۸۶۶۹۱۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هلال احمر: برخی استان‌ها درگیر سیل هستند

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۱۷ استان متأثر از حوادث جوی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت لغایت اول خرداد قرار گرفته‌اند، گفت: متأسفانه در این حوادث ۹ نفر فوتی داشتیم و به ۲۰۵۰ نفر و ۸۳ شهر و روستا امدادرسانی صورت گرفت.

فارس نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۱۷ استان متأثر از حوادث جوی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت لغایت اول خرداد قرار گرفته‌اند، گفت: متأسفانه در این حوادث ۹ نفر فوتی داشتیم و به ۲۰۵۰ نفر و ۸۳ شهر و روستا امدادرسانی صورت گرفت.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات گزارشی را در خصوص حوادث جوی (سیل و رعد و برق) از ٢٤ اردیبهشت لغایت اول خرداد ١٣٩٨ تا ساعت ٠٨:٠٠ مطرح کرد.

وی گفت: ۱۷ استان متأثر از جمله استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس،کرمان،کرمانشاه، مرکزی و یزد هستند.

سلیمی بیان کرد: مناطق امدادرسانی شده ٨٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین بودند که در کل به ۲۰۵۰ نفر امدادرسانی انجام شد و ۳۳۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات از انتقال ۸۳ نفر به مناطق امن و ۷ نفر به مراکز درمانی خبر داد و اضافه کرد: متأسفانه در کل ۹ نفر از هموطنانمان فوت کرده‌اند که ۵ نفر در کاشان بر اثر سیل، ۳ نفر در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و مرکزی بر اثر رعد و برق و یک نفر در آذربایجان شرقی بر اثر ریزش کوه نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۹ واحد تخلیه آب از منازل مسکونی و ۴۸ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده‌اند، اظهارداشت: ۱۹۸ تیم مشتمل بر ۷۸۱ نفر در حوادث جاری درگیر بودند.

سلیمی به بیان آمار انجام شده دیگری در این عملیات‌ها پرداخت و گفت: تعداد ۱۲۲ دستگاه چادر، ۴۶۰ تخته پتو، ۲۲۰ تخته موکت، ۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۲۰ بسته مواد غذایی و ۱۰۷ قوطی کنسرو نیز بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: امدادرسانی در استان‌های ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا این سیل دست از مردم ایران بر نمیداره. بابا تابستان امد بازم سیل. یا خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج