۸۶۶۹
۱ نظر
۵۰۴۶
۱ نظر
۵۰۴۶
پ

راهنمای انتخاب روكش مناسب مبلمان

لباسی برای مبلمان

اگر در خانه به فضای اطراف خود توجه کنيد، خواهيد ديد که بخش بزرگی از وسايل جلوي رويتان مبلمان و همان ميز و صندلي‌هايی هستند که در شبانه‌روز استفاده می‌کنید. پس روکشی که برای مبلمان انتخاب می‌کنيد بسيار اهميت دارد و اگر مبلمان تمام پارچه باشد اين اهميت دو چندان می‌شود.

لباسی برای مبلمان

لباسی برای مبلمان

اگر در خانه به فضای اطراف خود توجه کنيد، خواهيد ديد که بخش بزرگی از وسايل جلوي رويتان مبلمان و همان ميز و صندلي‌هايی هستند که در شبانه‌روز استفاده می‌کنید . پس روکشی که برای مبلمان انتخاب می‌کنيد بسيار اهميت دارد و اگر مبلمان تمام پارچه باشد اين اهميت دو چندان می‌شود؛ چرا که در اين‌صورت تمامی زيبايی مبل، به كيفيت و جلوه روکش آن خواهد بود. براي انتخاب روكش مناسب مبلمان با ما همراه شويد تا نكته‌هايي را به شما يادآور شويم:

لباسی برای مبلمان

چه وقت بايد لباس بر تن مبلمان كرد؟

زمانی که از رويه مبلمان خسته شده‌ايد يا احساس مي‌كنيد دیگر چندان با چيدمان فعلی منزل هماهنگی ندارند، اما آنقدر هم کهنه و فرسوده نشده‌اند که نياز به تعويض داشته باشند.

خانواده پرجمعيت و پر رفت‌وآمدی هستيد و رويه مبلمان شما زودبه‌زود کثيف می‌شود و نياز به شست‌وشو پيدا می‌کند.

رويه مبلمان، رنگی روشن دارد و تميز نگه‌داشتن آن کاری بس دشوار است.

علاقه‌مند هستيد تا دست‌کم سالی دوبار (اول بهار و اول پاييز) دکوراسيون خود را تغيير دهيد.

یک اختلاف آزاردهنده بین دو بخش از دکوراسیون شما هست. به‌عنوان مثال: فضايی را تصور کنيد که مبلمانی تمام پارچه و مدرن دارد در صورتی‌که صندلی‌های غذاخوری در فضايی مشرف، از نوع چوبی کلاسيک است.

لباسی برای مبلمان

در چنين شرايطی تهيه لباسی برای مبلمان يا در واقع روکش اضافه می‌تواند به شما كمك شاياني كند. اما بايد توجه داشته باشيد که فضا با اين رويه جديد، چهره‌ای نو به خود بگيرد تا برای شما و تمامی افراد خانواده جذاب باشد. براي ايجاد اين جذابيت، در انتخاب لباس مبل به موارد زير توجه كنيد:

لباسی برای مبلمان

از انتخاب پارچه‌های ارزان قيمت و با‌ کيفيت پايين که پس از چند‌بار شست‌وشو رنگ و فرم خود را از دست می‌دهند بپرهيزيد و اين تصور را که لباس مبل صرفا پوششی جهت محافظت از رويه اصلی است کنار بگذاريد.

توجه داشته باشيد که رنگ، موثرترين عنصر در هر دکوراسيونی است، پس رنگی را که برای روكش مبلمان انتخاب مي‌كنيد بايد با رنگ دیگر مبلمان، فرش، پرده و ديوارها هماهنگی داشته باشد.

لباسی برای مبلمان

اگر مبلمان تمام پارچه است و قسمت نشيمن و پشتی آنها جدا می‌شود، بهتر آن است تا اين قسمت‌ها را جداگانه روکش کنيد. اين‌کار سبب می‌شود تا ضمن زيباترشدن مبلمان، شست‌وشوی روکش‌ها هم راحت‌تر انجام شود. در چنين شرايطی بهتر است پارچه‌اي ساده انتخاب کنيد، چرا که طرح و نقش زياد سبب شلوغی، آشفتگی و نهايتا کوچک نشان دادن فضا می‌شود. خصوصا اينکه ما ايرانيان به واسطه فرش‌های زيبای ايرانی به‌اندازه کافی طرح و نقش در فضا داريم! اما قراردادن چند کوسن طرح‌دار به زيباتر شدن فضا کمک می‌کند.


اگر سبک مبلمان کلاسيک است و پشتی و نشيمن آن با پارچه پوشيده شده (معمولا مبلمان کلاسيک فرانسوی به اين شکل هستند)، بهتر است روکشی کامل برای آن تهيه کنيد و برای هماهنگی بيشتر (از نظر سبکی) با ميزپذيرايی و ميزهای عسلی، بهتر است از رنگ‌هايی مانند قرمز، زرشکی، انواع سبز و خاکی که در اين سبک بيشتر به‌کار می‌رود استفاده کنيد. (اين رنگ‌ها را هنگام انتخاب رويه اصلی در نظر داشته باشيد). البته در ميان اين رنگ‌های پيشنهادی، می‌توان گفت رنگ خاکی چون خنثی است، با هر رنگی هماهنگ می‌شود. پس اگر منزل شما رنگی دارد که با هيچ يک از رنگ‌های فوق هماهنگ نيست، می‌توانيد از رنگ خاکی استفاده کنيد.

لباسی برای مبلمان

اگر سبک مبلمان شما از نوع كلاسيك است اما تنها نشيمن آن با پارچه پوشيده شده (برخی از مدل‌های انگليسی به اين شکل هستند) می‌توانيد به دو شکل عمل کنيد:

می‌توانيد به‌صورتی که گفته شد و برای محافظت از فريم چوبی، لباسی برای همه مبل تهيه کنيد.

می‌توانيد تنها برای قسمت نشيمن، لباس بدوزيد به‌طوری که قسمت‌های چوبی آن آشکار باشد. در اين حالت محافظت از فريم صورت نمی‌گيرد اما مبلمان در فضا زيباتر به نظر می‌رسد.

لباسی برای مبلمان

امروزه لباس‌های آماده در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجود است. اما به شرطی می‌توان از آنها استفاده کرد که کاملا در فرم و شکل مبلمان شما باشند. در غير‌اين‌صورت از افراد حرفه‌ای در امر دوخت‌ودوز لباس مبل کمک بگيريد چرا که دوخت بد اين لباس‌ها موجب نازيبا شدن مبل و در نهايت نازيبا شدن فضا مي‌شود.

لباسی برای مبلمان

نکته: زمانی‌که پايه‌های مبلمان آشکار است و خط دید چشم از ميان آن عبور می‌کند، فضا بزرگتر ديده می‌شود و چون لباس مبل معمولا پوششی يکپارچه است که تمامی قسمت‌های مبل را در‌بر‌می‌گيرد، سبب می‌شود فضايی که مبلمان در آن قرار گرفته کوچک‌تر به‌نظر برسد.

هيچکس شايسته‌تر از شما و خانواده‌تان در ديدن و لذت بردن از زيبايی‌های مبلمان منزل‌تان نيست، پس:

لباسی برای مبلمان

هرگززيبايی‌ها را مخفی و خود را از دیدن آنها محروم نکنيد ...

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لباسی برای مبلمان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عذرا

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج