۸۶۷۵۳۳
۱۵ نظر
۵۰۴۲
۱۵ نظر
۵۰۴۲
پ

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی که واقعا به کارتان می‌آیند

ترفند‌های روانشناسی و نکات عصب- زبانشناسی فراوانی وجود دارد و میلیون‌ها کتاب و مقاله در این موارد نوشته شده است. بسیاری از این ترفند‌ها به افراد حرفه‌ای کمک می‌کنند تا روی افراد پیرامون‌شان اثر بگذارند و فریب دیگران را نخورند، اما آیا نکاتی هم هستند که غیرحرفه‌ای‌ها نیز بتوانند در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند؟

برترین‌ها: ترفند‌های روانشناسی و نکات عصب- زبانشناسی فراوانی وجود دارد و میلیون‌ها کتاب و مقاله در این موارد نوشته شده است. بسیاری از این ترفند‌ها به افراد حرفه‌ای کمک می‌کنند تا روی افراد پیرامون‌شان اثر بگذارند و فریب دیگران را نخورند، اما آیا نکاتی هم هستند که غیرحرفه‌ای‌ها نیز بتوانند در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند؟

۱. هرگز درخواست خود را از کسی با جمله‌ای که با «آیا می‌توانی ...» شروع می‌شود مطرح نکنید، چون او فکر می‌کند این یک سوال تئوریک یا نظری است. مثلا هرگز نپرسید «آیا می‌توانی همسایه‌ها را خبر کنی؟»، زیرا جواب «بله»‌ای که می‌شنوید به این معنی خواهد بود «بله، به طور تئوریک می‌توانم». درخواست خود را این طور بیان کنید: «لطفا همسایه‌ها را خبر کن!»

۲. اگر می‌خواهید به کسی احساس ناخوشایند یا آزاردهنده‌ای بدهید، حین گفتگو به وسط پیشانی‌اش نگاه کنید!

۳. اگر کسی که با او گفتگو می‌کنید سعی دارد از جواب دادن به سوالی طفره برود، حین صحبت مکث کنید و به چشم‌هایش نگاه کنید. او احساس معذب بودن خواهد کرد و جواب‌تان را خواهد داد. احتمالا هم حقیقت را می‌گوید (اگر دروغ گفته باشد) و هم با جزئیات جواب‌تان را می‌دهد، زیرا فکر می‌کند سکوت شما و نگاه‌تان علامت این است که شما در حال حاضر جواب سوال یا واقعیت را می‌دانید!

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی که واقعا به کارتان می‌آیند

4. اگر می‌خواهید با کسی رابطه‌ای برقرار کنید (مثلا در محل کارتان) فقط از او بخواهید چیزی را برای‌تان توضیح بدهد یا درموردش حرف بزند حتی اگر جواب را می‌دانید. این کار، نگاه کلی او نسبت به شما را بهتر خواهد کرد!

5. وقتی سوالی می‌پرسید، سرتان را زیرکانه تکان دهید (به حالت توافق). به احتمال زیاد جواب مثبت و تائید کننده خواهید گرفت. مراقب باشید: این ترفند اغلب توسط کارمندان یا فروشنده‌ها برای مجاب کردن مشتریان جهت خرید ِ بیشتر استفاده می‌شود!

6. شما خیلی راحت می‌توانید به کسی بگویید نمی‌تواند کاری را انجام بدهد و او تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ثابت کند شما اشتباه می‌کنید!

7. اگر حین مکالمه سرتان را فقط کمی به حالت موافقت تکان دهید، کسی که با او حرف می‌زنید نسبت به صحبت‌های شما و کلمات‌تان بدون اینکه خودش بفهمد یا قصد داشته باشد، دقیق‌تر و متوجه‌تر خواهد شد!

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی که واقعا به کارتان می‌آیند

۸. اگر پیشنهاد کسی را به طور کلی می‌پسندید، اما دوست دارید پیشنهاد بهتری به شما ارائه بدهد، وانمود کنید کمی ناامید شده‌اید. مثلا این شیوه در مورد بالاتر بردن حقوق پیشنهادی جواب می‌دهد!

۹. در لحظه‌ای که آلارم ساعت به صدا درآمده و باید از رختخواب خارج شوید، مشت‌تان را گره کنید و مثل یک بازیکن فوتبالی که گُل زده مشت‌تان را در هوا پرت کنید و داد بزنید: «گُل!». عجیب است، اما حسی از شور و نشاط به شما می‌دهد که باعث می‌شود راحت‌تر از رختخواب بیرون بیایید!

۱۰. اگر همیشه نگران هستید که آیا در را قفل کرده‌اید یا اتو را خاموش کرده اید، حین انجام این کار‌ها (قفل کردن در یا خاموش کردن اتو) یک عبارت بی‌معنی یا نامعقول بگویید (این عبارت باید هر بار متفاوت باشد). مثلا بگویید: «خرگوش سبز» و کلید خاموش اتو را بزنید یا: «خرچنگ ظالم» و در را قفل کنید. این بار که نگران خاموش کردن اتو یا قفل کردن در شدید، عبارتی که گفته بودید به خاطرتان خواهد آمد و خیال‌تان راحت خواهد شد!

۱۱. اگر کسی سعی دارد شام را وارد یک بحث و مجادله کند یا تهمتی به شما بزند، یک چیز جالب و خوشایند برایش تعریف کنید. این کار شما او را دیوانه خواهد کرد!

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی که واقعا به کارتان می‌آیند

12. اگر روی تیمی کار می‌کنید و اعضای تیم‌تان واقعا تنبل هستند، با عبارت ِ «این کار را بکن» از آن‌ها کاری نخواهید. جمله‌تان را با «اینطوری شروع کن» جایگزین کنید. از لحاظ روانشناسی این جمله جوری به نظر می‌رسد که انگار کار کمتری برای انجام دادن وجود دارد و فرد تنبل کار کوچکی قرار است انجام دهد، و بعد که انجامش داد از کلمات ِ «آفرین ادامه بده!» استفاده کنید. با این روش احتمال اینکه افراد کارشان را با موفقیت انجام دهند بسیار زیاد است!

13. اگر قرار است در میان جمعی صحبت کنید، فراموش نکنید یک بطری آب همراه خود داشته باشید. اگر احساس کردید مطلبی را فراموش کرده‌اید، چند جرعه آب بنوشید و هیچ کس متوجه نخواهد شد که این مکث شما به دلیل فراموش کردن چیزی است!

14. اگر در مترو یا اتوبوس کسی به شما خیره شد، به کفش‌هایش نگاه کنید. به ما اعتماد کنید، این ترفند او را دیوانه خواهد کرد!

15. اگر هر بار که کسی را می‌شناسید می‌بینید، احساس نگرانی می‌کنید، بالاخره او نیز هر بار که شما همدیگر را ببینید احساس نگرانی و اضطراب خواهد کرد!

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی که واقعا به کارتان می‌آیند

۱۶. اگر مشکلی با کسی دارید، اما نمی‌خواهید مستقیما ایرادی از او بگیرید، نحوه‌ی حرف زدن‌تان را تغییر دهید. مثلا عبارت «پنجره‌ها را نبستی» را با «پنجره‌ها باز ماندند» جایگزین کنید!

۱۷. اگر شب خوب نخوابیدید، به مغزتان بگویید «خوب خوابیده‌اید». عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر نسبت به کلماتی که به زبان می‌آورید اطمینان داشته باشید، صد در صد اثر خواهد کرد!

۱۸. آدم‌ها آنچه که اول روز و آخر روز روی داده یادشان می‌ماند. ماجرا‌هایی که بین این دو نقطه از روز روی می‌دهند، مبهم و گذرا هستند؛ بنابراین وقتی می‌خواهید برای مصاحبه‌ی شغلی وقت تعیین کنید، زمانی را انتخاب کنید که خیلی نزدیک به ابتدای روز یا انتهاب روز باشد تا کارفرما شما را در میان سایر کاندیدا‌ها بهتر به خاطر بسپارد!

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      جالب بید...

    • بدون نام

      جالب بودن

    • بدون نام

      عاالی بود

    • بدون نام

      محشر بود

    • بدون نام

      خیلی جالب و کاربردی بود ممنون ض

    • ترانه

      ترفند ای جالبی بود حتما بدر میخوره ممنون بابت این مطلب

    • zara

      نکات زیرکانه‌ای داشت

    • حدیث

      عالی بود. حتما امتحان میکنم

    • معصومه

      چه قدر جالب. به خصوص مورد آخر و مورد ۳ و ۱۴.

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      اگر کسی سعی دارد شام را وارد یک بحث و مجادله کند؟؟؟

    • مهدیا

      سلام
      مورد 9 واقعا غیرمنطقیه! چطور صبح زود وقتی همه خوابن با مشت گره کرده داد بزنیم گل؟
      سایت محترم برترینها مطالب رو چندبار بازبینی کنید و بعد بذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای کسی که با کسی زندگی نکنه می شه انجام داد

    • بدون نام

      به نظرم بند 9 قابل اجرا نیست. شما از خواب بیدار شوی و با صدای بلند فریاد بزنی گل و بقیه را هم بیدار کنی .به نظرتان به افرادی که با فریاد شما بیدار شده اند چه توضیح منطقی می توان داد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچی تازه ممنون هم میشن که راحت بیدارشون کردی

      • بدون نام

        واسه تو قابل اجرا نیست واسه کسی که تنها زندگی می کنه خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج