جاباما
۸۶۶۸۳۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

گل‌محمدی: هدف پدیده بقا بود، نه قهرمانی

سرمربی پدیده در مورد فصل پر فراز و نشیب خودش و تیمش صحبت کرد.

ایلنا: یحیی گل‌محمدی در فصل هجدهم با پدیده فراتر از حد انتظار ظاهر شد و به عقیده خیلی‌ها تیمش بهترین بازی را ارائه داده و حتی شایسته قهرمانی بوده است. گل‌محمدی برای فصل بعد هم با پدیده به توافق رسیده و باید دید با چالش‌های پیش روی خودش چطور کنار می‌آید.

* طبق آمار پدیده مشهد در فصل گذشته، بیشترین گل را این تیم از ارسال از سمت راست داشت که 8 گل بود و بعد از آن 6 گل از پاس توی عمق.

بله، ما از کناره‌ها نفوذهای خوبی داشتیم. البته شیوه بازی‌مان در هر بازی بستگی به حریف داشت اما در کل تاکتیک ما، حرکت از کناره‌ها و عمق بود. خدا را شکر از کناره‌های حریف خوب استفاده کردیم و گردش توپ طوری بود که ما با ارسال از کناره‌ها توانستیم به گل‌های خوبی برسیم.

کل تاکتیک ما این بود اما گاهی وقتی کناره‌ها بسته بود در عمق حریف پاس عمقی می‌دادیم و از این طریق صاحب موقعیت می‌شدیم. ما با توجه به بازیکنان سرعتی، رونده و نفوذی که در خط کناری سمت راست داشتیم، می‌توانستیم کارهای ترکیبی خوبی داشته باشیم. سرعت خوب در اضافه شدن و ارسال‌های دقیق باعث شد بیشترین گل را از سمت راست بزنیم.

* البته پدیده روی پاس در عمق هم 6 گل زد که فکر می‌کنم در بازی‌هایی بود که حریفان دفاعی کار می‌کردند و تجمع زیادی در دفاع داشتند.

در کل ما تنوع تاکتیکی‌مان بد نبود. امسال هم از کناره‌ها حمله کردیم و هم از عمق حریف که با توجه به کیفیت بازیکنان، مجبور بودیم از عمق دفاع حریف و کندی آن استفاده کنیم تا به گل برسیم.

* فکر می‌کنید بیشترین گل را چطور خوردید؟

فکر می‌کنم کرنر و ضربات ایستگاهی بود.

* پدیده فصل گذشته روی کرنر 5 گل خورد و پاس در عمق هم 4 گل.

یادم هست که روی ایستگاهی، کرنر و اشتباهات فردی بیشترین گل را خوردیم. پاس در عمق یادم نیست، شاید ۴تا یا کمتر بود، اما از کرنر و ایستگاهی حریف خوردیم.

* نکته جالب این است که پدیده از دقیقه 75 تا پایان بازی 12 گل زده و در دقایق 16 تا 30 و 46 تا 60 هم بیشترین گل خورده را داشت.

ما از لحاظ بدنی شرایط‌مان خوب بود. با توجه به تمرینات خوب پیش‌فصل، پایه و بیس بدنی‌مان خیلی خوب بود و توانستیم بچه‌ها را در شرایطی قرار دهیم که به‌لحاظ بدنی شرایط خوبی داشته باشند و فشار بیشتری به حریف بیاوریم. بیشتر گل‌هایمان را در داخل خانه زدیم و زمانی که احتیاج به گل داشتیم.

با حمایت خوب هواداران و فشاری که آنها به حریف وارد می‌کردند، به‌لحاظ ذهنی بازیکنان در شرایطی قرار می‌گرفتند که حس برتری‌طلبی خوبی داشتند و دوست داشتند در هر بازی پیروز باشند. شاید اصلی‌ترین مساله‌ای که باعث شد در دقایق پایانی بازی‌ها گل بیشتری بزنیم همین انگیزه بالای تیم برای پیروزی بود.

* همین نتایج خوب و البته بازی‌های باکیفیتی که پدیده انجام می‌داد باعث شد هواداران زیادی هم به ورزشگاه بیایند. پدیده مشهد فصل گذشته حتی به‌لحاظ آمار هواداران هم توانست رکورد خوبی بزند. در هر بازی پدیده به‌طور میانگین حدود 15هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد که این مساله اتفاق بزرگی به‌حساب می‌آید.

شروع فصل شاید کمتر کسی فکر می‌کرد نتایج خوبی بگیریم اما وقتی این مساله ادامه داشت تماشاگران بیشتری را می‌دیدم که به ورزشگاه می‌آمدند، به‌طوری که حتی گاهی بیرون ورزشگاه می‌ماندند. در بعضی بازی‌ها هم اصلا فکر نمی‌کردیم ورزشگاه پر شود اما این اتفاق افتاد. مثلا وقتی با تیم‌هایی که اسم و رسم چندانی نداشتند بازی داشتیم، می‌دیدیم ورزشگاه پر شده بود.

یکی از این بازی‌ها مقابل ماشین‌سازی تبریز بود که روز فوق‌العاده‌ای برایمان رقم خورد؛ وقتی دیدیم ورزشگاه پر شده. از اینکه توانستیم طوری کار کنیم که هواداران زیادی را به ورزشگاه بکشانیم خیلی خوشحالیم. معرفت خوب هواداران و استقبال خوبی که از بچه‌ها داشتند، ستودنی است و باعث شد انگیزه‌مان روزبه‌روز بیشتر شود.

* پدیده 10 هفته صدرنشین بود و 12 هفته هم بدون باخت گذراند. تیم‌تان از هفته چهارم تا چهاردهم صدرنشین بود که همین مساله باعث شد از پدیده به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نام برده شود.

شرایط نیم‌فصل خیلی خوب بود. ما خوب امتیاز جمع کردیم که اگر در نیم‌فصل دوم این روند ادامه پیدا می‌کرد در پایان فصل می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم اما بعضی مسائل وجود داشت که روی تیم تاثیر منفی داشت؛ مثلا زمین تمرین خوب نداشتیم که کیفیت تمرین پایین آمده بود و همان مساله کیفیت بازی را هم پایین آورد. دقیقا ما از آذرماه به بعد، زمین تمرین خوب نداشتیم و امکانات‌مان نسبت به نیم‌فصل اول واقعا خیلی کم بود، در حالی که در شهرستان‌ها شرایط بهتری وجود داشت. به‌خاطر این مساله خیلی اذیت شدیم و امتیازات مهمی را از دست دادیم.

* با این وجود امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری خیلی خوب کار کردند و بیشترین گل را این 2 بازیکن زدند؛ بازیکنانی که شاید اول فصل کسی فکر نمی‌کرد بتوانند مثل یک ستاره بدرخشند و هر کدام 10 گل بزنند.

هر دو این بازیکنان واقعا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. البته باید از بقیه بازیکنان هم تشکر کرد که شرایط گلزنی را برای آنها فراهم کردند تا بتوانند به‌لحاظ آماری خیلی مثبت و خوب باشند. هم قاسمی‌نژاد و هم شاکری تمرینات خیلی خوبی داشتند و باانگیزه کار می‌کردند. خوبی تیم ما این بود که بازیکنان حرفه‌ای زندگی می‌کردند. شرایط زندگی‌هایشان را تغییر دادند. تغییرات مثبت روی زندگی سالم وارد مسابقه شد و توانست به آنها و تیم کمک کند.

* تنها نکته عجیب و نسبتا منفی تیم‌تان این بود که در بازی‌های رفت و برگشت مقابل پرسپولیس، استقلال و سپاهان، تنها 6 امتیاز کسب کردید. شاید اگر از این بازی‌ها امتیازات بیشتری به‌دست می‌آوردید، می‌توانستید حتی به قهرمانی برسید.

بله، توقع از تیم ما بالا بود در حالی که شرایط، هزینه و امکانات برابری نداشتیم. یکی از این تیم‌ها در نیم‌فصل بازیکنی ۷، ۸ میلیاردی آورد که با ۷۰، ۸۰ درصد بودجه باشگاه ما برابری می‌کرد. با این حال ما جلو این تیم‌ها بازی‌های باکیفیتی انجام دادیم؛ مثلا جلو پرسپولیس در هفته اول و در بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان خیلی خوب کار کردیم و حتی می‌توانستیم برنده باشیم.

به هر حال باید شرایط ۲ تیم را از همه لحاظ در نظر گرفت. بازی‌های رودررو برای قهرمان شدن خیلی مهم است اما کم‌تجربگی بازیکنان و شاید بحث خودباوری باعث شد در بازی‌های مهم و بزرگ نتوانیم آنطور که باید و شاید نتیجه بگیریم و این مساله تاثیر زیادی در رتبه ما داشت.

* با این حال رتبه خوبی به‌دست آوردید. این در حالی بود که فکر می‌کنم در ابتدای فصل هیچ صحبتی در مورد قهرمانی و سهمیه نشده بود. درست است؟

بله، اصلا صحبتی در مورد این مساله مطرح نبود و بحث ماندن در لیگ برتر اهمیت داشت. ما به‌لحاظ هزینه‌ای تیم سیزدهم، چهاردهم جدول بودیم اما در پایان فصل تیم چهارم جدول شدیم؛ تیمی که فکر می‌کنم خیلی خوب کار کرد.

* واقعا بحث ماندن در لیگ برتر، هدف پدیده بود؟

بله، نه بحث سهمیه بود و نه قهرمانی و رتبه‌های میانه جدول هدف قرار داشت.

* حالا که توقعات از شما و تیم‌تان بالا رفته، برای فصل آینده صحبتی برای قهرمانی و سهمیه آسیا شده یا نه؟

همه چیز بستگی به بستن تیم دارد؛ اینکه چه بازیکنانی به تیم اضافه شوند. اگر بازیکنان مدنظر ما جذب شوند و شرایط خوبی داشته باشیم می‌توانیم در مورد رتبه آینده صحبت کنیم. مثلا اینکه چطور هزینه شود و شرایط به چه صورت خواهد بود.

* در پدیده مشهد یک بازیکن در همه بازی‌ها حضور داشت که خیلی عجیب به‌نظر می‌رسد. می‌توانید حدس بزنید کدام بازیکن بود؟

فکر می‌کنم مسعود ریگی. او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. ما در شروع فصل ۵، ۶ بازیکن لیگ یکی و جوان گرفتیم که خیلی خوب کار کردند. آنها به‌لحاظ ذهنی خودشان را قوی کردند و آماده بازی‌های بزرگ بودند. تمرین، نظم و انضباط و اراده خاصی که داشتند به آنها و تیم خیلی کمک کرد، ضمن اینکه زندگی حرفه‌ای داشتند. مثلا استراحت‌شان به‌موقع بود و تمرین و تغذیه هم به‌موقع و منظم.

* در کنار همه اینها، به‌نظر می‌رسد اتحادی که در تیم وجود داشت باعث شد پدیده به موفقیت برسد.

بله، خدا را شکر ما یک مورد حاشیه‌ای نداشتیم. نه داخل تیم مساله‌ای بود که بخواهد درز پیدا کند و نه اینکه بچه‌ها می‌گذاشتند حاشیه‌ای وارد تیم شود. در مدت ۱۰ سالی که به‌عنوان سرمربی کار کردم واقعا تیمی به این منظمی ندیده بودم. واقعا یکی از کم‌حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ بودیم و عملکردمان در کنار مسائل فنی، به‌لحاظ اخلاقی هم خوب بود.

* در کل به‌نظرتان این آمار درست بود؟

بله، درست بود. ممنون از اینکه وضعیت پدیده را بررسی کردید.

* قرار بود در صورتی که پدیده آسیایی شود، مجسمه اعضای تیم در مشهد نصب شود. با توجه به اینکه به آسیا خیلی نزدیک شدید، از این مساله خبر دارید یا نه؟

واقعا خبر ندارم. وقتی برگشتیم مشهد باید از مسوولان جویا شد.

* ظاهرا قرار است به‌جای نصب مجسمه در شهر، در ورزشگاه ثامن این اتفاق بیفتد.

واقعا هیچ اطلاع جدیدی از این مساله ندارم اما اگر انجام شود خوب است و به بازیکنان انگیزه زیادی می‌دهد تا در آینده هم شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر تبا نی نمی کردی جایگاه بهتری ( قهرمانی ) پیدا میکردی .!!

      پاسخ ها

      • عجب ..رجب

        اره دقیقا اگه جلو تیم حکومتی تبانی نکرده بودی شاید قهرمان میشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج