جاباما
۸۶۷۷۴۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بولتون: خواهان مذاکرات مجدد با کره‌شمالی هستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از تمایل واشنگتن در انجام مذاکرات مجدد با کره شمالی خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشاور امنیت ملی کاخ سفید شنبه از تمایل واشنگتن در مذاکرات مجدد با کره شمالی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که کشورش خواستار برگزاری مجدد گفت‌وگوها با کره شمالی است.

وی این سخنان را در گفت‌وگو با خبرنگاران در توکیو، پایتخت ژاپن و در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این کشور بیان کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه همچنین اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

این اولین باری نیست که یکی از مقام‌های ارشد آمریکا در خصوص برنامه موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی می‌کند. پیش از این نیز، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که موشک‌های به تازگی آزمایش شده از سوی کره شمالی که بسیار شبیه به موشک‌های «اسکندر» ساخت روسیه هستند، می‌توانند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا حاضر در منطقه عبور کنند.

این در حالی است که نماینده کره‌شمالی در سازمان‌ ملل هفته گذشته در ژنو گفت که آمریکا باید تفکرات خود را تغییر دهد و پیونگ‌یانگ تشنه مذاکره با آمریکا و برداشته شدن تحریم‌ها نیست.

سران آمریکا و کره شمالی ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و بعد از آن یک دو طرف یک سند کوتاه چهار بندی امضا کردند.

آن‌ها نهم اسفندماه سال گذشته نیز در «هانوی» پایتخت ویتنام برای دومین بار دیدار کردند اما این نشست هم بدون نتیجه پایان یافت. از دلایل مهم شکست در مذاکرات کره شمالی و آمریکا درخواست‌های غیرمنطقی و زیاده خواهی واشنگتن از کره شمالی بوده است.

کره‌شمالی موضع «فریب‌کارانه» و «خودسرانه» آمریکا در مذاکرات ویتنام را عامل شکست آن خوانده و تاکید کرده که با این شیوه واشنگتن حتی «یک اینچ» هم نمی‌تواند ما را حرکت دهد. رهبر کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده تا با تغییر مواضع خود، به میز مذاکره بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بابا کور خواندی... کره شمالی با داشتن عبرتی مثل ایران! گول شما را نمی خوره. برجام اگر برای ما نه...ولی برای کره شمالی درس خوبی شده.

      پاسخ ها

      • ش

        درود بر بولتون جان مذاکره گر. !!!!!!

    • مهدی ستاری

      خداوند مهربان وجبار،تو هم مهربانی و هم جبار،مهربانی برای آنانی که با بندگانت مهربانند و جبر تو بر کسانی که تو را نادیده می‌گرند و بر بندگانت سخت می‌گیرند و آزار می‌رسانند،از تو می‌خواهیم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد طوق و لعنت و خشم خود را بر سران جنایتکار آمریکا خصوصا ترامپ و بولتون و پمپئو و رژیم کودک کش اسرائیل فرود آر و آنان را هر چه سریع‌تر به سزای اعمالشان برسان،آمین یا رب‌العالمین

    • بدون نام

      بایدباج لازم به کره شمالی بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج