جاباما
۸۶۷۷۰۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

موضع ژاپن درباره ایران با ورود ترامپ به این کشور

یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت که کشورش روابط بسیار قدیمی و دوستانه و سنتی با ایران دارد و به این مناسبات بسیار اهمیت می دهد.

خبرگزاری ایرنا: یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت که کشورش روابط بسیار قدیمی و دوستانه و سنتی با ایران دارد و به این مناسبات بسیار اهمیت می دهد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران که شبکه خبری ان اچ کی به تنش هایی که در منطقه خاورمیانه به وجود آمده اشاره کرد و گفت که به خاطر روابط دوستانه سنتی که با ایران داریم برای پیشبرد صلح و ثبات این منطقه تلاش خواهیم کرد.

سوگا به برخی از گزارش های رسانه ای مبنی بر احتمال سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران در آینده و سفر جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به توکیو اشاره کرد و توضیح داد: همه اخبار رسانه ها را نمی توان مورد تائید قرار داد.

خبرنگاران از سخنگوی ارشد دولت ژاپن سوال کردند که به رغم تکذیب خبر سفر آبه به ایران آیا این موضوع در دستور کار گفت و گوهای نخست وزیر ژاپن با ترامپ قرار دارد که او در پاسخ گفت که طرح مسائل به وسعت موضوع های مورد بحث طرفین بستگی دارد.

پیشتر شبکه خبری ان اچ کی گزارش داد که نخست وزیر ژاپن قصد دارد در آینده در پاسخ به دعوت قبلی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کند و این موضوع یکی از مسائل مورد رایزنی وی با ترامپ خواهد بود.

سخنگوی دولت ژاپن همچنین گفت که توکیو امیدوار است نقشی بسیار برجسته در پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد. به هر صورت ژاپن با دو کشور ایران و آمریکا روابط خوبی دارد و می تواند ایفای نقش کند.

بر این اساس روزنامه ژاپن تودی نیز نوشت که در جریان سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به ژاپن او تاکید کرد که تهران به رغم کارشکنی های آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی پایبند بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ژاپنیها از زمان انقلاب به بعد دیگه ایران نیومدن . قابل توجه مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اينطور هم نيست. اما فرض كه اينطور باشه. خب. نتيجه؟

    • بدون نام

      در نهایت ژاپن نیز مانند ترکیه اعلام میکنند ما دوست ایران و شریک استراتژیک امریکا هستیم ، هزار دوست کمه ، یک دشمن زیاده ، دشمنی ره به جایی نمی برد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج