جاباما
۸۶۷۴۰۱
۵ نظر
۵۱۴۰
۵ نظر
۵۱۴۰
پ

وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!

مردم شوروی عاشق تلویزیون بودند، اما پول کافی برای خریدن تلویزیون‌های بزرگ نداشتند. یک دستگاه تلویزیون در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بین ۸۵۰ تا ۲۶۰۰ روبل بود که چند برابر حقوق ماهیانه افراد متخصص بود.

برترین‌ها : این یک تلویزیون سیاه و سفید مدل KVN-۴۹ است که در دهه ۱۹۵۰ در شوروی تولید شده و اولین تلویزیون این کشور است که به تولید انبوه رسیده است. در حدود ۱۰ سال، بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه از این مدل در این کشور فروخته شد.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
یک ویژگی جالب تلویزیون KVN-۴۹ لنز بزرگنمایی بود که مقابل صفحه نمایش وصل شده بود. این لنز پلاستیکی با مایع شفافی مثل آب مقطر یا گلیسرول پر شده بود. بدیهی است که هدف این لنز بزرگ کردن صفحه نمایش بوده است؛ یک راه حل خام و به صرفه برای رفع محدودیت‌های آن زمان.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!

مردم شوروی عاشق تلویزیون بودند، اما پول کافی برای خریدن تلویزیون‌های بزرگ نداشتند. یک دستگاه تلویزیون در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بین ۸۵۰ تا ۲۶۰۰ روبل بود که چند برابر حقوق ماهیانه افراد متخصص بود و معمولا یک خانواده می‌توانست تلویزیونی با صفحه نمایشی به اندازه یک کارت پستال بخرد. تولیدکننده‌ها یک لنز بزرگ‌کننده به صفحه نمایش وصل می‌کردند تا تصاویر را بزرگ کنند و تجربه بهتری از تماشای تلویزیون ارائه دهد. خانواده‌های شوروی با این پول می‌توانستند لوازم خانگی دیگری بخرند که زندگیشان را بهتر کند، مثل جاروبرقی یا یخچال یا هر دو. با این حال، میلیون‌ها مشتری بدون توجه به سطح درآمد، تحصیلات و شغلشان، تلویزیون را با وجود قیمت بالا، محدودیت و کیفیت پایین برنامه‌ها در آن زمان انتخاب می‌کردند.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!

تلویزیون اولین بار در سال ۱۹۳۴ به شوروی آمد. اولین دستگاه‌های تلویزیون صفحه نمایش‌های کوچکی داشتند که تنها ۱۰ سانتیمتر قطر داشت و وضوح تصویر آن‌ها حدود ۳۰ بود. پخش برنامه‌های تلویزیونی منظم از سال ۱۹۳۸ آغاز شد، اما فقط دو شهر بزرگ مسکو و سنت پتزربورگ را پوشش می‌داد.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
بازار بعد از پایان جنگ جهانی دوم به سرعت رشد کرد و در دهه ۱۹۵۰ به اوج خود رسید. وجود تلویزیون در کشور فقیری مثل شوروی باعث شگفتی خارجی‌هایی می‌شد که بعد از مرگ استالین از این کشور بازدید می‌کردند. خبرنگار آمریکایی، مارگارت هیگینز، گزارش داد که آنتن‌های تلویزیون را بالای خانه‌های چوبی و مخروبه حومه مسکو می‌توان دید. با این حال، هر دو خانواده که در یک فضای کوچک چپیده بودند یک تلویزیون داشتند. در سال ۱۹۵۵ حدود یک میلیون نفر در شوروی و به ویژه مسکو تلویزیون داشتند. تا سال ۱۹۶۰، این تعداد به حدود ۵ میلیون رسید و سپس تا سال ۱۹۶۳ دوبرابر شد و به بیش از ۱۰ میلیون رسید. تا آخر این دهه حدود ۲۵ میلیون خانه در شوروی تلویزیون داشتند.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!

دولت از هیچ هزینه‌ای برای توسعه برنامه‌های تلویزیونی دریغ نمی‌کرد، با اینکه کشور هنوز برای تامین نیاز‌های اساسی خود: غذا، پوشاک و مسکن دچار مشکل بود. در سال ۱۹۶۰ که ساخت برج مخابراتی استانکینو در مسکو آغاز شد، حدود یک سوم از مزارع برق نداشتند و میلیون‌ها خانواده در خانه‌های اشتراکی کوچک زندگی می‌کردند. جالب است که تلویزیون هرگز یک کالای لوکس نبود. در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰، کارخانه‌ها تلاش می‌کردند خودشان را با تقاضای زیاد تلویزیون همگام کنند. فروشگاه‌ها لیستی از تلویزیون‌های پیش خرید داشتند و برخی مشتریان ۱۰ ماه صبر می‌کردند تا تلویزیون به خانه‌هایشان برسد. شاید به خاطر این تقاضای بالا و شاید به خاطر تکنولوژی ضعیف، بسیاری از تلویزیون‌های شوروی در شش ماه اول حداقل یک بار خراب می‌شدند.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
از همه بدتر، برخی تلویزیون‌ها، به خصوص تلویزیون‌های رنگی که بعد‌ها آمدند، منفجر می‌شدند و خانه‌ها آتش می‌گرفتند. در سال ۱۹۸۰، حدود ۲.۲۶ میلیون دستگاه تلویزیون تولید شد و ۲۱۲۶ آتش سوزی گزارش شد. پنج سال بعد، تعداد آتش سوزی‌های ناشی از تلویزیون به ۵۴۹۰ از ۴.۲ میلیون تلویزیون تولیدی رسید. مردم کشته می‌شدند و ساختمان‌ها می‌سوختند. وقتی تلویزیون‌ها خراب می‌شدند کنار گذشته می‌شدند، چون قطعات آن هیچ جا پیدا نمی‌شد. حتی اگر تلویزیون کار هم می‌کرد، چیز زیادی برای تماشا وجود نداشت. تلویزیون مسکو، پیشرفته‌ترین ایستگاه کشور، فقط ۴ ساعت در روز برنامه پخش می‌کرد. اما به مرور زمان بهتر شد و تعداد شبکه‌ها هم بیشتر شد و از ۹ کانال در سال ۱۹۵۵ به ۱۲۱ کانال در سال ۱۹۶۵ رسید.
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
وقتی اولین تلویزیون‌ها به شوروی رسیدند!
منبع: amusingplanet
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متن ب ای خودرو سازی ایران نوشته شده، که جای خودرو تلویزیون گذاشته اند

    • بدون نام

      معلومه اون بدبختها تنها تفریحشون تو جهنم شوروی همین تلویزیون هاشون بوده

    • ساراع

      هییی پسر جالب بود

    • بدون نام

      هرچه کشور جنایتکارکه بوده وهست چرا با ایران دوسته...فقط رهبر عزیزمون تنها فرد سالم مملکته

    • بدون نام

      این متن ها و مقاله یا خبرها رو از روزنامه های زمان جنگ سرد کپی میکنین . مثل پارسال که نصف خبرهاتون راجع به کره شمالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج