرف زد همون چیزی که در موردش حرف زد قیمتش چند برابر میشه حالا چند وقت دیگه نگاه قیمت ارز کنین ...انقلاب شد که مردم به حقشون برسن نه اینکه تلاش کنن فقط شکمشون سیر بشه

      • ( SHERVIN )

        پس روحانی یک نامه برای همتی ارسال کن که دلار را زیر دوهزار تومان بیاورد
        همه مردم میدانند گرانی دلار کار خودت است.

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که هرچی بدبختیه زیر سر خودتونه، 2 ساله عقد کردم ولی نمیتونم یه مراسم ساده بگیرم با این مخارج سنگین، خدا ازت نگذره روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موقع نفرين فرستادن عين خانم بزرگا چارقد سرت كن تا آهت موثرتر واقع بشه و دامنش را بگيره

      • بدون نام

        فعلا که همه روسری سر کردن و نشستن فقط این شرایط بکام امثال شماست که هرچی دلار بالا بره با دمتون گردو میشکنید و مردم بدبختتر میشن

    • بدون نام

      4000هزار جیناب روخانی

    • خودم

      چهار هزار تومن هم نیست....کی به کیه....فقط خجالتتتتتت

    • بدون نام

      قیمت های دیگه چی 206 شده 130 تومن کی برمیگرده به 30 تومن

    • مصطفی

      شما دلارو بکن ۹ تومن ....اگه بلدی

    • بدون نام

      ...
      دلار سه برابر شده قیمت همه اجتاس هم قشنگ سه برابر شد

    • احمدم احمد

      .....مسول تنظیم بازار و قیمت کیه مگر نه اینکه دولت مسول هست جای شاکی با متشاکی عوض شده ایا

    • بدون نام

      آقای روحانی یعنی تو واقعا حقوق و مزایای یک کارمند ،یابازنشته را با کل کشورها مقایسه میکنی کویت،عربستان، امارات،وغیره آیا این تورم ۳۰۰ درصدی رادارن ،باشه همه قبول داریم جنگ اقتصادی هست آیا با حقوق ۲ ملیونی میشه چکاری کرد ،بله بیا حقوق را نسبت به دلار بالا ببر ،بنزین هم بکن ۵۰۰۰ تومان ۲ ملیون چند دار میشه٬٬٬٬مگه ۱۳۰ دلار بیشتر میشه ما ۱۳۰ دلار در ماه میگریم یک کارگر ساده در کویت ،اروپا ،آمریکا،۲۰ برابر ۱۳۰ دلار میگرن. ،،،ما چی جنس رو دلار می‌ره بالا ،ماشین رو دلار ،،در دولت جنابعالی رب گوجه هم رو دلار رفت بالا که الان باید ۱۸۰۰۰ تومان داد رب ،با ۲ ملیون خداشناس ۲۰ کیلو گوشت به ما میدن،،،اون وقت از ارزونی سوخت میگی ،،منه کلاس سوم راهنمایی هم اینو می‌دونم آقای دکتر

    • رحمان

      جناب روحانی مردم خصومت دشمنان رامی بینندوسنگ اندازی آنان رابه حساب شما نمینویسند!لذا اگر عملکردشما همانطورکه اکنون میفرمایید خوب وقابل قبول بوده پس چرا درصدبالایی ازمردم ایران از مدیریت شما برکشورقبول رضایت ندارندوموردانتقادشدیدهستید؟! دوحالت داردیاشما اشتباه میکنیدیا چشمان مردم قادربه رویت خوبیهایتان نیستند!! درفضای مجازی پیام دهیدونظرخواهی کنید خرج آنچنانی هم ندارد!!!!

    • بدون نام

      واقعا همینطور است مسبب این وضع همین مردم کم خرد هستند که انبار کردند ارز و محصولات را

    • پویا

      پس ببین چقدر نظارت نیست و شیر تو شیره که ارزی که ه‍ هزار تومان هم ارزش نداره، داره ۱۴ تومان معامله میشه
      ننگ بر مسئولین بی عرضه

    • بدون نام

      اگرهیچ کجاقیمت سوخت اینقدرارزان نیست هیچ جاهم مث کشورمااینقدرتورم وگرانی نیست.

    • بدون نام

      چرا نمیگی قیمت دلار کم کنند خخخخخ

    • جوان بی کار افسرده

      که فعلا هم موفق شدن انگار؟ مردم دیگه از گرونی، فقر، رکود تورمی همراه با بیکاری نفسشون به شمارش آخر افتاده؟مگه تو این مملکت تولید واقتصادی هم مونده از آمار بیکارها مشخصه؟ امیدوارم این یکی نظرم رونشون بدید و؟

    • بدون نام

      کجا بنزین ارزون کل دنیا .....چرند نگو به ۸۲ میلیون نفر

      حقوق ۱ کارگر ساده در ماه ۱۵۰ دلاره این شرم اوره

      اره به دلار کار میکردیم ۵ هزار تومان هم راضی بودیم

    • بدون نام

      قیمات ارز باید زیرر۸۰۰۰:رسد.ً

    • احد

      اقای روحانی
      شما با برجامتان این امکان را برای هجمه دشمن فراهم کردید

    • علی

      هیچ کجا چنین سوخت ارزانی نداریم؟؟!!!!هیچ کجا هم چنین اقتصاد مریضی نداریم که ساعت یه ساعت قیمت اجناس و دلار و طلا و خودرو و سایر اقلام تغییر کند.و هیچ جای دنیا چنین انحصاری وجود ندارد که خودروی بی کیفیت و پر مصرف با قیمت های گران تحویل مشتری دهند و در ضمن پول یک سال کارمند در همین آمریکا استکبار جهانی ۸۱۶ میلیون تومان میباشد

    • بدون نام

      زورت به آمریکا که نمیرسه فشار بیار به ملت شیخ حسن ...یه جایی این فشارها منفجر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ موقع مملکت اینجورنبودچون ریس جمهورومجلسش این قدر بدنبود

    • بدون نام

      فقط دوروغ میگه ودیگر هیچ خدا لعنت کند روحانی را

    • بدون نام

      اره بابا دو تومنم نيس

    • ناشناس

      من سوال دارم اگه قیمت ارز ۸۰۰۰ تومن و حتی کمتره چرا ارز نیمایی که زیر نظر دولت عرضه میشه نرخ تمام شدش حدود ۱۱۰۰۰تومن میشه؟
      یکی اینو جواب بده

    • ذاکر

      بابا بسته دست از سراین مردم بکش مردم نون شب ندارند میگی بنزین ارزانه دهن مردم سرویسه که درد مردم فقیرو نمیفهمه

    • دلار

      بله قیمت دلار باید زیر ۸۰۰۰ تومان باشه در حرف.
      اما در عمل نتوانستیدبازور اسلحه وقوه قهریه تازه قیمت دلار ۱۴۵۰۰ تومانه. این یعنی شکست اقتصاد. بی ارزش شدن پول ملی. چرا با ملت صادق نیستید. چرا با ملت دروغ می گویید. یکی از بدبختیهای یک ملت اینه که مسئولین آن با مردم صادق نباشند. مگر خدا به داد این ملت برسه. ملتو نابود کردید خدا نابودتون کنه. آمین.

    • بدون نام

      عه واقعا چقد هم تو راست میگی

    • بدون نام

      بله آقای روحانی هیچوقت شرایط سال 97و98رانداشتیم چون تاحالا هیچوقت دولتی به این بی عرضگی وفساد و دروغ نداشتیم اگه دلار قیمتش سر به فلک کشیده وبه ادعای شما8000تومن هم نیست (خجالت هم خوبه دلار3200تحویل گرفته 8000تومن رو آرزو میکنه)تقصیر جمشید بسم الله وممد والضالین نیست تقصیر یک دولت سرتاما فساد ودروغه که در راس این دولت مفنگی جناب عالی بادکترای دروغ وفریب قرار دارین به خدا صد رحمت به سنگ پای قزوین

    • بدون نام

      آره قیمت ارز یک قرون هست. ولی فقط واسه فک و فامیل شما.
      واسه مردم بالای 15 تا 20 هزارتومانه. تازه اون هم اگر امکان نقل و انتقال بین داخل و خارج براش مهیا باشه.

    • بدون نام

      آنچنان رونقى به زندگيتون بياريم كه ...
      خخخخخخ

    • بدون نام

      عالی جناب عشق. واردات ازاد کن.

    • بدون نام

      ببخشید دلار از نظر آقای روحانی کمتر از 800 تومان می یاشد که اشتباهی کمتر از 8000 تومان بیان شد اگر شما دلار را بیشتر می خرید مشکل شماست نه مشکل روحانی

    • بدون نام

      ... مردم فشارمضاعف راتحمل می‌کنندتحریم خارجی وسرکوب داخلی..

    • بدون نام

      خسته نشی انقدر حرف میزنی

    • شهروند

      خوب درسته چهارساله قیمت سوخت زیادنشده مگه یارانه سرانه ۹ساله اضافه شده چرافقط حرف سوخت میزنیدجناب رییس مجریه شماسواریدخبراز پیادهانداریدیارانه راچندبرابرکنیدبنزین هم گرونترکنیدخیلی ازجوانهایما ن که تحصیل کرده هم هستند برای نان عیا لشون بیابونا پلاستیک جمع میکنند!!!

    • کلاغ

      یکی بگه ایشون رئیس جمهور کدوم کشوریه؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!

    • بدون نام

      ۱۴۰۰۰ هم بتونی بدی همه ازت راضی میشن ولی ب زودی بالا ۲۰ هم میبینه

    • بدون نام

      فقط حرف عمل صفر

    • بدون نام

      بله همه میدونن قیمت دلار حتی سه هزار تومن هم نیست ولی نمیدونن چرا دولت اصرار داره که قیمت دلار بالا نگه داره و روز بروز مردم را در تنگنای بیشتری قرار بده

    • بدون نام

      بله همه میدونن قیمت دلار حتی سه هزار تومن هم نیست ولی نمیدونن چرا دولت اصرار داره که قیمت دلار بالا نگه داره و روز بروز مردم را در تنگنای بیشتری قرار بده

    • بدون نام

      قیمت واقعی دلار باید ۱۰۰۰ تومان باشد.

    • بدون نام

      ای کلک

    • بدون نام

      چه پورو روحانی خجالت بکش

    • بدون نام

      قیمت واقعی دلار4 هزار بقیه از بی تدبیری شماست

    • بدون نام

      برادر بزرگوار
      وقتی شما اختیاری نداری خوب استعفا بده
      نمیزارن کار کنی

      پاسخ ها

      • علی

        جناب روحانی، شما درست میگی که اختیار نداری اما... چرا بعد از ۴ سال دور اول. دوباره کاندید شدی؟ و حالا که مملکت را دنده عقب راندی به قهقرا ! بنای مغلطه را کوک کردی که اختیارات م کمه!؟ دیگه ضربه ای مانده که نزده باشی ؟ بلایی که شما و کابینه برندت بر سر مردم آورده‌ای را مغول هم نتوانست تا چه برسه به ترامپ کاباره دار! تاریخ هرگز شما را نخواهد بخشید.

    • امین

      همون ارز 4200 تومانی جنابعالی این بلا رو سر مملکت آورد ! دلار بی صاحاب رو دادی دست یک عده معلوم الحال که به جای واردات کالاهای اساسی رفتن جنس های قاچاق و لوکس وارد کردن ارزی که برای واردات دارو بود خودرو لوکس آوردن نتیجه اش بهتر از این نمیشه ! اصلاً دلار بشه 100 تومن خوبه ! مردیم از بس نتونستیم مایحتاج زندگی مون رو تامین کنیم ! چقدر باید ببینیم و آه بکشیم و حسرت بخوریم ؟!!

    • بدون نام

      یعنی ایشالله بعد از این سختی دلارو میارید زیر ۸ هزار تومن ؟!!!واقعا اگه این کارو کنید من خودم بهت ایمان میارم که انسانی

    • سید

      عزیزم حرف نزن،سال97 تمام قد گفتی دلار کمتر از 5تومنه،وبعد کردی19تومن!،مگه پات گذاشتن!

    • بدون نام

      پس چنده.حتما ۷تومنه زمان شاهه

    • بدون نام

      اقای روحانی تازه میگی دشمن میخواد با اقتصاد ما وارد جنگ بشه و نزاره ک اقتصاد ما رشد کنه؟؟؟کجای کاری تو پروفسور؟؟دشمن نابود کرد اقتصاد مردم بدبخت ایرانو،، البته ب غیر از شما و اقازاده ها و ثروتمندان،،،چون شما اصن نمیدونن فشار یعنی چی?؟؟فشارو مردم بدبخت و کارگر دارن تحمل میکنن،،،،وقتی مردین چی دارین بگین پیش خدا؟واسه دفاع از خودتون؟؟هااااااااااااااا

    • علی

      همه می دانند که قیمت ارز زیر4000 تومانه اما... چهار ، پنج برابر کردی تا چاله های خودت را پر کنی یک! چرخ معیشت مردم را مثل هسته ای پنچر کردی برای نارضایتی عمومي دو! ... 3، 4 و 5 را اگر استعفا ندی خواهم گفت. خبری خواهشا چاپ کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج