جاباما
۸۶۷۳۰۳
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

دانشگر: اینستاگرام عامل ناکامی استقلال بود

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: در جلسه فنی قبل از دربی شفر گفت چه کسی پنالتی می زند که اسماعیلی دستش را بلند کرد و قرار شد او ضربه را بزند اما سرمربی تیم بعد از بازی این موضوع را نگفت.

خبرگزاری فارس: حضور بازیکنان تازه وارد در تیمی مثل استقلال سختی‌های خاص خود را دارد به خصوص اینکه یک بازیکن جایگزین یک ملی پوش شده باشد.

محمد دانشگر در فصلی که گذشت این شرایط را تجربه کرد. او روز‌های سختی را در اوایل حضورش در جمع آبی پوشان تجربه کرد. اولین بار او در استقلال مقابل السد قطر شرایط سختی را تجربه کرد و به نوعی حضور بیست و چند دقیقه‌ای اش در زمین برای شاگردان شفر خوب نبود و همان بازی کافی بود تا مدت‌ها مورد آماج حملات هواداران و منتقدان استقلال قرار گیرد و او را با سید مجید حسینی مدافع جوانی که بعد از جام جهانی راهی لیگ ترکیه شد مقایسه کنند. اما با این حال سرمربی آلمانی و وقتِ استقلال نگذاشت دانشگر به انزوا برود و با صحبت با این بازیکن و روحیه دادن به او شرایط را برای بازیابی اش فراهم کرد.

او در نیم فصل دوم شرایط بهتری را در استقلال سپری کرد. در همین ارتباط فرصت را مغتنم شمردیم تا با پایان لیگ با این بازیکن صحبت کنیم.

*ابتدا از بازی آخر استقلال شروع کنیم. به نظر می‌رسد بعد از این بازی حسرت زیادی خوردید؟

متاسفانه نشد صعود کنیم، این بازی یک بازی تشریفاتی بود، ولی می‌دانستیم بازی حیثیتی است، ما به خاطر دل خودمان و هوادارانمان می‌خواستیم آن‌ها را ببریم. ما در این دوره از بازی‌ها اسیر داوری‌ها هم شدیم و معتقدم این تیم بدشانس‌ترین استقلالی بود که در عمرم دیدم.

العین هم با وجودی که امسال تیم همیشگی نبود، ولی همه می‌دانید العین تیمی نیست که این شرایط را ادامه بدهد و مطمئنا سال آینده با قدرت پا به مسابقات خواهد گذاشت. با همین شرایط وارد بازی شدیم و خوشحالم که مسابقه را بردیم. حسرت هم می‌خورم که ما ۸ امتیاز گرفتیم و حذف شدیم و العین فقط ۲ امتیاز داشت.

*بعد از گل تساوی پیراهن فرشید اسماعیلی را نشان دادی. دلیلش رفاقت همیشگی ات با او بود یا دلیل دیگری داشت؟

اول بگویم که خیلی خوشحالم که توانستم یک گل آسیایی به العین گل بزنم، چون در بازی رفت هم گل زدم، ولی داور در مقابل تماشاگران گلم را قبول نکرد. می‌خواستم پیراهن فرشید را در ورزشگاه آزادی مقابل تماشاگرانمان نشان بدهم، ولی نشد. من پیراهن فرشید را نشان دادم، چون او ۶ ماه با مصدومیت برای استقلال بازی کرد.

دانشگر: اینستاگرام عامل ناکامی استقلال بود

حتی بعد از دربی که آن اتفاق افتاد و پنالتی را خراب کرد با مصدومیت بازی کرد و در حالی که همه گفتند عمل کن او گفت می‌خواهم جبران کنم، چون مردم ناراحتند. شما دیدید که ما چند پنالتی از دست دادیم؟ البته ما همه ناراحت می‌شدیم وقتی بچه‌ها در بازی‌ها پنالتی خراب می‌کردند، ولی به نظر من این پنالتی‌هایی که از دست رفت یک هشدار و یک پیغام برای تماشاگران بود.

*چطور؟

امسال بازیکنانی که به استقلال آمدند تا هفته هشتم، نهم تحت فشار بودند و فقط با بازیکنان سال گذشته قیاس می‌شدند. می‌دانید چه فشاری روی بازیکنان بود؟ باور کنید در زمین نمی‌توانستیم بازی کنیم. این پنالتی خراب شدن‌ها و این موقعیت‌های خوبی که از دست می‌رفت خیلی دلایلش به خاطر فشار‌ها بود. امیدوارم امسال تماشاگران به بازیکنان فشار نیاورند و اجازه بدهند بازیکنانی که به تیم می‌آیند راحت و بی استرس کار کنند. مطمئن باشید اگر این اتفاق رخ بدهد شرایط ما بهتر می‌شود.

*در مورد دربی صحبت کردی، ولی هنوز سوال‌هایی در ذهن طرفداران وجود دارد. مثلا اینکه آیا رحمتی به اسماعیلی گفت پنالتی را او بزند؟

من واقعیت آن روز را به شما می‌گویم و اولین بار است چنین حرفی می‌زنم. روز بازی در جلسه فنی آقای شفر گفت اگر پنالتی شد چه کسی می‌زند که هیچکس دستش را بلند نکرد! در این بین اسماعیلی دستش را بلند کرد و گفت من می‌زنم. مهدی رحمتی هم اصلا نگفت که فرشید بزند یا پاتوسی نزند. او فقط وقتی دید منشا هوس کرده پنالتی را خودش بزند به او گفت تو در تمرینات با بیرانوند بودی و او نحوه ضربه زدنت را می‌داند، و ضربه را نزن.

جالب است بدانید تا قبل از آن بازی هم پنالتی زن اول تیم فرشید اسماعیلی بود و اگر دقت کرده باشید چند بازی بعد هم پنالتی شد که پاتوسی پنالتی نزد. خودمان هم نمی‌دانیم چه شد، قبول دارم اسماعیلی نباید آن ضربه را چیپ می‌زد، ولی در آن بازی اصلا رحمتی حرفی به اسماعیلی نزد، ولی همه گفتند او خواسته که فرشید پنالتی را بزند. من یک چیزی بگویم امسال تیم ما خیلی حاشیه داشت. واقعا خودمان نمی‌دانستیم این همه حواشی از کجا می‌آید. هر روز یک حاشیه و یک دردسر داشتیم، در مورد همین پنالتی هم برای شما مثالی می‌زنم.

*بگو...

اگر یادتان باشد سالی که رضا نوروزی و آرش افشین در فولاد بودند این تیم بیش از ۸-۹ پنالتی خراب کرد. هر بار هم یک نفر ضربات را می‌زد. به نظر من پنالتی زن در یک تیم باید ۲ نفر باشند نه ۵-۶ نفر. اگریک نفر آن‌ها هم در زمین نبود آن یکی می‌زند. بزرگترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب می‌کنند مثل رونالدو و مسی، ولی عقیده من این است که نباید پنالتی دست به دست بچرخد.

*فکر می‌کنی چرا این همه حاشیه برای استقلال درست می‌شد؟

‌نمی‌دانم، ولی شما ببینید تیم ما از هواداران گرفته تا مدیران و بازیکنان همه درگیر حواشی بودند. حواشی‌های عجیب و غریب. این همه اتفاق برای تیم‌های دیگر می‌افتاد، ولی به ما که می‌رسید همه حواشی چند برابر می‌شد. به طور مثل حاشیه‌های اینستاگرام، می‌دانید چقدر به بازیکنان تیم ما فحاشی شد؟ مگر می‌شود؟ کل استقلال امسال درگیر اینستاگرام و حواشی اش بود و به ما کلی ضرر زد و یکی از دلایل ناکامی استقلال بود.

دانشگر: اینستاگرام عامل ناکامی استقلال بود

به نظر من اگر فوتبال ایران می‌خواهد موفق شود باید همه از این برنامه بیرون بیایند، به خصوص در باشگاه استقلال که معتقدم همه درگیر این برنامه بودند. مگر می‌شود ۶ هفته مانده به لیگ اسم بازیکن را در لیست مازاد در اینستاگرام منتشر کنند؟ همین حرف‌ها باعث شده بود تا آن بازیکنان خیلی از بازی‌ها اصلا روحیه بازیکنان نداشته باشند. باور کنید حواشی اینستاگرامی و فحاشی به بازیکنان، روی مخ بازیکنان ما بود. آخرش چه شد؟

*البته امسال حواشی زیادی هم به خاطر مشکلات مالی و اعتصاب و اینجور مسائل داشتید...

بله درست است، ما امسال یکی دو تا مشکل نداشتیم، متاسفانه تا حرفی می‌شود سریع بازیکنان را مقابل هواداران قرار می‌دهند. بهترین بازیکنان یک تیم شاید قراردادشان در ایران ۱.۵ میلیارد تومان باشد، اما با این رقم در حال حاضر با نرخ ارز و اینجور مشکلات اصلا کار سرمایه گذاری نمی‌شود کرد.

امسال همه می‌گفتند باید الهلال را ببرید و یا العین را شکست بدهید. الهلال امسال مثل یک تیم خوب اروپایی هزینه کرد، ما چطور باید آن‌ها را ببریم؟ مشکلات مالی امسال استقلال زیاد بود، چون باشگاه فقط ۵ در صد و نهایتا ۱۰ درصد به بازیکنان پول می‌داد. باور کنید امسال بازیکنان به هم پول قرض می‌دادند و وقتی همان ۵ درصد را می‌گرفتند برخی‌ها بدهی به یکدیگر را پرداخت می‌کردند. به نظر من بیشتر پول‌های فوتبال ما به خارجی‌ها می‌رسد و همه چیز در اخیار آن‌ها است. آن‌ها راحت شکایت می‌کنند و پولشان را می‌گیرند، ولی ما چی؟ من خودم هنوز از سایپا و نفت تهران طلب دارم.

*در مورد رفتن شفر چه نظری داری؟

من به نوبه خودم از آقای شفر تشکر می‌کنم، چون زحمات زیادی کشید و خیلی هم به خود من کمک کرد. آقای شفر مربی خوبی بود و خیلی تلاش می‌کرد، ولی یک رفتار او خیلی بازیکنان را متعجب می‌کرد. مثلا اگر در بازی‌های بزرگ می‌باختیم او مسئولیت باخت را قبول نمی‌کرد.

مثال می‌زنم در دربی، اگر آقای شفر در کنفرانس می‌گفت که پنالتی زن تیم فرشید اسماعیلی بود و صحبت‌های درون جلسه قبل از بازی را توضیح می‌داد این همه اتفاق نمی‌افتاد و بازیکنان و تیم ما این همه دچار حواشی نمی‌شدند، اما او حرف دیگری زد. البته باز هم می‌گویم من برای شفر احترام قائل هستم، چون او واقعا با وجود سن و سالی که داشت تلاش زیادی انجام می‌داد.

*اما قبول داری که همین شفر بهترین خط دفاع لیگ را ساخته بود؟

صد در صد. او خیلی به تیم کمک می‌کرد و بازیکنان و قابلیت آن‌ها را می‌شناخت. در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد. ما بهترین بازیکنان را در پست‌های مختلف داریم و البته بهترین دروازه بان‌ها را و همین موضوع ساختار دفاعی تیم ما را قوی کرده بود. به هر حال خوشحالم که چنین عنوانی امسال نصیب استقلال شد.

*تو مدافع وسط هستی، اما امسال چشمی در خیلی از بازی‌ها دفاع وسط بازی می‌کرد. حضورچشمی در پست غیر تخصصی جی تو را تنگ نمی‌کرد؟ البته که با همین شرایط بهترین خط دفاع لیگ شدید.

روزبه چشمی یک بازیکن ۲ پسته است، زیاد مهم نیست که چه کسی بازی می‌کند. چشمی امسال به جام جهانی رفته بود و در پست دفاع بازی می‌کرد. دیدید که در جام جهانی هم چقدر خوب کار کرد، مطمئن باشید کی روش چیزی در روزبه دیده که او را در پست دفاع وسط در تیم ملی بازی داده، انصافا می‌گویم چشمی چه در دفاع و چه در هافبک دفاعی واقعا فوتبالیست باهوشی است. در این بین بازیکنان دیگر هم خوب کار کردند، سازمان دفاعی ما خوب بود و همه در پست‌های مختلف تلاش می‌کردند. گلر‌های ما هم خوب بودند و همین مسائل باعث شد بهترین خط دفاع لیگ شویم.

دانشگر: اینستاگرام عامل ناکامی استقلال بود

*بعد از حضور مجیدی شرایطتان بهتر شد. به نظرت مجیدی می‌تواند به استقلال کمک کند؟

من در جایگاهی نیستم که بخواهم در این مورد صحبت کنم، ولی فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی بوده و در این تیم زحمت کشیده است. من از مسئولان باشگاه یک درخواست دارم که هر چه زودتر تکلیف تیم و سرمربی را مشخص کنند تا با قدرت در فصل آینده در مسابقات شرکت کنیم.

*به عنوان سوال آخر، این خبر درست است که از قطر پیشنهاد داری؟

من یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم و از پیشنهادات هم خبر ندارم. همه این موارد در اختیار مدیر برنامه هایم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود. الف

      مرگ بر اینستاگرام پرسپولیسی!!!
      اینستاگرام پرسپولیسی نمیخوایم،نمیخوایم!

      پاسخ ها

      • azad

        مسعود-الف نمت پک نریز!!!

    • بدون نام

      عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه

    • امیر حاتمی

      عشقه دانشگر ...

    • azad

      دانشگر بهترین وشجاع ترین بازیکن استقلال بود،وتنها بازیکنی که شجاعانه وبدون ترس به دل حریف زد وهیچگاه رو به عقب بازی نکرد ونمیکنه.وبه دروازه بان پاس نمیداد٪

    • بدون نام

      اینستاگرام پرسپولیسی نمیخواهیم نمیخواهیم،فضای مجازی پرسپولیسی نمیخواهیم نمیخواهیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج