۸۶۸۰۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

داستانی جالب از تیمی که خوب می‌فروشد

در فوتبال جزیره، یک تیم در فروختن بازیکن تبحر خیلی خاصی دارد.

سایت نود: گاهی اوقات در زندگی احساس می‌کنید پرنده بخت روی سرتان سایه انداخته، خورشید آسمان سرنوشت لبخند زده و همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا شما شاد و قبراق باشید.

اگر چه شرایط ذکر شده برای انسان‌های کمی اتفاق می‌افتد اما برای هافبک برزیلی اورتون همه چیز بر وفق مراد است. حدود یک هفته پیش ریچارلیسون ۲۲ ساله بعد از یک فصل موفق در اورتون با ۱۳ گل زده در کنار خانواده منتظر اعلام اسامی دعوت شده به کوپا آمریکا برای تیم ملی برزیل بود.

خوشحالی ناگهانی و شور و شعف ریچارلیسون در کنار خانواده‌ای که در آن ویدئوی منتشر شده معلوم بود تا پیش از این روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشتند به خوبی نمادی از سایه انداختن بخت روی سر پسر ۲۲ ساله‌ است.

طبق آخرین خبر منتشر شده از نشریه سان، اورتون و سرمربی‌اش سیلوا که تا به امروز پیشنهادهای اینتر، پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکومادرید را برای هافبک جوانشان روی میز داشتند، حالا با ورود ۲ مشتری بزرگ به رقابت برای جذب او رقم غیر قابل توجیه صد میلیون پوند را برای رفتنش خواستارند.

نگاهی به عملکرد ریچارلیسون با میانگین امتیاز کمتر از ۷ از سایت معتبر هواسکورد و ۱۳ گل زده و عدم حضور اورتون بین بزرگان، حاکی از توقع بیش از حد سران تیم اورتون برای کسب درآمد از این هافبک جوان است. چرا و چگونه باشگاه اورتون چشم طمع به کسب درآمد هنگفت از این بازیکن جوان دارد؟ با مرور انتقال‌های سنگین سال‌های اخیر به خوبی متوجه چرایی و چگونگی ‌شکل‌گیری این انتظار از سوی باشگاه اورتون خواهیم شد. به این بهانه به یادآوری بازیکنانی می‌پردازیم که در سال‌های اخیر خروجشان بار مالی مثبت و قابل‌توجهی برای تیم اورتون داشته است.

لسکات، انتقالی پر سر و صدا فقط به نفع اورتون

از اولین روزهای ریخت و پاش مالکان متمول نام لسکات مدافع آماده آن روزهای اورتون در لیست این تیم قرار داشت. لسکات در تیم ملی هم حضور داشت و بعد از یک فصل کشمکش و بازار گرمی از سوی تیمش در نهایت با رقم قابل توجه ۲۷.۵ میلیون یورو به سیتیزن‌ها پیوست؛ مبلغی که بسیاری از کارشناسان وقت آن را ناشی از سیاست مناسب اورتون برای تشنه نگه داشتن و در عین حال ناامید نکردن باشگاه منچستری در جذب این بازیکن می‌دانستند. لسکات برای سیتی هرگز مدافعی در حد و اندازه‌های مبلغ انتقالش نبود و این از منفعت یک طرفه برای اورتون در انتقال بازیکن حکایت داشت.

مروان فلینی؛ خداحافظی با یک اسطوره به قیمت پول

به مدت چند فصل بارزترین نماد هواداران تافی‌های ورزشگاه گودیسون پارک، کلاه‌گیس‌های فرفری برای تجلیل از مرد شماره یک آنها در میانه میدان بود. کسی که می‌توانست با چند فصل دیگر حضور در جمع آبی‌های بندر لیورپول شاید نامی به اندازه ویلیام دین یا آلن بال اسطوره‌های بزرگ این تیم داشته باشد با تمرکز باشگاه روی کسب سود از فروش این بازیکن به قرمزهای شهر منچستر پیوست.

داستانی جالب از تیمی که خوب می‌فروشد

مبلغی بیش از 32 میلیون اگر چه مبلغ زیادی به شمار نمی‌آمد اما باز هم ذکاوت مدیران اورتون را در فروش به موقع او نشان می‌داد. چون در صورت ماندن فلینی برای یک یا چند فصل دیگر هرگز مبلغ انتقالش به این اندازه‌ها نمی‌رسید. باز هم اورتون برای حدود یک فصل یا حتی بیشتر باشگاه بعدی این بازیکن را در عین رد نکردن پیشنهاد خرید، تشنه نگه داشته بود. فلینی در لباس منچستریونایتد اگر چه روزهای خوبی هم داشت اما نماد کلاه‌گیس‌های ستاره اورتون در اولدترافورد با وجود شروع پرشور در ادامه از رونق افتاد؛ همان‌طور که کیفیت این بازیکن هرگز در حد و اندازه‌های فلینی اورتون نشد.

وین رونی؛ یک معامله برد برد

اسطوره بودن برای 2 باشگاه از موارد نادری است که فقط برای کسانی مثل وین رونی اتفاق می‌افتد. شروع درخشش بی‌سابقه یک مهاجم جوان در ترکیب اورتون از همان اولین روزهای درخشش، خروج احتمالی او را برای هواداران اورتون به اتفاقی اجتناب ناپذیر تبدیل کرده بود. به همین خاطر آن‌ها تا جایی که توانستند از بودن وین رونی جوان و درخشش در لباس آبی اورتون لذت بردند و با مبلغ 37 میلیون یورو خداحافظی شیرینی با بازیکن محبوبشان داشتند.

اورتونی‌ها سال‌ها موفقیت او را در تیم رقیب دشمن مشترکشان دیدند و در نهایت هم یک بازگشت آرام به آغوش خانواده قدیمی، تمام قصه اورتون و وین رونی بود. شاید تنها بازیکن گران‌قیمتی که در حد قیمتش و یا حتی خیلی بیشتر از آن برای تیم بعد از اورتون ظاهر شد وین رونی بود. در مورد رونی هوش و ذکاوت و تدبیر و سیاست هم به داد سران اورتون نرسید و وین آنقدر درون زمین خوب بود که در مورد انتقالش کاری غیر از یک خداحافظی باشکوه و شیرین از دست اورتونی‌ها برنمی‌آمد.

جان استونز؛ بزرگنمایی برای یک فروش دلچسب

باز هم عادت تکراری بازارگرمی از تیم دوم شهر لیورپول قیمت یک مدافع وسط را که به مدت یک فصل در سطح بسیار بالایی ظاهر شده بود بیشتر از ارزش واقعی‌اش نشان داد. این بار پای رقابت 2 باشگاه بزرگ و ثروتمند هم در میان بود. یونایتد و سیتی حدود یک فصل به کورس داغ جذب این مدافع وسط پرداختند و در نهایت رقم قابل توجه 55.6 میلیون یورو استونز جوان را راهی منچسترسیتی کرد.

داستانی جالب از تیمی که خوب می‌فروشد

فروش استونز که فصل بعد نیمی از کیفیتش با لباس اورتون را هم برای منچسترسیتی ارائه نکرد مهر تاییدی بر نبوغ باشگاه لیورپولی در فروش به موقع و خوب ستاره‌هایش به تیم‌های منچستری بود.کیفیت استونز غیر قابل انکار به نظر می‌رسید اما مبلغ انتقالش باز هم یک معامله با سود بیش‌تر برای طرف فروشنده به شمار می‌آید.

لوکاکو؛ یک فصل موفق برای یک فروش موفق

وقتی دستاورد مهاجم تنومند بلژیکی از پیوستن به جمع آبی‌های لندن نیمکت نشینی و حضور قرضی در تیم‌های دیگر بود، همه منتظر افول ستاره‌های سرنوشت این مهاجم گلزن شدند.

داستانی جالب از تیمی که خوب می‌فروشد

اورتون یک فصل در ترکیبش از گلها و درخشش او لذت برد و با بالاترین رقم ممکن باز هم او را به یک تیم منچستری فرستاد. منچستریونایتد احتیاج به مهاجمی داشت که هیچ موقعیتی را اطراف دروازه هدر ندهد و در یک کلام یک گلزن تمام‌عیار باشد. گرانقیمت‌ترین فروش تاریخ باشگاه اورتون با مبلغی بیش از 84 میلیون یورو هم نتوانست موفقیت و کیفیتش را در لباس تیم جدید تکرار کند و این بار هم مبلغ، رضایت مشتری را به همراه نداشت.اورتون در سال‌های اخیر نشان داده هر چقدر در جاه‌طلبی و تلاش برای کسب جام و ارتقای سطح باشگاه ناموفق باشد در فروش بازیکنانش به بالاترین قیمت‌ها متخصص است.

باز هم درخشش یک ستاره دیگر در یک فصل و باز هم مبلغی نجومی، این بار با رقمی بیش‌تر از ارقام قبلی، خبرسازترین اتفاق اخیر این باشگاه بوده است. در نگاه اول صد میلیون پوند برای ریچارلیسون این انتقال را نشدنی جلوه می‌دهد اما آنها نشان داده‌اند خوب بلدند مشتری‌ها را پای معامله بیاورند.

رقابت با بارسلونا هم بهترین ابزار ممکن برای تطمیع باشگاه منچستری در خرج کردن بی حد و مرز برای ستاره جدید ویترین تیم اورتون است. با توجه به علاقه ریچارلیسون به ماندن در لیگ برتر و همینطور با نگاهی به منچستری شدن ستاره‌های سال‌های قبل این تیم، منچستریونایتد شانس بیشتری برای به خدمت گرفتن این هافبک آینده‌دار خواهد داشت و باید منتظر بود و دید این بار هم هوش اقتصادی اورتون پیروز خواهد شد یا منچستریونایتد در این جا به جایی با ذکاوت و دقت بیشتری عمل می‌کند.

حسین سعیدی نیکو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج