۸۶۸۰۲۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد کره‌شمالی از رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی

رسانه‌های دولتی کره شمالی با انتقاد از از رزمایش‌های اخیر «سئول» با «ارتش آمریکا»، این اقدام را در تضاد با توافقنامه مرزی به هدف تنش زدایی برشمردند.

خبرگزاری فارس: کره شمالی از جدیدترین رزمایش نظامی میان کره جنوبی و آمریکا انتقاد کرده و گفته که سئول باید به توافقنامه مرزی بین‌المللی جهت «کاهش تنش» و «جلب اعتماد» پایبند بماند.

به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «کره تایمز» کره شمالی از طرح سئول برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور نیز انتقاد کرد و اعلام کرده که این کار تنها به هدف کنترل افکار عمومی است و باید به جای آن، بر حل مشکلات اساسی تمرکز شود.

به نوشته این رسانه، به نظر می‌رسد که هدف پیونگ یانگ از این انتقاد فشار وارد کردن به سئول جهت متقاعد کردن آمریکا به کاهش تحریم‌های اقتصادی است. انتقادهای کره شمالی از رزمایش سالیانه کره جنوبی با آمریکا تحت عنوان «Key Resolve» و رزمایش هوایی مشترک از ماه مارس (فروردین) تا آوریل (اردیبهشت) است.

«خبرگزاری رسمی کره شمالی» در این زمینه نوشت: «ارتش کره جنوبی، علی‌رغم موافقتنامه نظامی مشترک، عادت بد خود که تحریکات نظامی است را متوقف نکرده و به رزمایش با آمریکا ادامه می‌دهد.»

رسانه دولتی کره شمالی در بخش دیگری نوشت: «پیوستن کره جنوبی به چنین رزمایش‌هایی با هدف حملات پیشگیرانه علیه ما، یکی دیگر از اقدام‌های خیانت آمیز سئول است.چنین مسابقه تسلیحاتی نشان می‌دهد که سئول در واقع خواستار صلح نیست.»

هفته نامه «تانگیل سینبو» دیگر رسانه دولتی کره شمالی نیز در آخرین شماره خود با انتقاد از کمک ۸۰ میلیون دلاری کره جنوبی به کودکان و زنان باردار این کشور از طریق سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسانی نوشت، استفاده از مسائلی مانند کمک‌های بشردوستانه بدون در نظرگرفتن مسائل اساسی بنیادی، به این مفهوم است که سئول قصد دارد به جای ارتقاء روابط بین دو طرف، بر افکار عمومی اثرگذاری کند.

کره جنوبی نیز همواره از آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ انتقاد کرده به طوری‌که چندی قبل «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آزمایش‌های موشکی جدید کره‌شمالی، دستور برگزاری جلسه‌ای اضطراری را صادر کرد.

سئول همچنین از پیونگ‌یانگ خواسته تا افزایش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره را متوقف کند و هر چه زودتر به میز مذاکره بازگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که سهم مردم کره شمالی فقر گرسنگی است. آمریکا و کره جنوبی هم زندگی خوبی دارند. جالبه که رژیم کره شمالی هم وضع خوبی دارد و متحمل هیچ کمبود و فقر ی نیست. بنابراین گذشت زمان فقط به ضرر مردم کره شمالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج