۸۶۷۷۴۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

بازنشستگی بیشتر معلمان طی ۶سال آتی

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر ۹۱۰ هزار معلم داریم که از این تعداد در سال ۹۹، حدود ۳۲۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی دو سوم معلم‌های ما بازنشسته می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر ۹۱۰ هزار معلم داریم که از این تعداد در سال ۹۹، حدود ۳۲۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی دو سوم معلم‌های ما بازنشسته می‌شوند.

حسین خنیفر در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازنشستگی معلمان و روند جبران نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: در چند سال آتی، دو اتفاق خواهد افتاد، در حال حاضر ۹۱۰ هزار معلم داریم که از این تعداد در سال ۹۹، حدود ۳۲۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰ هزار نفر یعنی دو سوم معلم‌های ما بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: اگر تربیت معلم را تقویت کنیم، طی سه چهار سال آینده می‌توانیم کف نیاز به معلم را پر کنیم؛ البته تعدادی از اینها که موعد بازنشستگی‌شان فرا می‌رسد، مدرک فوق لیسانس دارند و تا پنج سال دیگر هم می‌توانند ماندگاری و استمرار خدمت داشته باشند که این رقم ثابتی نیست و ما فقط به مدارک و آمار موجود که کدام معلم چه زمانی استخدام شده و چه زمانی بازنشسته می‌شود، استناد می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه چشمم روشن است و با روند جذب فعلی به سمت ثبات حرکت می‌کنیم گفت: مهر ۹۸، ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه به مدارس می‌پیوندند. اگر سهمیه جذب دانشجومعلم رسمی و پذیرفته شدگان از طریق ماده ۲۸ (پذیرفته‌شدگان استخدام آزاد) را بالا ببریم به سمت ثبات می‌رویم.

خنیفر با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم در سال ۹۸، حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داشته باشیم، درباره چونگی جبران این میزان کمبود معلم گفت: امکان استمرار خدمت وجود دارد اما ما هنوز میزان ماندگاری این معلمان را نمی‌دانیم.

علاوه بر این آموزش و پرورش راه‌کارهای دیگری برای جذب نیرو اعم از بکارگیری سرباز معلمان، نهضتی ها، حق‌التدریسی ها و … دارد؛ البته ما دخالتی در نوع جبران کمبود نداریم و در جذب نیرو طبق مجوزهای دریافتی کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      قطعا با اوضاع بحرانی آ.پ.هیچ معلمی حتی برای یک روز هم علاوه بر سی سال در آ پ .فعالیت نخواهد کرد.

    • بدون نام

      مطمئن باشید با این وضعیتی که برای معلم فر اهم کردید معلمان برای رفتن لحظه شماری می کنند شبانه روز از پرداخت مطالبات معلمان در صدا و سیما می دمید در حالی که در عمل هیچ خبری نیست در مقایسه با دیگر کارمندان از نظر حقوق بسیار تبعیض برقرار می کنید از نظر پاداش پایان خدمت فرهنگیان با یکسال تاخیر عملا ارزشی برای آن باقی نمی ماند

    • معلم

      از فرزندان تحصیل کرده ایشان بجایشان استفاده کنید برایشان که هیچ کاری انجام نداده اید

    • بدون نام

      مردم دانا== در رفاه

    • بدون نام

      با حقوق خوبش می خواهیم بمانیم. ؟؟؟؟؟ خودتون را فریب ندهید بفکر جایگزین باشید.

    • بدون نام

      من 29سال سابقه دارم و دارم روز شماری میکنم هر چه زودتر بازنشسته بشم و دلم میسوزه برای اونایی که می خواهند جذب آموزش و پرورش بدون آموزش و پرورش، شوند ! عمرمون و جوانیمونو برای باسواد کردن و تربیت نسل آینده گذاشتیم ولی از طرف نه دولت و نه مردم نه تنها هیچ احترامی ندیدیم بلکه همه منتظر فرصت بودند تا یه جوری از معلم انتقام بگیرند!

    • بدون نام

      اگر واقعا معلم براتون در جامعه ارزش داره یکی از مقامات رده بالا دستور بده تا پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشده هیچ وزارت خانه و اداره ای حق پرداخت پاداش پایان خدمت به پرسنلش رو نداره قوووول میدم تمام مشکلات معلمان حل بشه بفرمایید اینم راه حل.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج