۸۶۷۲۵۴
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

اظهارات برنی سندرز در مخالفت با جنگ علیه ایران

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به فاجعه بوش و چنی در عراق تاکید کرد، هرکاری بتوانم انجام می‌دهم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنم.

خبرگزاری فارس: برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با انتشار ویدئویی ضمن انتقاد از مواضع دولت دونالد ترامپ، با جنگ علیه ایران مخالفت کرد.

وی در این ویدئو می‌گوید: «به خاطر مخالفتم با جنگ اخیرا انتقادات زیادی شنیدم اما اعتقاد من است که هرکاری که می‌توانیم بکنیم تا بحرانهای بین المللی را بدون ورود به هرگونه جنگ حل کنیم.»

وی تاکید کرد: «من حتی زمانی که جوان بودم نیز با جنگ در ویتنام مخالف بودم و آنچه که جنگ بر سر نسل من آورده را می‌دانم. وقتی که عضو مجلس نمایندگان بودم برای مخالفت با جنگ عراق تلاش کردم چونکه میدانستم دیک چنی(معاون رئیس جمهور) و جورج بوش (رئیس جمهور وقت) و سایرین درباره وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق دروغ میگویند.»

برنی سندرز از جمله مخالفان جنگ علیه عراق بود و به قطعنامه مجلس نمایندگان برای حمله دولت بوش به این کشور رای منفی داده بود.

وی در ادامه افزود: «آن جنگ بدترین تصمیم اشتباه سیاست خارجی آمریکا در تاریخ مدرن ایالات متحده آمریکا بود. به عنوان یک سناتور من مفتخرم که برای اولین بار طی ۴۵ سال گذشته قانونی تصویب کردیم تا آمریکا از جنگ بدون مجوز در علیه یمن خارج کنیم اما متاسفانه بعد از تصویب در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، دونالد ترامپ این قانون را وتو کرد.»

سناتور ارشد آمریکایی در پایان این ویدئو تاکید کرد: «من قصد دارم هرکاری که می‌توانم انجام دهم تا از وقوع هرگونه جنگ با ایران جلوگیری شود. به خاطر اینکه اگر جنگ عراق یک فاجعه بود حدس من این است جنگ با ایران خیلی بدتر از آن است. پس بیایید با هم کار کنیم تا از این جنگ جلوگیری کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      مثل اینکه از امریکا ترسیدین هی تیترهایی میزنید که جنگ نمیشه شما که عاشق جنگ بودید بفرمایید جلو یکی بزنیدشون چرا طرف سندرز رو میگیرین معلومه خودتونم مذاکره دوست دارینا

    • محمدرضا بختیار

      البته سناتور سندرز هم از ایران و عواقب خانمان سوز جنگ برای ایران بلکه با آینده نگری و اوضاع منطقه و بحران زائده خلق تفکرات ترامپ و ترس از ضربه و جایگاه کشورش و بکارگیری ایران از نیروهای نیابتی خود در سر تا سر جهان بر علیه منافع آمریکا سخن گفت و بیشتر یک شوی تبلیغاتی کاندیداتوری ریاست جمهوری داشت تا مخالف جنگ!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ ترامپ هم مثل همین اقا دوست داره مشکل با گفتگو حل بشه و نیاز به جنگ نباشه ..فقط تبلیغات انتخاباتی اینده هست و اگه خودش هم باشه تا امتیاز نگیره ول نمیکنه

    • کهنه سرباز وطن

      آمریکایی ها تا موقعی که مسئولیتی در دولت شان ندارند صلح طلب ترین مردم هستند ولی بمحض اینکه بیان واسه خودشان کاره ای شدند جنگ افروز ترین آدم ها میشوند

    • بدون نام

      درودبربرنی سندرز

    • بدون نام

      ساندرز دیوانه ترامپ لقب خوبی به او داده

    • بدون نام

      حرفت درست مشتي .اما جنگ با ایران پایان قدرت نمایی آمریکاست در منطقه ایران .و پایان حساب بردن از قدرت آمریکاست .هرچند این جنگ بدون حضور روسیه و چین ممکن نیست چون سقوط ایران یعنی سیطره کامل آمریکا بر منطقه و این حالت اصلا باب میل اونا نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا تاریخ نشان داده که روسها در سر بزنگاه در فروختن نوکرانشان و به فنا دادن آنها ید طولایی دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج