۸۶۷۰۵۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

گواردیولا چه زمانی پُرافتخارترین مربی خواهد شد؟

پپ گواردیولا در ۴۸ سالگی به چهارمین سرمربی پرافتخار تاریخ فوتبال تبدیل شده است.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، پپ گواردیولا در مسیر شکستن تمامی رکوردهایی است که در دنیای مربیگری پیش روی او قرار دارند.

گواردیولا که در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ تعداد جام های خود در مربیگری را به عدد ۲۳ رسانده بود، در بازی جام خیریه انگلیس با ۲ گل بر چلسی غلبه کرد تا با ۲۴ جام، خود را به یک قدمی ژوزه مورینیو و اوتمار هیتسفلد برساند. رکوردهایی که قرار بود به زودی شریکی جدید پیدا کند.

شاگردان پپ گواردیولا در ماه فوریه بار دیگر بر چلسی این بار در فینال جام اتحادیه غلبه کردند تا پپ با ۲۵ جام، خود را در کنار مورینیو و هیتسفلد قرار دهد. گواردیولا با فتح لیگ برتر از این دو سبقت گرفت و ۲۶ جامه شد. اتفاقی که موجب شد مورینیو واکنش نشان داده و اظهار کند اگر بعد از فتح لیگ قهرمانان به همراه پورتو و اینتر در آن تیم ها باقی می‌ماند، می‌توانست به مدد حضور در سوپرجام ها و جام جهانی باشگاه ها تعداد جام های خود را بیشتر کند.

پپ گواردیولا ۴۸ ساله با ۲۶ جام در کنار لوئیس فلیپه اسکولاری و جاک استاین قرار گرفت و سرانجام با پیروزی ۶-۰ سیتی مقابل واتفورد در فینال جام حذفی، از این دو نیز پیشی گرفت و با ۲۷ جام، رسما به چهارمین سرمربی پرافتخار دنیای فوتبال تبدیل شد. اما گواردیولا از این جا به بعد چه بزرگانی را در پیش دارد؟

گواردیولا چه زمانی پُرافتخارترین مربی خواهد شد؟

سرآلکس فرگوسن با 48 جام پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال است و گواردیولا که مربیگری را از فصل 09-2008 و با بارسلونا آغاز کرده، با میانگین 2.7 جام در هر فصل، به 8 فصل دیگر برای شکستن رکورد فرگوسن نیاز دارد.

یک حرفه طولانی می‌تواند این رکوردشکنی را تضمین کند اما گواردیولا پیش از این در گفت و گویی با NBC تایید کرده بود که در 60 یا 65 سالگی دیگر مربیگری نخواهد کرد. به این ترتیب نباید انتظار داشت که گواردیولا همانند فرگوسن بعد از رسیدن به 70 سالگی نیز کنار زمین حضور داشته باشد.

در ادامه نگاهی به 3 اسطوره ای که بالاتر از گواردیولا قرار دارند، خواهیم داشت:

گواردیولا چه زمانی پُرافتخارترین مربی خواهد شد؟

هیچ مربی در دنیای فوتبال به اندازه سرآلکس فرگوسن جام کسب نکرده است. او در طول ۳۸ فصل، ۴۸ جام رنگارنگ کسب کرده و برخلاف تصور بسیاری، این روند را از کشور خود و از آبردین آغاز کرده است. فرگوسن به همراه آبردین در طول ۸ فصل ۱۰ جام کسب کرد. در حقیقت بعد از قهرمانی آبردین در فصل ۸۵-۱۹۸۴ لیگ اسکاتلند، هیچ تیم دیگری نتوانسته به سلطه سلتیک و رنجرز بر این لیگ غلبه کند.

او سپس به منچستریونایتد پیوست و برای کسب افتخار، ۴ سال صبر کرد. اما بعد از آن یونایتد فرگوسن بی‌رحم ظاهر شد. تیم او در دوران کم فروغ لیورپول ۱۳ بار قهرمان لیگ برتر شد تا در کسب مقام قهرمانی سطح اول فوتبال انگلیسی ۲۰-۱۸ از لیورپول پیش بیفتد. وضعیتی که قبل از شروع لیگ برتر، ۱۸-۷ به سود لیورپول بود.

بعد از فرگوسن نوبت به میرشئا لوچسکیوی رومانیایی با ۳۲ جام می‌رسد. او که با دینامو بخارست، راپید بخارست، گالاتاسرای و بشکیتاش موفق به کب جام هایی شده بود، با شاختار دونستک تبدیل به یک چهره جاودانه در دنیای فوتبال شد؛ جایی که در طول ۱۲ سال به ۲۲ جام گوناگون دست یافت. لوچسکیو بعد از شاختار به زنیت رفت و در آن جا نیز یک سوپرجام کسب کرد. در ۷۳ سالگی، لوچسکیو تا ماه های پیش هدایت تیم ملی ترکیه را به عهده داشت و شاید دوباره قصد بازگشت به عرصه مربیگری را داشته باشد.

در رتبه سوم نام یکی از چهره های اسطوره ای فوتبال شوروی سابق به چشم می‌خورد. والری لوبانفسکی که در سه مقطع مجزا مجموعا ۲۰ سال هدایت دینامو کیف را به عهده داشت، به همراه این تیم ۲۸ جام گوناگون را کسب کرد و تیمی از اوکراین را به یکی از قطب های فوتبالی شوروی سابق تبدیل کرد. او یک جام ملی هم به همراه کویت کسب کرد و با مجموع ۲۹ جام فعلا بالاتر از گواردیولا قرار دارد.

لوبانفسکی در سال ۲۰۰۲ و در شرایطی که همچنان هدایت دینامو کیف را به عهده داشت، بر اثر سکته قلبی و در ۶۳ سالگی درگذشت. شاید اگر این اتفاق نیفتاده بود، او اکنون جام های بیشتری را در کارنامه خود می‌دید.

در رده چهارم نیز سرانجام به نام پپ گواردیولا می‌رسیم. او که در همان فصل نخست به یک سه گانه تاریخی به همراه بارسلونا رسید، دوران ۴ ساله حضور خود در بارسا را با کسب ۱۴ جام به پایان رساند. گواردیولا در طول ۳ سال حضور در بایرن مونیخ ۷ جام دیگر کسب کرد و اکنون نیز تعداد جام های خود با منچسترسیتی را بعد از ۳ سال به عدد ۶ رسانده است.

گواردیولا احتمالا در فصل پیش رو به لوبانفسکی می‌رسد و ظرف ۲ سال آینده از لوچسکو نیز عبور خواهد کرد. اما اگر گفته خود گواردیولا را مبنا قرار دهیم (عدم مربیگری در ۶۰ سالگی) گرفتن سرآلکس فرگوسن در صدر این جدول یک چالش بزرگ برای پپ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پپ بهترین مربی تاریخ با بهترین سبک تاریخه

    • بدون نام

      به فرگوسن هم میرسه ومیگذره چون سبک بازیش تیکی تاکا است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج