۸۶۷۴۶۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت‌ سرسام‌آور لاستیک کامیون در بازار آزاد

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد که اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در طول یکسال تامین کند باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد که اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در طول یکسال تامین کند باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند.

احمد کریمی با اشاره به آخرین وضعیت تأمین لاستیک کامیون‌داران و نرخ‌های موجود در بازار، اظهار کرد: ما بخشی از وضعیت به وجود آمده به دلیل تحریم‌ها را درک کرده و تابع آن هستیم، اما متأسفانه بخشی از مشکلات به دلیل سو مدیریت در وزارتخانه‌های مختلف است و این مساله باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: از توزیع لاستیک پس از گرانی‌های به وجود آمده ۱۰ ماه می‌گذرد، اما نتوانسته‌ایم جفت دوم لاستیک‌ها را به ناوگان خود ارائه کنیم.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به این‌که یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ طی یکسال پنج جفت لاستیک، یک کامیون ۱۰ چرخ طی یکسال سه جفت لاستیک و یک کامیون شش چرخ طی یکسال دوجفت لاستیک را به طور متوسط نیاز دارند، اظهار کرد: متأسفانه به کامیون‌های کشنده نیز بیشتر از دو حلقه لاستیک نداده‌ایم و ارائه‌ی جفت دوم لاستیک‌ها برای کامیون‌های ۱۸ و ۱۰ و شش در مرحله‌ی اولیه قرار دارد و تنها به ۱۰ درصد متقاضیان ارائه شده است.

کریمی با بیان این‌که توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون‌ها از بیستم خردادماه سال گذشته شروع شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری توزیع جفت دوم لاستیک‌ها آغاز شده است اما از سرعت لازم و کافی برخوردار نیست.

وی با اعلام این‌که متوسط قیمت یک جفت لاستیک چینی برای ماشین‌های سنگین سه میلیون و ۲۰۰ تومان است که نرخ آزاد آن بالای شش میلیون تومان تمام می‌شود، گفت: یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ در طول یکسال به طور متوسط پنج جفت لاستیک نیاز دارد که اگر بخواهد آن را از طریق بازار آزاد تهیه کند باید ۳۰ میلیون تومان هزینه پرداخت نمایند.

کریمی ادامه داد: برخی از ناوگان حمل و نقل ما نمی‌توانند از لاستیک چینی استفاده کنند و باید حتماً از لاستیک‌های فرانسوی و کره‌ای را خریداری کنند که این مساله هزینه‌های آنها را بالا می‌برد، چرا که هزینه یک جفت لاستیک فرانسوی یا کره‌ای سه میلیون و ۵۰۰ تومان است که این رقم در بازار آزاد به هشت تا ۹ میلیون تومان می‌رسد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به این‌که به صنف کامیون‌داران پیشنهاد شد که اگر امکان واردات لاستیک دارند این اقدام را انجام دهند، گفت: ما در این راستا اقدام کردیم اما در حوزه تخصیص ارز همکاری‌های لازم صورت نگرفت. ابتدا قرار بود از طریق یورو فعالیت‌ها صورت گیرد و پس از آن اعلام شد که باید این ارز به دینار تبدیل شده و در اردیبهشت‌ماه امسال در حالی که توانستیم ثبت سفارش خود را با ارز یورو انجام دهیم به ما اعلام شد که به دلیل این‌که باید واردات از طریق عراق انجام شود ارز مذکور را به دینار تبدیل کنیم.

وی با انتقاد از این‌که اگر کمبود لاستیک برای توزیع از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد پس چگونه لاستیک با نرخ آزاد در بازار موجود است، تصریح کرد: برای ما جای سوال دارد که اگر کمبود لاستیک برای توزیع از سوی وزارتخانه‌های صنعت و راه و شهرسازی وجود دارد پس چگونه شاهد وجود لاستیک با نرخ آزاد در بازار هستیم مسأله‌ای که به طور حتم باید مسئولان نسبت به آن پاسخگو بوده و علت آن را توضیح دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندگی را برای مردم جهنم کرده اند ،تحریم بهانه هست ،مسئولان بی لیاقتی خودشان را بر گردن تحریم می اندازندقیمت یک موتورسیکلت شده 12 میلیون آیا اینم به آمریکا ربط داره؟؟

    • بدون نام

      ببخشیدشما بایداول انبارهای موجود را شناسایی وتخلیه پس از آن مگر خودمان قادر به تولیرنمی باشیم چطور مملکتی که قادراست مهمتریتن ابزار آلات نظامی را تولید کند توان تولید انواع تایرراندارد مامیتوانیم با نصب وراه اندازی چنین کارخانچاتی هم به خودکفایی هم ایجاد شغل برای جوانان همت بگماریم

    • بدون نام

      این هم نوعی معامله خرید وفروش برای افراد خاص است که راه حلی ندارد باید رفت سراغ اسب وقاطر دراز گوش الاغ تجارت ووابسته بودن به خارج این گرفتاریها هم دارد که منافع برای یک عده فراهم شود

    • بدون نام

      به همت مسؤولین بی لیاقت،تمام ایران رو بفنا ونیستی بردن،از کجا بکجا رسوندنش،ولی دمشون گرم آب وبرقو ،گاز که مجانی شد پول نفت روهم ماه به ماه میارن دم در خونه دیگه چی میخوایم

    • بدون نام

      به همت مسؤولین بی لیاقت،تمام ایران رو بفنا ونیستی بردن،از کجا بکجا رسوندنش،ولی دمشون گرم آب وبرقو ،گاز که مجانی شد پول نفت روهم ماه به ماه میارن دم در خونه دیگه چی میخوایم

    • بدون نام

      برای پیشرفت جامعه خود محکوم هستیم ، که فاصله تولیدکننده ومصرف کننده را کوتاه کنیم هر چند ، خیلی ها ناخشنود میشوند .

    • بدون نام

      تمام انبار ها پر از کالاهای اساسی از قبیل اقلام خوراکی لوازم ماشین لاستیک و لوازم خانگی و غیره میباشد
      افراد سودجو احتکار میکنن که گران بفروشند و یکی نیست که به داد مردم مظلوم و بی پناه برسه

    • بدون نام

      اون بیشرفی که پول مردم رو خورد رفت بیرون کشور تا ما الان بجای ساخت کارخانه و تولید و اشتغال جوانهایمان حالا کاسه گدایی جلوی تجار و غربیها بگیریم .ننگ بر اختلاسگر که خون ملیونها آدم برگردن او است .تف به شرفت

    • بدون نام

      باید خون گریست
      اولش طی کرد ک

    • بدون نام

      ایناحالافهمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج