۸۶۷۲۰۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ظریف: چین در چابهار، پارک پتروشیمی می‌سازد

ظریف در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت: چین مصمم به ساخت پارک پتروشیمی در چابهار است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدجواد ظریف در مسیر سفر به پاکستان در توقفی کوتاه در چابهار با حضور در سومین قطب پتروشیمی کشور در شهرک پتروشیمی مکران ضمن اطلاع از آخرین مراحل پیشرفت فیزیکی بزرگترین طرح صنعتی جنوب شرق کشور اظهار داشت: اهمیت این طرح و سایر طرح‌های مستقر در چابهار علاوه بر توسعه ثبات و امنیت در جنوب شرق کشور، کمک به ارتقای امنیت در کشورهای پاکستان و افغانستان است.

وی با تاکید بر استفاده از راهکارهای موثر در تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و رفع موانع تسریع در ساخت سومین قطب پتروشیمی کشور گفت: تمام تلاش وزارت امور خارجه این است که از فرصت‌هایی که در چابهار است به کمک شرکایمان در مجامع بین‌المللی استفاده شود. چین مصمم به ساخت پارک پتروشیمی در چابهار است.

طرح ساخت پارک پتروشیمی چین در ایران از مصوبات سفر رئیس‌جمهور چین به ایران در دوم و سوم بهمن سال ۱۳۹۴ است که در آن قرار شد چین در راستای طرح «یک کمربند-یک راه» نسبت به ساخت و راه‌اندازی مگاپروژه پارک پتروشیمی در ایران اقدام کند.

در پی این توافق تیم‌های کارشناسی چین در سطوح مختلف برای انتخاب مکان ساخت این پارک به ایران مکررا سفر کردند و ضمن بررسی سه منطقه پر پتانسیل «چابهار، جاسک و پارسیان» نهایتا اردیبهشت سال گذشته چابهار را به عنوان مناسب‌ترین مکان برای ساخت این طرح صنعتی اعلام کردند که سند سه جانبه بین فدراسیون صنایع شیمی و پتروشیمی چین، منطقه آزاد چابهار و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران (متولی ساخت و راه‌اندازی سومین قطب پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار) به امضا رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیمرغ

      راست گفتی چه خوب عالی،عالی.

    • بدون نام

      آقای ظریف اقتصاد وکارخانجات کشور ایران رو چین نابود کرده . دست چین باید از اقتصاد ایران کوتاه بشه تا زمانی که با چین رابطه اقتصادی وجود داره منتظر ایجاد کار واشتغال در کشور نباشید .چین داره دنیا رو بدبخت میکنه .یک ونیم میلیارد جمعیت داره با به استعمار گرفتن کشورها یک ونیم میلیارد جمعیت رو اداره میکنه .وماتهای دیگه رو بیچاره وبدبخت

    • بدون نام

      مملکت را به حراج گذاشتین

    • آ زاد

      امیدواریم حاکمان کشور را به چین نفروخته باشند

      پاسخ ها

      • ش

        بعد از به تاراج بردن ماهیان ابزی توسط برادران‌ چینی .این بار ساخت پارک پتروشیمی.در چابهار توسط چینی ها. اولین پارک پتروشیمی .ما نمیدانیم .این پارک چه کاربردی خواهد داشت.!»»»

    • بدون نام

      چین ،چرا؟بطوره کل از ایران، نمیره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج