جاباما
۸۶۶۸۰۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چین: تحریم آمریکا علیه هوآوی را تلافی می‌کنیم

چین تاکید کرد ممنوعیت های آمریکا علیه هواوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: چین تاکید کرد ممنوعیت های آمریکا علیه هواوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.

روزنامه گلوبال تایمز روز پنجشنبه نوشت، فرستاده چین در اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد اینطور نیست که دست روی دست بگذاریم تا آمریکا هر کاری می خواهد علیه شرکت های چینی انجام دهد ما از حقوق مشروع شرکت های خود حفاظت خواهیم کرد.

جانگ مینگ به آمریکا هشدار داد بیش از این در مسیر اشتباهی که در پیش گرفته است، جلو نرود این روند جز تباهی مناسبات دو کشور نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

سفیر چین در اتحادیه اروپا افزود دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا فنآوری های هواوی را در فهرست سیاه قرار داده است ما چنین اقدامی را تلافی خواهیم کرد.

وی این حرکت را از سوی رییس جمهوری آمریکا یک اشتباه بزرگ توصیف کرد و گفت که چنین اقدامی لازمه اش یک پاسخ درخور است باج خواهی جواب نمی دهد.

او تاکید کرد وقتی قرار باشد منافع و حقوق شرکت های چینی به مخاطره بیفتد آن زمان چین وارد عمل خواهد شد و اجازه چنین کاری نخواهد داد.

آمریکا بر این باور است که هواوی پیشرو برنامه های جاسوسی برای دولت چین است و از این پس این شرکت اجازه همکاری با شرکت های آمریکایی را نخواهد داشت.

اما سفیر چین در اروپا تصریح کرد که این اقدام آمریکا سوء استفاده از ساختارهای دولتی برای مجازات شرکت های خارجی است و کاملا انگیزه های سیاسی دارد آنها می خواهند با تدابیر و ابزارهای دولتی هواوی را زمین گیر کنند.

جانگ همچنین از سیاست های تجاری یکجانبه و تعرفه های آمریکا انتقاد کرد و گفت که چین با اروپا و دیگر کشورهای جهان برای پیشبرد نظام چند جانبه جهانی تجاری همکاری نزدیکی خواهد کرد.

سفیر چین در ارپچا گفت که در این شرایط چینی ها به وحدت و مقاومت بیشتری نیاز دارند ما دارای یک تمدن ۵ هزار ساله هستیم و می توانیم ۵ هزار سال دیگر هم آن را صاحب باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترامپ عجوزه

      تررامپ همون زورگیره در ابعاد بزرگ.هر کس دوستش داره باید تو یه کوچه خلوت توسط چند زورگیر مورد تفقد قرار بگیره.آمین

    • مهدی

      دمت گرم ترامپ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج