۸۶۷۶۵۳
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

مرزبان: به مسئولان درباره ویلموتس هشدار داده‌ام

علیرضا مرزبان می گوید پیش از رسانه ای شدن انتخاب ویلموتس با مسئولان فدراسیون در مورد او صحبت کرده و هشدارهایی را در مورد او به آنها داده است.

ورزش سه: علیرضا مرزبان معتقد است انتخاب "مارک ویلموتس" مربی ۵۰ ساله بلژیکی نمی تواند انتخاب خوبی برای تیم ملی باشد. او در گفتگویی ضمن به چالش کشیدن عملکرد فدراسیون که انتخاب جانشین کی روش را ماه ها طول داده، از عدم وجود استراتژی و نقشه راه مشخص برای آینده فوتبال ایران انتقاد کرد.

مسئولان فدارسیون دنبال قایم شدن پشت اسامی هستند

یک بحث در مورد تیم ملی ایران، تیم امید و تیم های پایه وجود دارد. احساس بزرگی در مورد این تیم ها وجود دارد و مردم به شرایط آنها حساس هستند. چند نکته وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد. اساسا اینطوری است که در فوتبال هم مثل جامعه ما برنامه دراز مدت وجود ندارد. همه برنامه های ما از یک پله به یک پله دیگر است و سعی می کنیم پله ها را طوری رد کنیم، که به ما آسیب وارد نشود. این برنامه هایی که از فدراسیون فوتبال هم می بینیم، متاسفانه در همین جهت است و متاسفانه سعی می شود اسم هایی برای تیم ملی، تیم امید یا تیم های دیگر مطرح شود تا مسئولان بتوانند، پشت اسم ها پنهان شوند.

استراتژی ما برای آینده فوتبال چیست؟

بحث این است که استراتژی ما برای آینده فوتبال چیست؟ آیا استراتژی ای که می توانیم داشته باشیم، براساس یک محور دراز مدت است تا بتوانیم در کنار داشتن آکادمی خوب، پرورش بازیکنان جدید، حاکمیت فوتبال ایران را در آسیا ثبت کنیم یا همچنان دنبال این هستیم که سرمربی ای انتخاب کنیم که رسانه ها و مردم را راضی نگه داریم؟ بدون اینکه برنامه خاص و متحول کننده ای داشته باشیم.

چرا فوتبال ایران در سال گذشته بازیکن نخبه معرفی نکرد؟

همانطور که می دانیم، فوتبال ایران در سال گذشته بازیکن نخبه و خوبی را به ما معرفی نکرد. در لیگ برتر ایران و لیگ یک دچار مشکلات بزرگی هستیم که از بحث تشکیلاتی و فنی هست تا پرداخت به بازیکنان. تشکیلات ساختاری تیم ها مناسب نیست. ما برای ایجاد آکادمی برای باشگاه ها هیچ اقدامی نکرده ایم.

مرزبان: به مسئولان درباره ویلموتس هشدار داده‌ام

یک روز صحبت از یحیی می شود، یک روز قلعه نویی

انتخاب سرمربی ایران هم براساس انتخاب های بین المللی و علمی نیست؛ بر این اساس شما مربی ای انتخاب می کنید که به ساختار تیمی خودتان کمک می کند. این در مورد تیم امید ایران هم هست. در تیم امید ایران الان بازیکنان شناخته شده ای هستند ولی برای انتخاب مربی، از مربیان خاصی نام می بریم که این مربی ها از نظر تشکیلاتی، تاکتیکی و مدیریت تیمی فاصله زیادی با هم دارند. یک روز صحبت از یحیی گل محمدی می شود و بعد امیرقلعه نویی؛ دو مربی با سبک و تفکرات متفاوت، که طبیعتا در انتخاب بازیکنان هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب مربی با چه رویکردی انجام می شود؟

صحبت از این نیست که کدام یک از این دو مربی بهتر هستند، چون هر دو از مربیان خوب هستند؛ اما بر چه اساسی و با چه معیاری در حال انتخاب مربی هستیم. آیا مربی ای انتخاب می کنیم که از نظر روانی و از نظر تشکیلاتی به تیم بخورد و بتواند زود هماهنگ شود و فلسفه تیم را ادامه دهد یا در حال انتخاب مربی ای هستیم که خودش این فلسفه و استراتژی را می آورد و الان برای تیم های ملی با کاری که ما می کنیم در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

مربی باید با مجموعه کشورما همخوانی داشته باشد

زمانی می شود که شما زمان کافی دارید و با مربی ای صحبت می کنید، که فرهنگ فوتبالی کشورش را دارد و خودش استراتژی مشخصی در ذهن دارد و او را انتخاب می کنید، چون به مجموعه کشور ما می خورد. این نباید تناقض داشته باشد. این همدردی تشکیلاتی بین سرمربی ای که انتخاب می شود و تیم ایران باید وجود داشته باشد ولی الان در حال انتخاب و نام بردن از مربیانی هستیم که واقعا با هم صد در صد تفاوت دارند. چون تشکیلات تفکراتی این مربیان با هم تفاوت دارد.

مشکلات در انتخاب جانشین کی روش چه چیزی بود؟

الان در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی ایران باتوجه که هنوز هم درگیر این هستیم که می شود یا نمی شود، باید واقعیت ها را در نظر بگیریم. خیلی زود می دانستیم دیگر کی روش مربی ایران نخواهد نبود. اگر این موضوع به درازا کشید تا جانشین کی روش مشخص شود، بحث مالی، انتقال پول یا مربی پروازی یا مسائل دیگر نبود. بحث این است که آیا مربی ای که انتخاب می کنیم، به کار او اعتقاد داریم تا فوتبال ما را از لحاظ تشکیلاتی جلو بیاورد و تاثیرگذار باشد. او باید فوتبال پایه ما را زیر نظر داشته باشد و به آکادمی ها دامن بزند و آنها را به طرف جلو ببرد.

مهم ترین مشکل ویلموتس درگیری اش با باشگاه ها بوده

این ها نیاز به تشکیلات خاص دارد. اصلا بحث این نبوده که ویلموتس از لحاظ تشکیلاتی این قدرت را دارد یا نه. ویلموتس در کارنامه خودش سرمربیگری در بلژیک را دارد ولی مهم ترین مشکلی که او داشته، درگیری اش با تیم های باشگاهی و عدم همکاری اش با آنها بوده است. مطرح می شود که به بازیکنان بزرگ باج می داده است.

ویلموتس انتخاب بدی نیست ولی با چه معیارهایی؟

اعتقاد دارم که ویلموتس انتخاب بدی نیست ولی معیارهای انتخابش چه بوده است. آیا ما بررسی کرده ایم که از نظر مدیریت انسانی چطور تیمش را جلو آورده و چه نقشی داشته. به خصوص مشکلات این مربی چه بوده اند؟ مسائل مدیریت تیمی، تاکتیک تیمی، ارتباط با فدراسیون و سازمان لیگ در این کشورها چطور بوده است. مشکل ما اینجا است. آیا ما برای به طرف جلو بردن فوتبال ایران، انگیزه های ویلموتس را بررسی کرده ایم یا فقط دنبال این بوده ایم که یک نفر را انتخاب کنیم و اگر به هدف نرسیدیم بگوییم مقصر مربی است.

این اما ما را به یک جایی می رساند. اینکه در ادامه کار، بحث ما این نیست که در آسیا نتیجه بگیریم و حاکمیت داشته باشیم، بلکه فرار از مسئولیت است. بحث این است که از زمان رفتن کی روش تا الان که با هم صحبت می کنیم، چرا اینقدر فرآیند انتخاب مربی طول کشیده و براساس چه معیارهایی بوده است.

الان همه در سایه هستند

در واقع پروژه های که در ایران استفاده می کنیم، همه در سایه هستند و الان برای ویلموتس هم همین است. اگر آفتاب شود، که همه بیرون می آیند و خودشان را نشان می دهند و اگر آفتاب نشود هم که همه پنهان می شوند و سرمربی یا بازیکنان را مقصر جلوه می دهند. اما ما باید برنامه هایی که داریم را معرفی کنیم. باید یک کمیته فنی در مورد مسائل داخلی فدراسیون ایران وجود داشته باشد و بر اساس معیارهای علمی و جهانی تمامی تیم های ملی فوتبال ایران را رصد کند تا بتوانیم در آینده پررنگ باشیم.

ما باید برنامه بلند مدت و آینده نگر داشته باشیم

ما نیاز به یک برنامه بلندمدت داریم که این را در آکادمی ها و تیم های پایه ببینیم. باید آینده نگر باشیم و بدانیم روی چه معیارهایی حرکت می کنیم. به عنوان مثال یک دفاع وسط آینده باید چه مشخصاتی داشته باشد. این مسائل باید در فدراسیون فوتبال ایران بررسی شود و در فدراسیون به آن به صورت خاص رسیدگی شود تا فوتبال ایران بتواند در آینده موفق شود.

وارد جزئیات نشدم، یک سری مسائل کلی گفتم

این را باید بگویم من قبل از اینکه مارک ویلموتس نامش مطرح شود با فدراسیون صحبت کردم و به آنها گفتم که برای به خدمت گرفتن او مشکلاتی وجود دارد. وظیفه من بود که یک سری مسائل را بگویم و حالا دیگر باید منتظرباشیم تا ببینیم چه اتفاقاتی می افتد. من احساس بزرگی نسبت به تیم ملی دارم و وظیفه ام این بود که این مسائل را بگویم. امیدواریم همه چیز به خیر و خوشی بگذرد، چون احساسی که ما باید داشته باشیم به پرچم خودمان وفاداری است و مردم باید از تصمیمی که گرفته می شود حمایت کنند. سعی کردم وارد جزئیات نشوم؛ فقط یک سری مسائل را به صورت کلی بیان کنم.

به مسئولان در مورد انتخاب ویلموتس هشدار دادم

مهدی تاج اعلام کرده که یکی از بندهای قرارداد ویلموتس، صحبت نکردن در مورد مربیان دیگر است. مرزبان در این رابطه می گوید: این یک مسئله صد در صد حرفه ای است. نه ویلموتس باید در مورد مربیان ما صحبت کند و نه ما مربیان. بحث ما البته بحث انتقاد نیست. تمام ارکان مجموعه فوتبال از ما گرفته تا ویلموتس و مسئولان، در خانه های شیشه ای زندگی می کنیم و اگر سنگی از هر طرفی پرتاب شود، خانه همه ما می شکند. ما باید احترام همدیگر را داشته باشیم. مسائلی که می‌گویم ، به خاطر این است که امضای قرارداد هنوز رسمی نشده و این اخطاری است که من به فدارسیون فوتبال دادم. اینکه مواظب باشند تا خائنان خاکستری این وسط موفق به ایفای نقشی که می خواهند، نشوند تا ما تیممان را از حاشیه دور نگه داریم.

اگر قرارداد امضا نشده، امیدوارم امضا نشود

با این وصف شما با انتخاب ویلموتس مخالف هستید. مرزبان در پاسخ به این تاکید کرد: گذشته ویلموتس نشان می دهد که با مجموعه مدیریت تیم و باشگاه ها مشکل دارد و همین هم باعث جدایی اش از بلژیک شد. مطرح می شود به بازیکنان بزرگ تیم باج می دهد و رفتارش با تمام بازیکنان یکی نیست. کم توجه می کند به فوتبال باشگاهی و تیم های پایه. این ها مشکل ساز هستند.

مسائل دیگری هم هست که نمی توانم باز کنم. اگر قرارداد امضا نشده، امیدوارم امضا نشود. اگر امضا شده که از همین الان من می گویم، حمایت صد در صد شخص من و مربیان ما را خواهد داشت. من خودم همیشه از مدافعین کی روش بودم، حتی مواقعی که انتقاد بزرگ به کارش وجود داشت؛ حالا هم از ویلموتس حمایت خواهم کرد. اما تاکید می کنم اگر قرارداد امضا نشده که امیدوارم نشود، اگر شده هم که دیگر هیچ انتقادی ندارم و اگر در آینده هم مشکلی پیش بیاید، مسئولین فدراسیون باید پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با نظرت موافقم

    • بدون نام

      کیروش برای فوتبال ما زیادی بزرگ بود. ....لعنت به تو سلطانی فز

    • بدون نام

      دلم میخواد این بابا تو تیم ملی نتیجه نگیره که شک ندارم نمیگیره بعد باید اون دلال کروات و سلطانی فر و اون تاج نوکر وزارت و اون مازیار ناظمی پرتشون کنند بیرون.. اون عده از هوادارهای بیتربیت و بی عقل پرسپولیس هم که باعث رفتن کیروش و اومدن این عمو شدن و تک به تک باید زد تو دهنشون تا خفه بشن. البته همه طرفدارهای پرسپولیس نه چون ادمهای باتربیت و باکلاس زیاد داره ولی اون عده که با وجود اینکه تعدادشون نسبت به بقیه خیلی کمه اما اسم طرفدارهای واقعی پرسپولیس و هم خراب کردن و باید ادب کرد

    • بدون نام

      جناب مرزبان حرف های شما دقیقا حکایت همون یکی به نعل ویکی به میخ است! با این شرایط مملکت وارز توی کشورکه خودمون مسولش هستیم به نظر شما که میگی استاد فوتبال هستی ایا کدوم مربی میاد تو ایران برا مربی گری اون هم با حقوق ناچیز ؟مربی صنعت نفت باقرارداد سه برابری با باشگاهای عربی قرارداد بسته یک میلیون وهفتصد هزاردلاراونوفت جنابعالی با یه میلیون دلار میخوای کی رو بیاری؟حتما کونته ومورینیو ولیپی وغیره؟خودت چقدر میگیری دستمزد درحالی که نفت مسجد سلیمان رو نابود کردی؟کاش همونجور که زبون مون کار میکرد عمل هم میکردیم! !!!

    • رامین

      یکی نیس به این مرزبان بگه تو کجای مربیگری هستی.به فارسی خیلی سخت باید بگم باید تورو پاره کرد

    • بدون نام

      آقای مرزبان انسان خوب هست جناب مرزبان آیا در این وضعیت اقتصادی کشور درست است مربی درجه 3 خارجی آوردن هدف فدراسیون از انتخاب مربی خارجی فقط اختلاس مافیایی فوتبال هست، کیروش مربی بزرگی هدیه به مردم بود بخاطر اینکه باج نداد اخراج کردن، چون کیروش از لحاظ اقتصادی با بردن تیم ملی به جام جهانی کل مخارج فدراسیون وبازیکنان و مربیان تامین کردن، فقط فدراسیون فوتبال ایران سهوی یا عمدا توان حمایت از سرمربی فهیم نداشتن که هواداران تیم باشگاهی برعلیه ایشان حاشیه سازی وتخریب پیشه کردن،

    • بدون نام

      اقای مرزبان
      همه چیزمان به همه چیزمان می اید
      شما در کار خامنه ای که نفر اول قدرت در کشور است برنامه می بینید
      چند روز یک بار عده ای را جمع می کنند خدمت ایشان
      و سخنان گهربار است که می ریزد
      بعد صدا و سیمای اختصاصی ایشان چند روز از پخش تاا زیر نویس تا بازگویی مجریان مخ می خورد
      کاش فقط این بود
      بقیه مانند فرزانه ی روزگار
      اصولن از ایشان ای کیو بالتر پست نمی گیرد

    • بدون نام

      فقط تو واسه تیم ملی خوبی کچل خان!!!!!!!!

    • پرسپولیس کبیر

      به عمل کار براید... به سخنرانی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج