جاباما
۸۶۶۸۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برادرکشی به سبک جان تری و فرانک لمپارد

دوشنبه آینده این دو دوست نزدیک که ۱۳ سال در غم و شادی‌های چلسی با هم بودند، روی نیمکت دو تیم دربی کانتی و استون ویلا برای صعود به لیگ برتر قرار می‌گیرند.

ایلنا: شهریور گذشته وقتی جان تری هنوز کفش‌هایش را نیاویخته بود، رویارویی با فرانک لمپارد در دربی مطرح شد و لمپارد گفت: «هر روز جان تری را می‌بینم.» هشت ماه بعد، لمپارد با تری روبه‌رو می‌شود در دیداری که فوق‌العاده مهم است.

دوشنبه آینده این دو دوست نزدیک که ۱۳ سال در غم و شادی‌های چلسی با هم بودند، روی نیمکت دو تیم دربی کانتی و استون ویلا برای صعود به لیگ برتر قرار می‌گیرند. تری البته دستیار دین اسمیت خواهد بود اما نمی‌توان از تقابل این دو نفر که افتخارات بسیاری را با هم به دست آوردند و حالا نخستین گام‌های مربیگری را بر می‌دارند، به سادگی گذشت.

تابستان گذشته لمپارد نتوانست جان تری را به دربی ببرد چون دستمزد بالایی داشت و با ساختار باشگاه هماهنگ نبود. چند هفته بعد تری فوتبال را کنار گذاشت و دستیار اسمیت شد همراه با ریچارد اوکلی. مدیر اجرایی ویلا، کریستین پرسلو به خاطر سه سال کار به‌عنوان رییس دپارتمان فعالیت‌های اقتصادی چلسی شناخت خوبی از تری داشت و پیشنهاد جذب او را به اسمیت داد که با عبور از فرایندی سخت، یکی از پنج مصاحبه شونده برای مربیگری ویلا بود و در نهایت این پست را به دست آورد. او سابقه کار در برنتفورد و والسال را داشت و مربیگری پل، برادر جان تری را نیز تجربه کرده بود.

تری ساعت هفت و نیم صبح نخستین روز کاری‌اش، مشتاق و آماده برای آموختن در دفتر باشگاه حاضر شد در حالی که مطالعه زیادی روی مربیگری ژوزه مورینیو و دیگران انجام داده بود و می‌خواست از مربی که بیش از ۴۰۰ بازی در لیگ انگلیس مربیگری کرده بود، چیزهای تازه‌ای بیاموزد.

هنوز هم زود سر کار می‌آید و البته فرم بدنی‌اش را عالی حفظ کرده. روزی پنج کیلومتر می‌دود و به شدت مراقب تغذیه‌اش است. در تیم‌های پنج نفره مشارکت دارد و گاهی به طور اختصاصی با مدافعان و مهاجمان کار می‌کند. او اقتدار اسمیت را پذیرفته و مثل فصل قبل که تلاش کرد تیم را درگیر ماجرای کاپیتانی‌اش نکند، بی‌حاشیه به وظایفش می‌پردازد. در کنار زمین هم فعال است مثل دو ماه قبل که با روی کین، دستیار مارتین اونیل در ناتینگهام فارست درگیری پیدا کرد. البته لمپارد هم چند هفته قبلش با کین درگیر شده بود، به قول معروف، خصومت‌های قدیمی سخت می‌میرند.

لمپارد البته بیشتر به چشم آمده چون به‌عنوان مربی هر هفته کنفرانس خبری دارد. او که در زمان بازی هم خوب حرف می‌زد، حالا نقش جدیدش را به درستی ایفا می‌کند و هرگز با حرف‌های غیرمعقول باعث ایجاد تنش نشده.

شروع کار او در پرایدپارک آسان نبود چون با کاهش بودجه مواجه شده و مجبور بودند قبل از هر خرید، بازیکنی بفروشند. ماییج ویدرا با ۱۱ میلیون پوند به برنلی رفت و جک ماریوت و مارتین واگهورن آمدند، آنها انتخاب لمپارد بودند که خودش با ایجنت‌ها وارد مذاکره می‌شود. هر دو موفق بودند.

اعتماد او به جیدن باگل هم نتیجه داد و حالا این مدافع راست ۱۸ ساله دارایی بزرگی است ضمن اینکه لمپارد در قرض گرفتن میسون ماونت و فیکایو توموری از چلسی و هری ویلسون از لیورپول موثر بود. تیم او در بازی رفت نیمه‌نهایی پلی‌آف مقابل لیدز ناامیدکننده بود اما در بازی برگشت در الندرود مزد شجاعتش را گرفت و به فینال رسید.

لمپارد صداقت را به بازیکنانش می‌آموزد مثل وقتی که باخت ۴ بر صفر دو ماه قبل مقابل ویلا نزدیک بود شانس صعود دربی را از بین ببرد. دربی در ۱۲ بازی آخرش تنها یک باخت داشت و او توانست مالک باشگاه، مل موریس را برای خریدن چهره‌های جدید متقاعد کند و اشلی کول، یکی دیگر از قدیمی‌های چلسی را به خدمت گرفت. دستیار لمپارد، جودی موریس که یکی دیگر از دوستان نزدیک تری است، نقش مهمی در دربی دارد.

مثلث بازیکنان سابق چلسی در این فصل دو بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ویلا هر دو بازی را برده با ۷ گل زده و بدون گل خورده اما ویمبلی بازی متفاوتی است. لمپارد و تری که با هم در چلسی ۱۱ جام بردند و روی هم ۱۸۴ بازی برای تیم ملی انگلیس انجام داده‌اند، در این دوئل ۱۷۰ میلیون پوندی رقیب سرسختی برای یکدیگر خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج