۸۶۷۰۴۴
۸۶ نظر
۵۰۱۱
۸۶ نظر
۵۰۱۱
پ

روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از یکسال علیرغم تحریم‌های شدید و مشکلات فراوان مردم سر فرود نیاوردند و صدای ملت،‌صدای ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: صدای ذلت و تسلیم از ایران و ملت بلند نخواهد شد و با فداکاری، ایثار و اتحاد بر دشمن پیروز خواهیم شد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج‌شنبه در دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، اظهارداشت: ما تنها به سخن و شعار نمی‌گوییم که در برابر دشمن با عزت ایستاده‌ایم، بلکه شهدا گواهان ما در این مهم هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خرمشهر نماد بزرگ در دفاع مقدس و گواه تاریخ و عزت ملی ماست، گفت: روز اشغال خرمشهر و عقب‌نشینی سنگربانان و اشغال‌ این شهر، سخت‌ترین روزها و غم‌انگیزترین ساعات بود، اما زیباترین روزهای دفاع مقدس، آزاد سازی و فتح خرمشهر بود که لبخند بر لبان همه ملت نشاند.

روحانی: صدای تسلیم از ملت ایران بلند نخواهد شد

روحانی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود، بلکه توانستیم یک شهر را با همه اشغالگران بازپس بگیریم، گفت: خرمشهر به گونه‌ای فتح شد که 19 هزار سرباز و افسر عراقی اسیر شدند و تمام بسیجیان و رزمندگان و حتی جوانان و نوجوانان، صدها عراقی را اسیر کردند و به پشت جبهه‌ها می‌آوردند و آن روزها، عزت و سربلندی ما بود.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز جوانان کشور بار دیگر برای فتح‌هایی همچون خرمشهر آماده‌اند، گفت: آنچه را که اگر از ما بگیرند و روز سقوط ماست، ‌ایمان ملت است و تا ایمان و رابطه و عبادت با حق و پیروی از امام علی(ع) در دل جوانان و ایرانیان باشد، از دشمن شکست نخواهیم خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان 8 سال دفاع مقدس فشار و حمله نظامی و اشغال سرزمین بود، اما امروز با جنگ اقتصادی و حمله به رفاه و شرایط زندگی مردم روبرو هستیم، تصریح کرد: این حمله از یک جهت پیچیده‌تر از حمله قبل است و امروز نیاز به ایستادگی و مقاومت داریم و دشمنان باید بفهمند یأس و ناامیدی در دل ما راه ندارد و اگر سرزمین ما بمباران شود و باز هم شهید، جانباز و اسیر دهیم، دست از هدف استقلال و عزت کشور برنخواهیم داشت.

روحانی افزود: این پیامی است که بعد از 30 سال از جنگ به جهان مخابره می‌شود و بسیاری از نسل جوان ما جنگ و روزهای دفاع مقدس را ندیده اند اما در عین حال امروز شاهد مقاومت، ایستادگی و ایثار دیگری هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه توطئه و توان دشمن در این است که در برابر آنها سر فرود بیاوریم و استقلال خود را زیر پا بگذاریم، افزود: فرهنگ ایثار و ایستادگی باید مسیر ما را مشخص کند و امروز مشخص کرده است. دشمنان فشار می‌آورند تا ما را از عزت و استقلال خود پشیمان کنند اما بار دیگر ملت نشان خواهد داد که توطئه‌های آنان به ثمر نخواهد نشست و دشمنان را بار دیگر پشیمان می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از یکسال علیرغم تحریم‌های شدید و مشکلات فراوان مردم سر فرود نیاوردند و صدای ملت،‌صدای ایستادگی و مقاومت بود، تصریح کرد: صدای ذلت و تسلیم از ایران و ملت بلند نخواهد شد و با فداکاری، ایثار و اتحاد بر دشمن پیروز خواهیم شد.

روحانی با اشاره به اینکه آنچه دشمن در اختیار داشت قدرت مادی بود و همه دنیا با تمام توان به آنها کمک کردند و در کنارشان بودند، ‌گفت: اما ما تنها بودیم و تنها با ایمان و اخلاص حرکت کردیم و ملت وحدت، انقلاب و استقلال را حفظ کرد و فداکاری را به عنوان یک راه انتخاب نمود.

وی تصریح کرد: امروز روز ایستادگی و مقاومت است و به ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اساس تجاوز وحشیانه به کشور و ایستادگی ملت در 8 سال دفاع مقدس در این خلاصه می‌شود که در آن شرایط حساس تاریخی و سال‌های اولیه انقلاب که شرایط خاص استقرار انقلاب و عدم آمادگی نیروهای مسلح بود، گفت:‌ دشمن با حمله و تجاوز به دنبال این بود تا روحیه ما را بشکند و اگر 31 شهریور 59 مردم در برابر هجوم و بمباران ساعات اولیه روحیه خود را از دست می‌دادند، در جنگ ناموفق می‌شدیم.

روحانی با اشاره به جمله امام راحل که دشمنی سنگی انداخته و مردم ما پاسخ آن را خواهند داد، اظهار داشت: مردم با قدرت ایستادند و 5 صبح فردای سخنان امام(ره)، 140 فروند هواپیما به رژیم صدام پاسخ دادند و اهدافی را در داخل عراق بمباران کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: جنگ در همان چند ساعت خاتمه یافت و دشمن فهمید که مردم، سپاه، ارتش و بسیج با همه وجود برای دفاع از شرف، ‌عزت و استقلال کشور، می‌ایستد و آن 5 صبح همان علامت به دشمن بود که مردم با همه توان در صحنه‌اند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه‌سازان سوم خرداد و تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ملت بزرگ ایران، گفت: سوم خرداد برای ملت ایران روزی بزرگ و پرخاطره است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: سوم خرداد سال 61 پرشورترین، زیباترین و از به یادماندنی‌ترین روزهای کشور ماست چرا که رزمندگان اسلام در این روز در خرمشهر، ‌معجزه آفریدند و کاری کردند که دوست و دشمن وادار به تحسین شدند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به فرموده امام راحل فتح ارزش‌ها بود، گفت:‌ باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بس کنید پدر مردمو در اوردید با این دشمنی با امریکا و اسراییل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه منظورش اینه که سکوت کنید و صداتونم درنیاد. چه رویی دارن؟؟؟؟

      • بدون نام

        احسنت .. باشکم گرسنه که نمی‌شود آمریکا را شکست داد همان طور که تو نقشه ی شکست آمریکا میکشی آنها هم بی سیاست نیستند که بآسانی بساطشون جمع کنند همه چیز همه جا تحویل شما بدهندحرف حق باپذیرفت چهل سال ازکشورداری شماها یک روز نشد که امروز از دیروز بهتر وارزانترشود هی ملت ما ملت ما ملت جانی دیگه نداره ازگرانی

      • بدون نام

        من دوست دارم حکومت جمهوری اسلامی نه به بهای جان کندن ملت زیربارگرانی و فقر فشار همه اش دعوت به صبر میکنید درحالیکه نه این مبارزه پیروزی دارد و تمام شدنی نه امیدی به بهبودی اوضاع واقعا این عدل کانصاف است یک یارانه ی چهل تومنی دادید فرداش همه چیز چند برابر کردید با اینهمه وجود نفت و گاز و طلا معادن

      • amb

        آقا ما ملت ایران تسلیم هستیم، ما دیگر یدولوژی مزخرف و نابود کننده کشور نمیخوایم، ما دیگر مرگ تمام دنیا را نمیخوایم، ما صلح و آرامش و زندگی خوب و کوتاه این دنیا رو میخوایم
        اصلا ما دوست داریم بریم جهنم
        درود بر آمریکا
        درود بر ایرانی
        مرگ بر مسولین

    • بدون نام

      سلام رییس جمهور محترم شما لطف کنید این رانت خواران داخلی را شکست دهید از شما متشکریم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما قبل ازآنکه بدنبال شکست اسرائیل و آمریکا باشید دارید ملت خودتان را شکست می‌دهید ملتی که تا گلو در فقر فرو رفته چه توانی دارد که دفاع معمول ازجان خود کند

    • بدون نام

      نه بابا

    • بدون نام

      شکست اونا که وعده الاهیست، فساد اقتصادی را چه کنیم?؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود هم وطن با هوش

    • ناشناس

      اصلا فرض محال که شما بااسرائیل و امریکا جنگیدی و اونهارو شکست دادی چی به ملت ما می ماسه؟بعد این دو کشور حتما نوبت بقیه کشورهای کره زمین هست. بابا ول کنین این جفنگیات رو .

    • بیکار

      بیا برو وضع اقتصاد کشور را درست کن این گرانی بیکاری در کشور را ازهم می پاشد همه دارن ازاین انقلاب دل زده می شوند احتیاجی به حمله امریکاو اسراییل نیست کشور داره از داخل داره ازهم می پاشد همه مردم از حکومت داری جنابعالی ناراحت هستند روز شماری می کنند هرچه زودتر دوران ریاست جمهوری شما تمام شود شکست دادن امریکا پیشکش ات

    • بدون نام

      انشاالله البته ملت شکست میدهند نه شما شما پدر مردم را درآوردید برجامی امضا کردید که جامش خالی بود وهمان دست چدنی بود که به قول رهبر با مخمل رویش شما را گول زدند وامروز این است آن رونق اقتصادی که شما قولش رادادید که ایجاد کنید که هیچکس نیاز به۴۵ هزار تومان نداشته باشد .وامروز برعکس شده رونق شما شده این که به ۴۵ هزار تومان ۴ کیلو شکر میدهند

    • بدون نام

      چشم ما مردم بیچاره میریم جنگ کشته شیم تا شما مسئولان دزدی و اختلاس کنین

    • بدون نام

      بعد که شکست دادیم چی گیرمان میاید.

    • بدون نام

      ازهر سه نفر دوتا معتادهستند...شهدا وجوانان اونموقع دلیر وسالم بودند

    • حسین پرویزی

      تو ما را شکست ندی ممنونیم حسن

    • بدون نام

      فعلا کارگرا مستاجرا بدبخت بیچاره هارو شکست دادی

    • احد

      شما که زبان دنیا را بلد بودید
      چرا کارت به تهدید و قلدری رسید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داشت نقش بازی میکرد واسه فریب دادن ساده لوحانی مثل تو

    • بدون نام

      خواهشا
      ایقد دروغگو نباشید.شماها فکرمی کنیددارید
      روزه می گیرید..

    • بدون نام

      آقای رئیس جمهور خیلی دوست دارم فرمایشات شما رو باور کنم ولی متاسفانه چون در دروران جنگ بودم و شرکت کردم و تجربه کردم متاسفانه هر چه قیاس میکنم میبینم ملت الان ما اون ملت نیستند چون اون زمان مسئولینی داشتن که همرنگ و همدل ملت بودن و سفره زندگی شون عین ملت بود و دردشون عین درد مردم ولی متاسفانه الان فساد در لایه های دولتی و وزارتی سر به فلک زده و شاهد مسئولین و دولتمردان بیدرد و مرفه نشین هستیم که فاصله طبقاتی آن سر به فلک زده و باعث شده ملت دیگر هیچ اعتمادی به مقامات ندارد !!!!!!خدا رحمت کند سردار رشید وطن مهدی باکری که شبها در لشکر عاشورا ناشناخته و پنهانی پوتین بسیجی ها رو از جلوی چادر بر می داشت و واکس میزد ولی متاسفانه الان برای دیدن یک مقام مسئول که ادعای خدمت به وطن و خادمی ملت رو داره ساعتها باید پشت اطاقش منتظر ماند تا اجازه ملاقات داده شود آقای رئیس جمهور یه کلام و خلاصه آب از سرچشمه گل آلود هست .......

    • بدون نام

      تو چقدم راس میگی

    • بدون نام

      بله جنگ و خونریزی رو به نسلهای آینده منتقل کنیم

    • حمید

      کمرمردم رگ به رگ شده زیر بار عملکرد شما

    • بدون نام

      الان حاصل اون همه چی شد یه کشور غارت شده

    • بدون نام

      حاج حسن دوباره وعده الکی میدهی

    • علی

      تو خیلی قوی هستی میترسم چشت بزنن

    • محمدرضا

      آره بابا اصلا اینگیلیسم فتحه . خوب

    • شهرزاد

      من یکی که تسلیمم تسلیم...

    • بدون نام

      ملت ایران پشت این انقلاب خواهند بود
      انشاالله دو سال دیگر یک ریس جمهور انقلابی اوضاع را مساعد خواهد کرد

    • خودم

      خجالت بکشید....ملت نای فریاد ندارد

    • بدون نام

      چرا بلند شده خیلی وقته هر چی میکشیم از دست تو

    • بدون نام

      دا داش من تسلیمم

    • بدون نام

      میشه از زبون خودت بگی که رو پر قو میخوابی

    • ع ر

      ای ملت چی بگن از دست شما.

    • بدون نام

      من که همینجا اعلام میکنم تسلیمم آقا تسلیم

    • دلیری

      دقیقا...

    • بدون نام

      اگر راست میگید رای گیری کنید.صلح وگفتگوی مسالمت آمیز وهم راه شدن با جامعه بین الملل خواست مردم هست.....اقای خبر داغ سانسور نکن اگر قرار به سانسوره چرا نظر خواهی گذاشتید

    • انتقاد سازنده

      جناب روحانی محترم . هر وقت شما این جمله را بگوئید ، من هم همین جواب را خواهم داد که مطمئنم جواب تمام ایرانیهاست . ما از امریکا و دیگر اراذلی که دنبال ترامپ افتاده اند ترس و هراسی نداریم که هیچ بلکه تا پای جونمون پای کشورمون ایستاده ایم . ولی بدونید که سیاست های غلط و بی تدبیریه شما کمر ملت را شکست . ما تسلیم دروغ گویان ، گرانفروشان و بی وجدانهای وطنی شدیم .

    • hamid

      چه اشتباهی کردیم بهت رای دادیم که حالا از طرف ما همچی حرفهایی میزنی دیگه بمیرم تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم به بده رای بدید که بدتره نیاد! مثلا اینم توجیه رای دادنمون بود برعکس همشونم سر کار اومدن

    • بدون نام

      عامو مردم بریدن خودت خوب میدونی این دولت باعث شده

    • مصطفی

      چکار کنن واقعا؟

    • بدون نام

      اصلا کسی حرف ملت ایران رو میشنوه که صدای تسلیم ازشون بشنوه والا تنها کسایی که تو ایران هیچ کاره هستن مردم ایرانن

    • امير

      نظر مردم رو هم بپرس بابا اااااا
      ديگه حتي نا نداريم دستامون رو به عنوان تسليم بالا ببريم

    • بدون نام

      من تسلیمم!

    • ali

      امریکا تحریم میکنه اجناس ضرروی زندگی مردم گرون میشه .
      جالا کی گرون میکنه ؟ میگن دلال
      دلال کیه ؟ کسی که پول داره
      پول دار ها کی هستن ؟ عمه ی من که نیست چی چی زاده ها هم که نیستن

    • بدون نام

      مردم ایران وضعیت بسیاری بدی دارند
      چرادرک نمی کنید.

    • مرتضی

      ایکاش ازهمان اول به این نتیجه می رسیدی وملت خودرابهترمی شناختی الان مانند آب ریخته به زمین است

    • بدون نام

      مردم بدبخت مگه جرات دارن نفس بکشن. چی میگن اینا

    • بدون نام

      اقا من یکی همین حالاتسلیم هستم

    • سام

      ......نگو مومن به نون شب محتاجیم چی میگی اخه

    • محسن .میبد

      صدای تسلیم از مردم بلند نمیشه ولی از مسئولین چرا.

    • azad

      صدای خورد شدن استخوانها چی؟!!!
      صدای ناله کارگران خسته و به هیچ نرسیده چی؟!!!
      صدای شکستن دل پدری که از جلو کبابی رد میشه و بچش با استشمام بوی کباب ازش کباب میخواد چی؟!!!
      صدای گریه های مادری که واسه سیر کردن شکم بچش،تو آشغالها دنبال غذا برا بچشه چی؟!!!
      خیلی صداها خیلی وقته از ملت بلند شده،ولی شما خودتو به نشنیدن بزن!!!

    • بدون نام

      وی تصریح کرد: ميتوانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

      خب من هم به همين دليل اميدوارم كه به عوض نابودى ذره ذره، هرچه زودتر اين جنگ شروع بشه و به اين وعده خودت هم (مثل همه وعده هاى ديگرتون) عمل كنى و آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهید. اگر اونا شروع نكردند شما پيشدستى كنيد.

    • بدون نام

      راستى وزير خارجت جواد ظريف با سناتور امريكايى ديدار كرده. خبر داشتى؟ الان خبرش در همه دنيا منتشر شده. حتما هدف از ديدارش اين بوده كه او هم دقيقا همين حرفايى رو به آمريكاييه بگه كه تو الان دارى به مردم ميگى. مگه نه؟

    • یعقوب

      فعلا که شکممون ازبی گوشتی به قاروقور افتاده

    • ممد

      مردم به شما رای ندادن که این حرفای چرت و بیخود رو بزنی جناب آقای روحانی

    • کاربر

      همش از ملت مایه میزارید. ...؟!

    • بدون نام

      عاقلان دانند

    • بدون نام

      از شما بله بلند نمیشه

      اما ما مردم اکثریت سر تا پا صدای تسلیمیم

    • بدون نام

      والا به خدا ما تسلیم هستیم انقد از طرف ما حرف نزنید....

    • بدون نام

      ملت ایران در برابر گرانی و فقر تسلیم شده هست
      خاهش میکنیم از آقای روحانی مزاکره کنید بلکه اجناس و خودرو ارزان بشه

    • معلم

      این ماه یک میلیون از حقوق من کم شده, بخدا دیگه نای حرف زدن هم ندارم, ۴۰۰ تومن دو ماه پیش بهمون دادن جبرانی, این ماه کمش کردن, ۶۰۰ هم اضافه حقوق این ماه صندوق, آخه چرا؟؟ بخدا موندم با این قسطها چه کنم؟ وای کمرم زیر بار این زندگی خورد شد '''

    • کارمند

      صدای مردم ایران از فقر و بدبختی و فلاکت در گلو خفه شده ودیگر صدایی باقی نمانده

    • بدون نام

      دخترت مقیم کجاست؟ وین اتریش. دختر داداشت مقیم کجاست؟ لندن انگلیس. خودت چیکار داری میکنی؟ خدمت!
      برو حسن. برو خودتی.

    • بدون نام

      ... نه دربرابر زورمداران داخلی، ونه دربرابر بیگانه، مامردم همیشه درصف، آمادگی خودرا برای گرفتن هرنوع کالایی وپرکردن باک بنزین تاپای جان اعلام می‌کنیم...

    • بابا

      آره بابا جز شما

    • بی انگیزه

      دوباره از زبون مردم حرف زد این .بابا جون ما تسلیمیم ب قران ب خدا تسلیم هستیم من از زبون کسی نمیگم میتونید بپرسید حداقل ی رفراندوم بزارید ببینید کیا دوس دارن برن گورشونو گم کنن از این مملکت کمکشون کنید برن شما ک نمیرید بزارید ما بریم مملکتم مال خود خودتون

    • بدون نام

      تو نمیشنوی!!

    • بدون نام

      شما چکار مردم هستید

    • بدون نام

      خجالتم خوب چیزیه

    • بدون نام

      چرا برای مذاکره یا جنگ رای گیری نمی کنید.الکی حرف نزنید ترا خدا

    • بدون نام

      ولی بدون انکه کسی بدونه میرین باامریکايیها مذاکره میکنین وشام میخواین.

    • بدون نام

      جناب روحانی نیازی به صدای تسلیم نیست آنها بشنوند صدای فقر و تبعیض و دزدی و اعتیاد جوانان و بی کاری گوش فلک را کر کرده است گویی شماها نظر دارد تا تا قیمت هر روز با قسمتی از جهان سرشاخ بشید تا این مردم روی آسایش را نبینن آقا مردم از فقر به تن فروشی روی آورد آوردند ....

    • بدون نام

      بلند شده یا خود را به کری زده اید یا واقعا ناشنوا شده اید به حمدالله.

    • ارتش سرخ

      همین دست فرمون و برو ، دمت گرررررررررررررررم

    • آناتومروس

      اقا ما تسلـــــــــــــــــــــــــــــیم هستیم

    • ایرانیم

      مردم ایران که کلاکرولال شدن وگرنه این همه بدبخت نبودن وتوسری خورنمیشدن

    • بدون نام

      ملت كجاي وعواي شما سياستمداران هستند هي ملت ملت ميكني و از ملت مايع ميذاري
      از كجا معلوم ملت نخوان با ملت امريكا دوست و برادر باشند .....

    • بدون نام

      تا جالا شده از ملت در مورد يك موضوع مهم راي گيري كنيد كه هي ملت ملت ميكني

    • بدون نام

      تسلییییییییییم هستیم

    • بدون نام

      صدامون بخاطر گراني و اين اوضاع كه برامون ساختيد بلند ميشه

    • بدون نام

      تا حالا پشيزي براي ملت ارزش قايل نبوديد حالا هي ملت ملت راه انداختيد .....

    • بدون نام

      بچه هاتون و از اروپا و امريكا فرا بخوانيد بيان جلوي آمريكا مقاومت كنند و امريكا رو شكست بدهند .....

    • سوری

      من هم تسلیمم جناب روحانی !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج