۸۶۷۵۴۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

نرخ تورم گروه دخانیات به ۱۱۸درصد رسید

براساس گزارش مرکز آمار گروه مسکن، آب، برق و گاز با ۳۵.۵ که بیشترین ظریب اهمیت را دارد نرخ تورم ۱۹.۶درصدی را تجربه کرده است.

خبرگزاری ایلنا: براساس گزارش مرکز آمار گروه مسکن، آب، برق و گاز با ۳۵.۵ که بیشترین ظریب اهمیت را دارد نرخ تورم ۱۹.۶درصدی را تجربه کرده است.

اخیر مرکز آمار ایران جزییات شاخص قیمت مصرف کننده ( تورم) در اردیبهشت ۹۸ را منتشر کرد که براساس آن در ماه اردیبهشت درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٢,١ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٥٢,١ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٥١,٤ درصد) ٠.٧ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٨ به ٣٤.٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٣٠.٦ درصد) ٣.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم گروه دخانیات به ۱۱۸درصد رسید

همچنین این گزارش می‌افزاید درصد تغییر شاخص کل برای خانوارهای شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۷ درصد و برای خانوارهای روستایی ۵۹.۶ درصد است.

با واکاوی جزییات این گزارش مشاهده می‌شود که نرخ تورم منتهی به اردیبهشت سال ۹۸ برای گروه خوراک‌ها و آشامیدنی ۴۹.۷ درصد است که این نرخ در زیرگروه این بخش برای گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن ۶۳.۹ درصد، میوه و خوشکبار ۷۴.۶ درصد، سبزیجات ۵۹ درصد و نان و غلات ۴۹.۷ درصد است.

براساس این گزارش بیشترین تغییر قیمت در گروه دخانیات با ضریب اهمیت ۰.۵۹ درصدی روی داده است بطوریکه نرخ تورم منتهی به اردیبهشت ماه این گروه ۱۱۸.۸ درصد است البته این افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۹.۶ درصد است.

همچنین نرخ تورم منتهی به اردیبهشت سال ۹۸ برای گروه پوشاک و کفش با ضریب اهمیت ۴.۷۸، ۳۸.۴ درصد است.

براساس این گزارش گروه مسکن، آب، برق و گاز با ۳۵.۵ که بیشترین ظریب اهمیت را دارد نرخ تورم ۱۹.۶ درصدی را تجربه کرده است. نرخ تورم منتهی به اردیبهشت سال جاری برای گروه مبلمان و لوازم خانگی ۵۵.۴ درصد و برای گروه تفریح و فرهنگ ۵۴.۱ درصد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه شرکتی که. پنج عضو هییت مدیره اش خارجی هستند از دلار 4200تومنی جهانگیری استفاده کرده قینتهاش روهم دو سه براببر کرده واقعا معلومه تو این مملکت خرتوخر کی به کیه

    • باهوش

      دود و دخانیات انقدر گرون کنید که نکشند ولی بقیه خوردو خوراک ارزون بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج