۸۶۷۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افزايش ميزان نور در خانه

اتاق‌هاي تاريك و كم‌نور هميشه دلگير و مخوف به‌نظر مي‌رسند راه‌كارهاي زيادي هست كه با كمك آنها مي‌توانيد فضاي اتاق تاريك خانه خود را روشن‌تر و خوشايندتر سازيد...

افزايش ميزان نور در خانه

افزايش ميزان نور در خانه

اتاق‌هاي تاريك و كم‌نور هميشه دلگير و مخوف به‌نظر مي‌رسند و احساس ناخوشايندي در آنها حكم‌فرماست. از لحاظ معماري اين نوع اتاق‌ها معمولا اتاق‌هاي رو به شمال هستند. راه‌كارهاي زيادي هست كه با كمك آنها مي‌توانيد فضاي اتاق تاريك خانه خود را روشن‌تر و خوشايندتر سازيد.


افزايش ميزان نور در خانه


استفاده از رنگ‌هاي روشن و براق براي ديوارها

رنگ‌هاي مات و تيره معمولا نور را به خود جذب مي‌كنند، در حالي‌كه رنگ‌هاي براق و روشن نور را منعكس مي‌كنند. نور زرد آفتابي يك انتخاب واضح و مناسب براي چنين اتاق‌هايي است؛ اما نكته‌اي كه بايد در اين زمينه آن را در نظر داشته باشيد اين است كه بايد نهايت دقت خود را در مورد انتخاب طيف مناسب آن اعمال كنيد؛ زيرا اگر مقداري در انتخاب طيف اشتباه كنيد، ممكن است نتيجه برعكس انتظار شما باشد. توصيه مي‌كنيم طيف‌هاي بسيار روشن رنگ‌ها را كه بيشتر به سمت سفيد گرايش دارند به‌جاي طيف‌هاي گرم‌تر انتخاب كنيد.


افزايش ميزان نور در خانه


از بين بردن به هم ريختگي و شلوغي فضا

اگرچه مرتب كردن فضا و از بين بردن هرگونه به هم‌ريختگي و ريخت‌وپاش، نوري را ايجاد نمي‌كند، اما سبب مي‌شود فضا وسيع‌تر و دلبازتر به‌نظر برسد. فراموش نكنيد كه اين كار در حقيقت هم براي دكوراسيون فضا و هم براي ذهن و روح شما خاصيت درماني دارد.


افزايش ميزان نور در خانه


اضافه كردن پنجره‌هاي بيشتر و بزرگ‌تر

اين توصيه براي افرادي است كه خانه‌اي را در دست ساخت دارند و هنوز فرصت براي اعمال تغييرات دارند. براي اتاق‌هاي رو به شمال خانه خود تا حد امكان پنجره‌هاي بيشتر و بزرگ‌تري را در نظر بگيريد.


افزايش ميزان نور در خانه


استفاده از درهاي شيشه‌اي

درهاي شيشه‌اي اين امكان را فراهم مي‌كنند تا نور از فضاي مجاور به اتاق منتقل شود. بنابراين پیشنهاد مي‌كنيم براي اتاق‌هاي روبه شمال از درهاي شيشه‌اي استفاده كنيد.


افزايش ميزان نور در خانه


انتخاب مبلمان و وسايل مناسب

چنانچه مبلماني با چوب‌هاي زمخت و تيره در اتاق‌نشيمن كم نور خود داريد، جاي آنها را با مبلمان و وسايل چوبي ظريف و روشن‌تر يا حتي‌الامكان با انواع شيشه‌اي عوض كنيد. در اين‌صورت مي‌توانيد به روشن‌تر و باز‌تر شدن فضا كمك كنيد.


نصب يك آينه بزرگ

اين كار يك ترفند قديمي و بسيار موثر است. شما مي‌توانيد با نصب آينه‌اي بزرگ در جايگاه نقطه كانوني در اتاق كم‌نور خود، سبب شويد تا ميزان نور كمي كه در فضا وجود دارد در برخورد با آينه منعكس و دوبرابر شود و اتاق روشن‌تر و دلبازتر شود.

پنجره‌ها را تميز كنيد

تاثير تميز كردن و شفاف كردن پنجره‌هاي اتاق بسيار زياد و باور نكردني است. بنابراين پنجره‌هاي فضاي كم نور خانه خود را مرتب تميز كنيد و لكه‌هاي مات كننده را كه از ميزان نور ورودي مي‌كاهد از روي شيشه پاك كنيد.

استفاده از پرده‌هاي مناسب براي پنجره‌ها

مسلما پرده‌هاي سنگين و ضخيم نمي‌گذارند همان ميزان نور كم وارد فضا شوند؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم در صورت زيبا بودن چهارچوب پنجره‌ها، از پرده استفاده نكنيد يا در صورت نياز تنها از پرده‌هاي سبك و نازك كه مانعي جدي براي عبور نور نيستند براي پوشش پنجره‌ها بهره گيريد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

افزايش ميزان نور در خانه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج