جاباما
۸۶۷۲۰۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

همه چیز درباره مُد ماکارونی!

شاید وقتی صحبت از ماکارونی شود، فورا به یاد یک غذای خوشمزه و خوش رنگ و بو بیفتید اما جالب است بدانید که ماکارونی به جز این که یک غذای خوشمزه باشد در اواسط قرن هجدهم میلادی نوعی مد عجیب و غریب بوده است.

انتخاب: شاید باورکردنی نباشد اما ماکارونی واقعا نوعی مد بوده که برای توصیف گروه خاصی از مردان با ظاهری عجیب استفاده می شده است.

ماکارونی را می توان یکی از عجیب ترین مدهایی دانست که برای مدتی نسبتا طولانی در برخی نقاط اروپا و به طور خاص در بریتانیا، فرانسه و ایتالیا رواج پیدا کرد. ماکارونی" واژه ای بود که در اواسط قرن هجدهم برای توصیف یک مرد که حس مد بسیار فوق العاده ای داشت استفاده می شد. چنین مردانی عادت داشتند با آرایش مخصوص آن دوران، کت های عجیب، زنجیرها و دستبندها و انگشترهای متعدد و کلاه گیس های بلند در محافل مختلف ظاهر شوند.

همه چیز درباره مُد ماکارونی!

درواقع کلاه گیس آنان ارتفاعی بلند داشت. این کلاه گیس مرتفع دارای یک کلاه کوچک در بخش فوقانی خود بود که شاید امروز بسیار مضحک به نظر برسد اما در آن زمان بسیار متداول و جذاب به نظر می رسید. درواقع واژه "ماکارونی" در قرن هجدهم یک کلمه بود که برای توصیف یک فرد مد روز استفاده می شد. این فرد مد روز لباسها و تزئینات لباس جالبی داشت.

این مد از ایتالیا آغاز شد و به مرور به سراسر انگلستان رسید و حتی مردان فرانسوی نیز از آن تبعیت کردند. البته بخش جالب این مد را می توان این موضوع دانست که ماکارونی به نوعی فراتر از مد بود. درواقع سبک ماکارونی شخصیت جدید از افراد را نیز نشان می داد که شامل نوع صحبت، حرف زدن و رفتاری مشخص می شد.

در توصیف ویژگی ماکارونی یک تعریف جالب وجود داشت که می گفت: "افراد پیرو ماکارونی بدون معنی صحبت می کنند، بدون خوشحالی لبخند می زنند، بدون اشتها غذا می خورند و بدون اشتیاق می میرند."

به نظر می رسد این مد با ورود به قرن نوزدهم فراموش شد، نظر شما چیست؟ آیا اگر این مد هنوز وجود داشت حاضر به اجرای این مدر روی خودتان بودید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مد پرست

      آره
      چرا که نه
      مگه ما قراره قدرت انتخاب داشته باشیم
      همین که مد باشه
      ما پیروی می کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج