جاباما
۸۶۷۵۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سردار باقری: اسیر دشمن فرضی نشوید

این روزها کلیدواژه‌های «جنگ» و «آمریکا»، کف گروه‌های تلگرامی فامیلی و برخی کانال‌های خبری و پست‌های اینستاگرامی پخش است و هر کسی سعی می‌کند بیشتر و هیجان‌انگیزتر از این واژه‌ها بهره بگیرد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از سردار باقری نوشت: این روزها کلیدواژه‌های «جنگ» و «آمریکا»، کف گروه‌های تلگرامی فامیلی و برخی کانال‌های خبری و پست‌های اینستاگرامی پخش است و هر کسی سعی می‌کند بیشتر و هیجان‌انگیزتر از این واژه‌ها بهره بگیرد.

انگیزه‌ها متفاوت است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، در گروه‌های فامیلی و دوستانه، آدم‌ها می‌خواهند به بقیه بگویند که به جای موضوعات عوامانه، دغدغه‌های جدی و مهمی را دنبال می‌کنند و کانال‌ها و صفحات اینستاگرامی هم با این کلیدواژه‌ها دنبال عضوگیری و لایک‌جمع‌کردن و کامنت‌گرفتن هستند. در نگاه بدبینانه هم بعضی‌ها مأموریت دارند که بازوی اجرایی عملیات روانی دشمن برای ترساندن مردم باشند که البته واکاوی این نگاه، نیازمند پژوهش دقیق و مستندات قوی است و نمی‌توان به راحتی در این‌باره حکم داد.

چراغ‌ها که روشن شد، از لابلای جمعیت چهره‌اش را شناختم. با لباس شخصی، بدون تشریفات و محافظ‌های تابلو، آمده بود شب قدر، چشم و دلی سبک کند. جلو رفتم، سلام کردم، سلام کرد، گفتم «ترامپ به مردم ایران گفته تروریست و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفته ماجرای فجیره زیر سر ایران بوده. چه می‌شود؟» محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دست روی شانه‌ام گذاشت و خندید و با آرامش گفت: «نگران نباش. آمریکا هیچ غلطی نمی‌کنه». بعد هم بعضی از مردم آمدند و بدون هیچ مانعی با آنها عکس یادگاری انداخت.

این فقط گوشه‌ای از تفاوت دنیای مجازی و حقیقی است. عالی‌ترین مقام نظامی ایران می‌گوید «نگران نباشید» اما شوهرعمه‌ها، شوهرخاله‌ها، دایی‌ها، زن‌دایی‌ها، عموها، عموزاده‌ها و … در گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامشان اعلام جنگ و نگرانی می‌کنند و حتی برخی از آنها اطلاعات ریز و جزئی از اقدامات دشمن می‌دهند؛ اطلاعاتی که خود آمریکا هم ندارد!

خلاصه این روزها باید خیلی بیشتر از قبل مراقب باشیم که مثل اهالی برره، اسیر دشمن فرضی نشویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج