۸۶۷۳۵۱
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

اولین لیست ویلموتس با کمترین سورپرایز

مهدی تاج و مارک ویلموتس روز چهارشنبه در سفارت ایران در بلژیک به توافق نهایی دست یافتند تا این سرمربی بلژیکی با اعلام توئیتر رسمی سفارت ایران در بروکسل به مدت سه‌سال هدایت ایران را برعهده گیرد.

فرهیختگان: مهدی تاج و مارک ویلموتس روز چهارشنبه در سفارت ایران در بلژیک به توافق نهایی دست یافتند تا این سرمربی بلژیکی با اعلام توئیتر رسمی سفارت ایران در بروکسل به مدت سه‌سال هدایت ایران را برعهده گیرد. (هرچند تا روز گذشته هم خبر رسمی در سایت فدراسیون فوتبال منتشر نشد!)

نخستین ماموریت ویلموتس در ایران، آماده‌کردن تیم‌ملی برای دیدار با تیم‌های سوریه و کره‌جنوبی است. قرار است او اواسط هفته وارد تهران ‌شود و این یعنی اینکه کمتر از ۱۰ روز برای اعلام فهرست بازیکنان، تشکیل اردو و بازی دوستانه با سوریه فرصت دارد.

به گفته‌ منابع بلژیکی، او سه دستیار غیرایرانی خواهد داشت. ویلموتس سه‌شنبه، هفتم خرداد ۱۳۹۸ وارد تهران می‌شود تا در فاصله ۹ روز تا بازی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، تیم‌ملی را مهیای این دیدار دوستانه کند. دوشنبه، ۱۳ خردادماه تا سه‌شنبه، ۲۱ خردادماه ۱۳۹۸ فیفادی بعدی خواهد بود و مربی بلژیکی تقریبا یک‌هفته قبل از این رویداد برای اعلام لیست و برگزاری اردوهای تیم‌ملی به‌همراه دستیارانش به تهران سفر می‌کند. البته پس از امضای قرارداد سرمربی بلژیکی با فدراسیون فوتبال ایران، یک رسانه بلژیکی از مانو فررا و تیری وریانس به‌عنوان دستیار و هرمان‌ده لانتشیر به‌عنوان آنالیزور ویلموتس در تیم‌ملی ایران نام برد.

از سوی دیگر تاج مطابق قرارداد مبنی‌بر حضور دستیارهای ایرانی روی نیمکت تیم‌ملی، چندین گزینه مختلف را هم به ویلموتس معرفی کرده تا او با بررسی رزومه آنها، دستیارهایش را انتخاب کند؛ گزینه‌هایی که ظاهرا مارکار آقاجانیان و آندرانیک تیموریان نیز جزء آنها هستند.

نخستین بازی تیم‌ملی پنجشنبه، ۱۶ خرداد همزمان با عید سعید فطر در تهران با تیم‌ملی سوریه برگزار می‌شود و سپس تیم‌ملی باید به کره‌جنوبی برود و با تیم‌ملی این کشور دیدار کند. از طرفی نخستین بازی رسمی یوزها (لقب تیم‌ملی فوتبال ایران) در سال جدید ۱۴ شهریور برگزار می‌شود و این تیم نخستین بازی‌اش در مقدماتی جام‌جهانی را در این تاریخ برگزار می‌کند. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان سه‌شنبه، ۱۹ شهریور هم باید دومین بازی خود در این مرحله را انجام دهند.

پیش از این در «فرهیختگان» نوشتیم که سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال بلژیک که از او به‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال این کشور نام برده می‌شود، در جلسه‌ای فنی که در مرکز تیم‌های ملی برگزار شد، سعی کرد آمار و اطلاعات بازیکنانی را به دست بیاورد که برای تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی روسیه به میدان رفته‌اند و از سوی دیگر سایر بازیکنان دعوت‌شده به اردوهای یک‌سال اخیر تیم‌ملی و به‌خصوص حاضران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات مورد توجه وی قرار گرفت.

در این جلسه مباحثی مطرح شد که برایش خیلی جالب بود و سعی کرد با دقت زیادی نسبت به اطلاعات ارائه‌شده ملی‌پوشان ازجمله تیم‌های فعلی باشگاهی آنها و سایر مسائل مرتبط گوش فرا داده و حتی نسبت به برخی از این آمار و ارقام نیز برای آنالیزهای بعدی، نت‌هایی را بردارد.

طبق اطلاعات رسیده قرار است ۱۱ یا ۱۲ خرداد اولین لیست تیم‌ملی فوتبال ایران توسط سرمربی بلژیکی اعلام شود تا ملی‌پوشان با حضور در مرکز ملی فوتبال ایران کار خود را آغاز کنند.

بر همین اساس حتی شنیده می‌شود با توجه به اینکه ویلموتس قرار است به‌تازگی کار خود را آغاز کند و از آنجایی که وی آخرین دوره لیگ برتر را کمتر مورد بررسی و نظارت قرار داده است، بیشتر نفرات دعوت‌شده به اولین اردو را نفراتی تشکیل می‌دهند که در یک‌سال گذشته به اردوها دعوت شده‌اند و چه‌بسا شاکله اصلی تیم بعدی را بتوان بازیکنانی دانست که تیم کشورمان را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات همراهی کردند. این یعنی با وجود درخشش ستاره‌های جوان در لیگ برتری که سپری شد، کمتر می‌توان در انتظار حضور آنها حداقل در اولین لیست ویلموتس باشیم.

پرسپولیس- سپاهان زیرنظر سرمربی جدید؟

ویلموتس سه‌شنبه به تهران می‌آید و فردای آن روز حساس‌ترین بازی فصل فوتبال ایران بین سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. احتمال دارد مقدمات حضور سرمربی جدید در اصفهان فراهم شده باشد و این دیدار در حضور احتمالی ویلموتس برگزار شود.

با این حال اگر هم سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران به هر دلیلی راهی اصفهان نشود، وی این دیدار را به‌صورت جدی زیرنظر خواهد گرفت و چه‌بسا در کنار ملی‌پوشانی که حضورشان از حالا در اولین لیست ویلموتس قطعی است، ستاره‌ها و بازیکنان تاثیرگذار این دیدار نیز بتوانند به‌عنوان تازه‌کارهای تیم‌ملی، در اولین لیست اعلامی توسط سرمربی بلژیکی حضور داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط کی روش بود که به لنگ باج نمیداد که براش گرون تموم شد
      لعنت بر مسئولان لنگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی جام ندیده؟

      • بدون نام

        هه واسه همین عقده هاتون بود که چشم رو کثافت کاریای کی روش میبستین

    • بدون نام

      لنگ کثیف حکومتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی جام ندیده؟

    • انتقاد سازنده

      آقای وزیر ورزش . آقای تاج . شمارو بخدا . شمارو به جون هر کی دوست دارین . مجبورش کنین بره توی لیگهای پایین تر دنبال بازیکن مستعد بگرده . بخدا خیلی بازیکن خوب داریم توی همین مملکت . لازم نیست دوباره یه لیست بلند بالا از لژیونرهای درپیت تهیه کنین و بدین دستش که بخونه . اونا کلی فیس و افاده دارن و وضع مالیشون هم خوبه و حتی به اندازه یک ریال هم غیرت بخرج نمیدن برای تیم ملی . بازیکنهایی لازم داریم که برای دیده شدن و اثبات استعدادشون از جون مایه بزارن . بازیکن هایی که بی ادعا هستن . قرقر نمیکنن . به کم قانع هستن و از مردم طلبکار نخواهند شد . بازیکنی که آرایشگر خودشو با خودش به تورنومنت بین المللی میبره مفت نمیارزه و باید طرد بشه . از اون جماعت آبی برای ایران گرم نمیشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا مثل زمان مربی گری تازه به دوران رسیده ها درتیم امید وملی نشه.خواهشا بساط قلیون و...جمع کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج