۸۶۷۴۹۴
۱ نظر
۵۰۵۶
۱ نظر
۵۰۵۶
پ

چگونه افراد را پیش از اولین ملاقات جذب کنیم؟

از دید انسان‌ها اولین ملاقات و اولین دیدگاه بسیار مهم است. طبق شنیده‌ها انسان‌ها می‌توانند در ۶۰ ثانیه ابتدایی آشنایی و در همان اولین ملاقات نسبت به هم نظر و زاویه دید پیدا کنند.

برترین‌ها: از دید انسان‌ها اولین ملاقات و اولین دیدگاه بسیار مهم است. طبق شنیده‌ها انسان‌ها می‌توانند در ۶۰ ثانیه ابتدایی آشنایی و در همان اولین ملاقات نسبت به هم نظر و زاویه دید پیدا کنند. بر مبنای آخرین تحقیقات انجام شده از سوی استادان روانشناسی از دانشگاه پرینستون، این مدت زمان در اولین ملاقات سریع‌تر هم می‌شود. یعنی انسان‌ها می‌توانند بر اساس ظاهر و چهره در یک دهم ثانیه نسبت به هم زاویه دید پیدا کنند.

این فرآیند با کمک مغزمان صورت می‌گیرد؛ بدین صورت که مغز ما در جست و جوی ویژگی‌هایی از رفتار مانند خشونت، قابل اعتماد بودن، صلاحیت داشتن، توانایی دوست داشتن و دوست داشته شدن در افراد است و حاصل این تحلیل‌ها و ارزیابی‌های ذهنی، می‌تواند در کسری از ثانیه نظری منفی را به دیدگاهی مثبت تبدیل کند.

قضاوت‌گری، نظردهی و فرضیه‌سازی در اولین ملاقات

آدم‌ها قضاوت‌های خود را از روی بخل، حسد یا کینه انجام نمی‌دهند، بلکه این در ذات آدم هاست که برای قرار گرفتن در کنار آدم‌های دیگر به خود و دیگران حق انتخاب و تصمیم گیری می‌دهند. در واقع مغز انسان از مجموعه خاطره‌هایی که از افراد در ذهن خود ثبت می‌کند، به عنوان اطلاعاتی پایه‌ای برای رسیدن به درکی از شخصیت و خلقیات دیگران استفاده کرده و کمبود اطلاعات نسبت به دیگران را به همین صورت جبران می‌کند.

چگونه افراد را پیش از اولین ملاقات جذب کنیم؟

از این رو دیده ها، شنیده‌ها و تجربیاتی که از بودن و زیستن کنار دیگران داریم، سبب شکل گیری خاطراتی در ذهن ما می‌شود و به ما کمک می‌کند، تا بتوانیم درباره دیگران تصمیم بگیریم و قضاوتی مناسب نسبت به آن‌ها داشته باشیم. از سوی دیگر این تجربیات به ما این امکان را می‌دهد، تا ارزش واقعی آدم‌ها را تشخیص بدهیم و ببینیم آن فرد ارزش دیدار مجدد را دارد یا خیر!

چه عواملی دیدگاه انسان‌ها را قبل از اولین ملاقات تغییر می‌دهد

اگرچه ممکن است دیدار با افراد به عنوان عاملی موثر در قضاوت نسبت به آن‌ها در نظر بیاید، اما نباید سهم شنیده‌ها در قضاوت گری نسبت به افراد را از یاد برد. به این دلیل که مغز انسان می‌تواند با قوه تخیل و توصیف بالایی که دارد، یک روایت و داستان از افراد بسازد؛ در نتیجه هنگامی که فردی را در اولین ملاقات می‌بینیم، تصورات قبلی که از او داریم به طور ناخودآگاه پر رنگ می‌شود؛ در حالی که گاهی این تصورات برخلاف واقعیت‌های آن فرد است.

از این رو وقتی شنیده‌های قبل از اولین ملاقات را پایه قضاوت گری نسبت به یک فرد قرار می‌دهیم، تغییر آن نگاه برایمان خیلی سخت می‌شود. زیرا در اغلب اوقات از این موضوع غفلت کرده ایم که مبنای دیدگاه‌ها و قضاوت های‌مان نسبت به دیگران شاید برآمده از یک نگاه متعصبانه، افراطی و اشتباه باشد.

برای مثال «فرشید» آدمی کارآفرین و دارای اعتماد به نفسی بالا است که چهره‌ای جدی دارد؛ اما شاید ما این جدیت را به خشونت و انعطاف ناپذیری تعبیر کنیم؛ بنابراین «فرشید» برای این که شما را قانع کند و تصور قبلی شما نسبت به خود را اصلاح نماید، کار سختی پیش رو دارد؛ به این علت که ذهنیت شما از او با خود واقعی اش بسیار فاصله دارد. البته این به معنای بی منطقی شما نیست، بلکه حاصلی از همان ذهنیت اولیه است که از «فرشید» در همان اولین ملاقات در ذهن شما ثبت شده است.

تغییر نگرش اولیه در نخستین دیدار

همه انسان‌ها دوست دارند که یادی نیک از خودشان در ذهن دیگران باقی بگذارند. برای این که بتوانیم چنین ذهنیتی از خود برجای بگذاریم، یکی از رایج‌ترین کار‌ها تعریف و تمجید است. این تعریف و تمجید‌ها هدیه‌ای است که می‌توانیم به دیگران بدهیم، مخصوصا افرادی که برای ما ارزشمند هستند. اما گاهی چنین رویکردی با دیدگاه‌های مثبتی روبرو نمی‌شود؛ زیرا این تصور را از شما ایجاد می‌کند که در حال تظاهر کردن هستید و به چیزی که می‌گویید قلبا باور ندارید.

راهی که می‌توان اثرات منفی این تعریف و تمجید‌ها را کاهش داد، استفاده از یک فرد میانجی برای انتقال دیدگاه‌های خود به طرف مقابل است. به واقع استفاده از فرد میانجی می‌تواند از شک و تردیدی که ممکن است، نسبت به احساس شما ایجاد شود، بکاهد.

چگونه افراد را پیش از اولین ملاقات جذب کنیم؟

حضور نفر سوم اثر مثبت دیگری هم دارد و می‌تواند در عین انتقال پیام، نقش معرف خوب را هم برای ما داشته باشد تا در نظر دیگران خوب جلوه کنیم. به واقع این باعث می‌شود تا افرادی که ما را ندیده اند، بر اساس این شنیده‌ها درباره ما قضاوت مثبت داشته باشند. اگرچه می‌تواند اثری معکوس هم داشته باشد و فرد معرف به طور ناخواسته مواردی منفی از شما انعکاس دهد که در نظر دیگران نسبت به شما تاثیرات منفی برجای بگذارد. اثر این سوء تبلیغ و انتقال نامناسب ویژگی‌های شما به دیگران می‌تواند، سبب دلسردی و دوری افراد از ما باشد تا از آسیب خوردن به خودشان از سوی ما جلوگیری کنند.

دو نکته مهم در زمان استفاده از فرد میانجی در اولین ملاقات

بنابراین هنگام کمک گرفتن از فرد میانجی برای انتقال اطلاعات و نظرات خودمان به دیگران باید به این نکات توجه داشته باشیم.

هرگز فردی را مجبور به بیان دیدگاه هایش درباره خودمان نکنیم

به عبارت دیگر نباید او را بر مبنای خواست خودمان و به صورت تحمیلی به عنوان فرد میانجی برای انتقال نظرات و اطلاعاتمان به دیگران انتخاب کنیم. به واقع نظرات فرد میانجی زمانی ارزشمند است که برآمده از قلب و احساسات کامل او باشد، نه بر مبنای تعارفات شخصی!

فردی را به عنوان میانجی انتخاب کنید که شما را به خوبی بشناسد

یعنی بتواند امتیاز‌های شما را برجسته کند. به واقع تعریف و تمجیدهایش واقعی و براساس ویژگی‌های حقیقی شما باشد. از این رو هرگز دروغ نگویید و بزرگ نمایی نداشته باشید و تا جایی که می‌توانید خود واقعی تان را معرفی کنید تا در آینده با واکنش‌های منفی دیگران مواجه نشوید؛ بنابراین نتایجی که از این متن می‌گیریم این است که وقتی مغزمان در یک دهم ثانیه نسبت به دیگران ارزیابی و قضاوت می‌کند، بهترین راه برای برقراری ارتباط با کسانی که هنوز اولین ملاقات را با آن‌ها نداشته ایم، استفاده از تاکتیک نفر سوم است.

در واقع نفر سوم باعث می‌شود تا افراد پیش از دیدار با شما به ذهنیتی اولیه و مطابق با واقعیت و نزدیک به خود واقعی شما برسند؛ و این باعث می‌شود تا از تحلیل‌های ناگهانی، جرقه‌ای و لحظه‌ای و همچنین قضاوت‌های شتابناک و عجولانه نسبت به هم پرهیز داشته باشید.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      جذابیت یک چیز خاص نیست ممکن است رفتار و ظاهر هرکس به نظر یکی جذاب بیاد و به نظر کسی معمولی و یا حتی غیر قابل قبول
      بهترین راه رو در رو شدن مستقیم با طرف مقابل و صحبت کردن عادیه تا مشخص شود
      تجربه ایی دیدم که دو طرف هیچ حسی ابتدا بهم نداشتن ولی الان خیلی وابسته هستن یا دو طرف که شخص به خاطر صورت خشن یه مرد جذب او شده بود ولی بعد مدتی همان صورت خشن موجب تنفر!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج