جاباما
۸۶۷۶۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نصرالله: روز قدس امسال، مقابله با معامله قرن است

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نوزدهمین سالگرد آزادسازی لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی انجام شد.

خبرگزاری ایسنا: سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نوزدهمین سالگرد آزادسازی لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی انجام شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نوزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی و آزادی کامل لبنان، (۲۵ مه ۲۰۰۰) و روز مقاومت و آزادی به سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود از سوریه و جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از مقاومت از سال ۱۹۸۲ تا زمان حاضر سپاسگزاری کرد.

نصرالله: روز قدس امسال، مقابله با معامله قرن است

وی سالگرد آزادسازی لبنان را که در این کشور با عنوان «عید مقاومت و آزادسازی» یاد می‌شود، به همه مسلمانان تبریک و در ادامه سالگرد شهادت حضرت علی (ع) را تسلیت گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از اهمیت بالای روز قدس امسال به علت مصادف شدن با برخی تحولات منطقه‌ای سخن گفت.

وی در رابطه با مساله فلسطین اظهار کرد: امروز ملت فلسطین با بزرگ‌ترین توطئه برای حذف مواجه شده است. از همین رو عنوان اساسی روز قدس امسال، مقابله با معامله ترامپ است. به همین جهت جمعه آینده همایشی مردمی در ضاحیه جنوب بیروت به مناسبت روز جهانی قدس برگزار خواهیم کرد.

دبیرکل حزب‌الله در رابطه با اجلاس منامه، بیان کرد: موضع علمای بحرین و مردم این کشور در زمینه مخالفت با این موضوع که بحرین خاستگاه اولین قدم برای معامله قرن باشد و موضع واحد فلسطینیان درباره مخالفت با کنفرانس اقتصادی بحرین را می‌ستاییم.

وی تأکید کرد که همگی در خصوص مقابله با این طرح که با هدف از میان بردن موضوع فلسطین است، مسئولیت دارند.

سید حسن نصرالله خروج اسرائیل از جنوب لبنان را بسیار ذلت‌بار دانست و تأکید کرد که خروج این رژیم بدون قید و شرط بود.

دبیرکل حزب‌الله یادآور شد: اسرائیل اعتراف کرد آنچه در ۲۵ مه ۲۰۰۰ رخ داد، شکستی برای این رژیم و پیروزی برای لبنان بود و دشمن اسرائیلی به قدرت لبنان اعتراف کرد و آن را تهدید استراتژیک نامید.

وی با بیان این که حزب‌الله تمام توطئه‌های اسرائیلی برای نابودسازی این جنبش را در هم کوبیده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل ما را تهدید استراتژیک می نامد تا دنیا را علیه ما تحریک کند اما ما این روند را قدرت باز دارندگی و مقابله می‌نامیم. دشمن طمع‌ورزی هایی دارد، تهدید می‌کند و می کوشد راهکارهایش را بر لبنان تحمیل کند اما قدرت مقاومت رو در رویش ایستاده است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این نکته که مصلحت ما آن است که برای حفظ سرزمین و ناموسمان قوی باشیم، تأکید کرد: اگر حضور مقاومت نبود، ترامپ، جنوب لبنان را به اسرائیل اعطا کرده بود، باید معادله طلایی برای مقابله با اشغال را حفظ کنیم. لبنان امروز در برابر اسرائیل در موضع ضعف نیست، ما بر حق طبیعی خود در زمینه مقاومت و حقمان در مزارع شبعا، ارتفاعات کفرشوبا و بخش لبنانی روستای الغجر استوار هستیم.

وی در ادامه خواستار تأکید بر لبنانی بودن مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی شهرک «الغجر» شد و موضع «میشل عون» و فرماندهی ارتش لبنان در این خصوص را ستود و گفت که مقاومت، موضع بین‌المللی در خصوص اراضی اشغالی لبنان را تأیید و از آن حمایت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله افزود: لبنان می‌تواند مانع دستیابی اسرائیل به نفت و گاز شود.

وی بیان داشت: مردم لبنان و حتی فلسطینیان در زمینه اسکان فلسطینیان در لبنان مخالفند و بر بازگشت فلسطینیان به اراضی خودشان اصرار دارند.

سید حسن نصرالله درباره آوارگان فلسطینی نیز گفت که کنفرانس اقتصادی بحرین باب اسکان دائمی آوارگان در لبنان و دیگر کشورها را باز خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله در رابطه با موضوع آوارگان سوری گفت: همه مردم لبنان متفق‌القول هستند که باید به آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان کمک کنند اما نوعی اصرار آمریکایی به همراه مرتجعین منطقه برای عدم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به لبنان فشار آورده‌اند تا از طریق ترساندن و ترغیب آنان به بقا، مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شوند.

وی بیان کرد، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صراحتاً چند سال قبل به من گفته بود که می‌خواهد تمام سوری‌ها به کشورشان بازگردند

سید نصرالله تصریح کرد: در لبنان نوعی ممنوعیت سیاسی درباره بازگشت آوارگان سوری به کشورشان وجود دارد که باید رفع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج