۸۶۷۵۵۷
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

یک تخلف دیگر در تبلیغات تلویزیونی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که صدا و سیما قبل از هر نوع تبلیغ با هر مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم از وزارت بهداشت استعلام بگیرد، گفت: با توجه به گلایه سازمان نظام پزشکی از عدم رعایت این موضوع توسط صدا و سیما، ما قطعا مکاتبات لازم را با این سازمان خواهیم کرد.

بانی فیلم: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که صدا و سیما قبل از هر نوع تبلیغ با هر مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم از وزارت بهداشت استعلام بگیرد، گفت: با توجه به گلایه سازمان نظام پزشکی از عدم رعایت این موضوع توسط صدا و سیما، ما قطعا مکاتبات لازم را با این سازمان خواهیم کرد.

یک تخلف دیگر در تبلیغات تلویزیونی

حیدرعلی عابدی با اشاره به گلایه رییس سازمان نظام پزشکی از تبلیغات مرتبط با مواد آرایشی و بهداشتی در سازمان صدا و سیما، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر نوع تبلیغ کالای آسیب رسان در تلویزیون جرم محسوب می‌شود، در حال‌ حاضر بحث بر سر کالاهایی است که از نظر جسمی به مردم آسیبی وارد نمی‌کند، اما به وسیله تبلیغ آن در تلویزیون از مردم کلاهبرداری می‌شود.

او در این باره توضیح داد: مثلا در تلویزیون تبلیغ می‌شود که با مالیدن پمادی بر سر رنگ مو تغییر کرده و یا از ریزش مو جلوگیری به عمل می‌آید یا این که فلان پماد چروک صورت را از بین می‌برد. مردم هم با این تبلیغ این پماد را خریداری کرده و در نهایت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. درست است که این پمادها ضرر ندارد، اما این تبلیغات باعث انحراف مردم می‌شود که اگر آنها چنین داروی بی خاصیتی را مصرف نمی‌کردند شاید داروی موثرتر را به صورت قانونی تهیه کرده و مشکلشان حل می‌شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: رییس سازمان نظام پزشکی در کمیسیون بهداشت این گلایه را مطرح کرد که علی‌رغم اعلام به سازمان صدا و سیما توجهی به این موضوعات نشده است و ما معتقد هستیم که باید سازمان صدا و سیما به طور معمول قبل از تبلیغ هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم استعلام لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند که در صورت تایید در تلویزیون تبلیغ پخش شود. ما قطعا در این باره مکاتبات لازم را با سازمان صدا و سیما خواهیم کرد و تاکید می‌کنیم که نظر وزارت بهداشت قبل از پخش هر نوع تبلیغ پخش شود.

عابدی ادامه‌ داد: این یک کار ساده است که باید از مرجع مربوطه قبل از تبلیغ کالایی استعلام لازم گرفته شود. این موضوع محدود به وزارت بهداشت هم نمی‌شود. مثلا اگر سازمان صدا و سیما تبلیغ «سردوش» برای افزایش فشار آب را می‌کند باید قبل از آن از وزارت نیرو تاییدیه بگیرد، چون روند غیر از این تنها حیثیت سازمان صدا و سیما را زیر سوال می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر

    • بدون نام

      صدا سیما شده کاسبی آشغال فروش

    • بدون نام

      کنترل ماهواره دستشه اون استارست

    • بدون نام

      سردوش رو خوب اومدی B-)

    • بدون نام

      مملکت بخور بخوره صدا و سیما هم روش .پس از چند سال کلاهبرداری و تبلیغ نامشروع تازه متوجه شدی تا الان کجا بودید .وقتی مردم خودش متوجه کلاهبرداری سوبان و لوازم آرایشی ها شدن و پولی که بابت تبلیغات به صداو سیما پرداختن.شدن و در فضای مجازی پخش شد گند کاری خودشونو دارن سرپوش میزند.وزارت بهداشت و دیگران هم مقصرند.

    • بدون نام

      یه نمونه دیگش دمنوش لاغری، که اصلا تاثیر نداشت،همش الکیه

    • بدون نام

      اصن همین که بعد از گذشت چندین ماه این بیانیه ها صادر میشن... این شبهه را بوجود میاره که از طرف عوامل صدا و سیما و انواع سازمانها و غیره حمایت میشند... هر روز چندییین مرتبه از تمام شبکه ها تبلیغ انجام میشه... اونم با چه قیمتایی ... توی هر تبلیغ 10 نفر هم خرید انجام بدن برای تمام عمر فروشنده کفایت میکنه.

    • بدون نام

      وقتی شما به محصولی مثل پفک ، نوشابه ، روغنهای تراریخته و...مجوز میدید خوب صدا وسیما چرا در مقابل پولی که دولت تامین نمیکنی اجازه پخش نده

    • بدون نام

      چقدر ساده ای....صدا سیما فکر پول تبلیغه نه سلامتی مَردم....وقتی هر تبلیغی ثانیه ای ۱۷ میلیون براشون درآمد داره منم بودم اجازه میدادم‌ هرچی رو تبلیغ کنم....

    • سا

      چه عجب بالاخره یکی صداش دراومد
      کاش تبلیغ دلستر عالیس و کم میکردن

    • الف دال

      از نظر من تبلیغ از تی وی در ایران یعنی جنس بنجل است از نوع درجه یک

    • علی

      برادر تازه میگن یه مخ و نخبه ایرانی دارویی کشف کرده که موی سیاه را سفید می کنه هر روز هم تو تلویزیون و شبکه مجازی مثل خبر فوری در سروش تبلیغ می کنن کسی به کسی نیست....
      چه انتظارای دارید !!!!!!!!!
      مگه مسولی هم برای رسیدگی هست؟؟؟!!!!!@

    • پوریا

      داداش این قسمت نظرات رو یا جمع کن یا باز کن مردم نظر بزارن.....شایدم اصلا مشتری نداری

    • @ SHAHAB @

      دقت کردی از زمانیکه روحانی آمده تمام کشور همه خطا میکنند اصلا قدم او نحس است.

    • بدون نام

      سوبان هنوز هم تبلیغ میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج