۸۶۷۱۳۷
۳۹ نظر
۵۰۱۲
۳۹ نظر
۵۰۱۲
پ

دفاع از طرح واردات خودروی دست دوم به کشور

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که یک خودرو ساز بداند بازار انحصاری را در دست دارد یکه تازی می‌کند و مردم مجبور به خریدن محصولات بی کیفیت هستند.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که یک خودرو ساز بداند بازار انحصاری را در دست دارد یکه تازی می‌کند و مردم مجبور به خریدن محصولات بی کیفیت هستند.

بهرام پارسایی درباره پیشنهاد سفیر ایران در انگلستان مبنی بر این که می‌توانیم با واردات خوردوهای دست دوم اما استاندارد علاوه بر تنظیم قیمت کیفیت را هم بالا ببریم،‌گفت: هر چیزی که باعث ایجاد یک فضای رقابتی شود بسیار مفید است به شرط آن‌که بر این واردات نظارت وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا هنگامی که فضای رقابتی برای خودروسازان به وجود نیاید نه تنها کیفیت محصولات خودشان را افزایش نمی‌دهند بلکه سطح خدمات‌شان را ارتقاء نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: خودروساز وقتی بداند یک بازار انحصاری در دست دارد هرچه که بسازد با هر کیفیتی مصرف‌کننده مجبور و محکوم به خریدن آن است قطعا یکه تازی می‌کند.

نماینده مردم شیراز با بیان این که از هر مسئله‌ای که باعث افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو شود که منجر به کاهش قیمت و بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده شود استقبال می‌کنیم،‌ گفت: باید خودروهایی را وارد کنیم که مندرس نباشند و مصرف سوخت بالایی نداشته باشند. واردات چنین خوردهایی به بالا بردن کیفیت بسیار کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی تصمیم به این کار گرفتیم، باید حواسمان به عوارض گمرکی هم باشد که اگر زیادی اخذ شود با قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و باز کاسه همان است و آش همان.

پارسایی درباره بررسی طرح سامان‌دهی بازار خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در صحن مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو که به طرح سامان‌دهی صنعت خودرو تغییر پیدا کرد را مورد بررسی قرار دادند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ساماندهی بازار خودرو ۲/۲/۹۷ بعداز ۱۳ ماه به صورت یک فوریت در مجلس به نتیجه رسید که قرار این بود حدود یک ماه قبل از این‌که بودجه مطرح شود، کمیسیون صنایع با پیشنهاددهندگان طرح جلسه داشته باشد. جلسه تشکیل شد اما از طراحان طرح دعوتی صورت نگرفت که این گویای بسیاری از واقعیات است.

وی تاکید کرد: سعی کردیم مواردی که چالش چندانی ندارند رأی بیاورند تا از هدف خود که رأی‌آوری طرح است،‌ فاصله نگیریم.

پارسایی با اشاره به موادی که از طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شده است، گفت: این خیلی خوب است که خودروهای برقی و هیبریدی تا زمانی که در کشور ساخته شوند از حق ورود معاف شوند. ورود چنین خودروهایی به ایجاد فضای رقابتی،‌ کاهش آلایندگی هوا و کاهش قیمت خودرو بسیار کمک می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،‌ عنوان کرد: یک مورد که پیشنهاد دادم و رأی آورد این بود خودروسازان در قبال ایمن و ناامن‌ بودن محصولات‌شان در زمان تصادفات پاسخگو باشند و سازوکاری را اتخاذ کنند که این پیشنهاد را در کمیسیون به گارانتی تقلیل دادند.

وی ادامه داد: در کمیسیون تصمیم گرفته شد که این زمان به ۲ یا ۵ سال برسد که حقیقتا خواسته ما نبود زیرا حقوق مصرف‌کننده در آن لحاظ نمی‌شد. به طور مثال اگر خودرویی تصادف کند و ایربگش مشکل پیدا کند خودورساز باید در درازمدت پاسخگو باشد نه فقط در دوران گارانتی و یا این‌که ترمزش عمل نکند و بدنه‌اش ضعیف باشد، خودرو ساز باید خسارات وارده را پرداخت کند اما این موضوع را به گارانتی تبدیل کردند که ما پیشنهاد دادیم به ۵ سال ارتقاء پیدا که خوشبختانه رأی آورد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار باعث می‌شود خودروساز بداند اگر خودرو‌اش ناامن است، قطعاتش کیفیت پائینی دارد و یا از کارآیی بیفتد باید تا ۵ سال باید پاسخگوی محصولات‌شان باشد.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که در بازار خودرو وجود دارد این است که به خودورسازان اجازه دادند ۵ درصد فروش نقدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار ارائه کنند که همین باعث شده است خودروساز محصولاتش را عرضه نکند زیرا هرچه قیمت‌ها افزایش پیدا کند، پول بیشتری به دست می‌آورد.

پارسایی ادامه داد: این امر باعث شده است خودروساز عرضه را انجام ندهد تا قیمت‌ها بالا برود تا بتواند آن ۲۰ درصدش را با قیمت ۵ درصد زیر بازار عرضه کند این امر خسارت زیادی به مردم که مصرف‌کننده هستند وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: نفع این کار فقط برای خودروساز و دلالان است که ما پیشنهاد دادیم خودروساز هنگام فروش، قیمت تمام شده و درصد سودش را به شورای عالی رقابت اعلام کند که در حال حاضر رعایت نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که خودروساز ملزم به انتشار قیمت و سودش نیست، هرکاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد مشخص است که در بازار آشفتگی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت تمام شده به شورای رقابت به کنترل و کیفیت بازار بسیار کمک می‌کند، بیان کرد: این کار موجب می‌شود خودرو ساز عرضه‌اش را برای دست‌یابی به منافع کم نکند.

پارسایی تاکید کرذ: سرپیچی از این امر طبق قوانین جزائی کشور جرم محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تالاا

      به این میگن نماینده ولی حیف که حرفش عملی نمیشه ، اگه این اتفاق عملی بشه جلو خیلی یخور بخور ها گرفته میشه اما متاسفانه مسئولان ذینفع تعدادشون بالاس احازه نمیدن این مدل طرحها عملیاتی شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش رانت خودرو فردا ایشون رو هم راضی میکنه

      • ali

        عزیزان اصن فکر من و شما نیستن نمایندگان محترم چرا که حتما یه رانتی با چند تا شرکت بستن جهت فروش محصولات دست دوم و از اون طرف میان میگن که خب ارز ۴۲۰۰ بگیرن ولی با دلار ۱۵ تومنی بفروشیم و نکته سوم همین اخذ واردات خودرو یه مبلغ هنگفت میشه و چهارمن بعدش کی میخواد به این خودروها رسیدگی و تعمیرشون کنه ؟ ببخشید دلشون میسوخت واردات خودرو رو آزاد میکردن و می فرممودن به علت اینکه جان مردم خیلی ارزشمنده با چندین شرکت صحبت کردیم که توی ایران خودرو تولید کنند هم اشتغالزایی میشد و هم نیازی به پرداخت دلار ۱۵ تومنی نبود همین

    • احمدم احمد

      وقتی یه محصولی در کشور وجود نداره و یا کم هست و عرضه و تقاضا بهم خورده و بازار آشفته شده بهترین راه برای مدیریت بازار واردات هست

      پاسخ ها

      • تتاا

        مشکل ما خودرو نو و دست دوم و ارزان و گران بودن نیست مشکل ما نوع مدیریت هست هرمدل خودرویی بیاد ایران با این نوع مدیریت میشه یه بحران دیگه مگه چند تا کارخونه خودرو سازی تو ایران داریم که نمی تونیم کنترلشون کنیم ما اول سیستم مدیریت خودمون را اصلاح کنیم خودبخود بقیه مشکلات حل میشه فرض کنید خودرو دست دوم هم وارد کردیم دلال بازی تو دیگه شروع نمیشه بنظرتون؟؟؟

    • بدون نام

      چرا دست دوم؟؟؟، هیچ شخصیتی برا ایران قایل نیستید،

      پاسخ ها

      • آ زاد

        پراید و خودروهای آ شغال داخلی و یا خودرو چینی برازنده ایرانیه،البته خود آ آقایون خودروهایی سوار میشن که برازنده بسیاری از این فاسدین و دزدان بیت المال نیست

    • محمد

      باید شرکتهای خودروسازی بیشتری که بتوانند خودروهای با کیفیت بالا تولید کنند در داخل کشور و قیمت مناسب ایجاد کنند.باعث می‌شود کیفیت خودرو بالا رفته و قیمتها واقعی میگردد.احتیاجی به وارد کردن خودرو دست دوم هم نیست.

    • بدون نام

      نظررهبری برحمایت از تولیدات داخلی است و فرمودند انچه که در داخل تولیدمی شودمشابه ان وارد نگردد.باز شما می گوید خودروی دسته دوم بیاوریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودرو با کیفیت یرای اقشار فقیر چه میشود عقل کل

      • بدون نام

        چرا حرف مفت میزنی؟واقعا این اشغالا مشابه خارجیان؟بخدا دست دهم خارجی بهتر از صفر ایرانیه،،چون اشغاااااالن اشغااااااااااال.....

      • بدون نام

        همین افکار باعث شده همه چیز در ایران غیر استاندار شده وبر مردم تحمیل شود باید بطرف رقابتی قدم برداریم نه چیز دیگر

    • بدون نام

      این اقدام اگر صورت بگیره بازار خودرو بشدت کاهش قیمت رو خواهد دید ولی مافیای آشغالساز داخلی اجازه این کار رو نخواهد داد

    • انتقاد سازنده

      بشرط اینکه بدست دلالان زالو و شرکتهای انگل نیوفته . سازوکاری باشه که درست انجام بشه تا تاثیر بزاره روی بازار دزدان .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ وقت اجرا نخواهد شد

    • بدون نام

      درود بر آقای پارسائی درد و بلا ت بخوره تو سر همه نماینده هایی که چهار سال نمایندگی شان را با چرت زدن روی آن صندلی غصبی می گذرانند

    • بدون نام

      از هیچی بهتره ولی اگه صفر باشه، خیلی بهتره تا دست دوم

    • بدون نام

      ایران خودرو و سایپا وصنعت خودرو سازی ایران باید نابود بشه و فقط خودرو وارد بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشوری که باافغانستان همکاری کن پرکن مملکتش وازافغانی عاقبتش این میش

    • حسین

      فقط حرف حرف حرف هیچ موقع به اینا عمل نخواهد شد

    • بدون نام

      امیدواریم در حد حرف نباشد و عملی بشود

    • بدون نام

      ایران خیلی تحقیر می شه... واردات خودرو دست دوم یعنی پیروزی امریکا....بعضی از تجار برای رسیدن به پول ، دست به هر کثافتکاری می زنند...بی آبروها....مرگ بر امریکای داخل و امریکای خارج....

    • آ زاد

      یعنی مفت خوران و رانت خواران صنعت خودرو سازی با لابی گری و پارتی بازی میگذارند که مردم حق انتخاب داشته باشند

      پاسخ ها

      • حمید

        کاملا با این صحبتهای نماینده شیراز موافقم خصوصا درمورد اینکه رقابتی برای خودرو سازها وجود ندارد وما مجبوریم هر خدرو ی بدی که تولید کنند بسازیم حتی اگر قیمتش خیلی بالا باشه

      • بدون نام

        ای کاش که همه بفهمند تا هر روز شاهد افزایش قیمت ماشین های داخلی نباشیم

    • بدون نام

      مدیران دانا== فقرا خوشحال

    • ۱۱۱۱۱۱۹۹۹۹۹۹۱۱۱۹

      اصلا شدنی نیست با این تحریم ها چون که حتمن باید گارانتی هم داشته باشه

    • حمید

      یقینا شما اگر آشغالترین خودرو را ازهرکشوری واردکنید،استانداردتر از خودروهای داخلی ست.نگران استاندارد خودروهای وارداتی نباشیدوبااطمینان کامل واردکنیدالبته اگر زالوهای سودجو اجازه دهند.

    • غلام

      باید از وزیر محترم صمت سئوال کرد که این چه مجوزی من درآوردی بود که به خودروساز داده شد که محصولش را به قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار بفروشد؟؟ یعنی اجازه دادیم دلالان حتی قیمت خودرو کارخانه را هم تعیین کنند.

    • حبیب

      ماشین دست دوم یعنی همش باید خرجش کرد باید قطعات یدکیش در کنارش وارد بشه

    • M.r

      دست دوم خارجی به صد تا ماشین صفر ایرانی ارزش داره.وارد بشه که خودروسازان داخلی حساب دستشون بیاد تا کیفیت را بالا ببرند.

    • بدون نام

      انشاالله که وارد شود حالاچرادست دوم اگرازواردات خودروگمرگی کمتربگیرندکه خودرونوهم ارزان قیمت است این گمرک است که خودروهارامیلیاردی کرده

    • بدون نام

      چرا قیمت خودرو داخلی و موتور سیکلت در دولت اصلاحطلب حاکم چند برابر شده ؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟!!!؟؟.......؟؟!!!/؟؟.........

    • بدون نام

      ایخدااااااااا اگه بشه چی میشه؟ای خدااااااااا ای خداااااا نزار ارزو ب دل بمیریم خدااااااا...

    • بدون نام

      دفاع از خودی ها برای چاپیدن ملت از راه دیگر
      این تیتر قشنگ تره

    • غلامرضا خوشی

      بخدا اگر اجازه وارد کردن خودرو دسته دوم بدهند عمرا کسی سوار پراید پژو بشود.

    • مصطفی

      سالها قبل در زمان جنگ هم این اتفاق افتاد و از عراق فولکس پاسات .تویوتا کرون و...وارد شد وخریداران بعداز مدتی درگیر لوازم یدکی و مشکلات عدیده شدند .این هم راه درمان نیست فقط برای کاسبان تحریم منفعت داره که خرید و فروشی انجام بدن و درآمدی داشته باشن برای مطمئن شدن کافیست از کسانی که قبلا این خودرو ها رو داشتن بپرسید

    • بدون نام

      اینکار خیلی وقت پیش باید انجام میشد ولی هنوز هم مافیای خودرو جلو انرا می گیرند

    • اسماعیل

      ایقد حرف نزنید همتون فقط حرف میزنید فقط کافیه پیش فروش یا فروش نقدی اعلان کنن همتون صف میکشید..آخه شما توفکر قیمتین یا کیفیت ایقد حرف نزنید پس فقط سوارشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج