جاباما
۸۶۸۰۵۶
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

عراقچی هرگونه گفتگو با آمریکا را رد کرد

معاون سیاسی وزیر خارجه در مسقط هرگونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا را رد کرد و نسبت به سیاستهای مخرب آمریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد.

خبرگزاری فارس: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در اولین مقصد سفر دوره ایش به منطقه امروز (یکشنبه) با «یوسف بن علوی» وزیر مسئول در امور خارجه عمان دیدار کرد. در این دیدار آخرین وضعیت منطقه و تحولات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت صلح و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، نسبت به سیاستهای مخرب آمریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد.

وی با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نیست، پایان تحریم ها و بهره مندی همه کشورهای منطقه از منافع همکاری های اقتصادی را متضمن آرامش و ‌ثبات در منطقه خواند و گفت: اعمال تحریم علیه ایران یک تجربه شکست خورده است که پیش از این بارها امتحان شده بود.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این ملاقات با تائید شرایط خطیر منطقه بر لزوم خویشتن داری همه طرفها تاکید کرده و خواستار ادامه رایزنی های نزدیک دو کشور شد.

عراقچی همچنین در ملاقات جداگانه ای با بدر البوسعیدی قائم مقام وزارت خارجه عمان، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در تمامی زمینه ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عراقچی قرار است در ادامه این سفر دوره ای به کویت و قطر نیز سفر کند.

از سوی دیگر محمدجواد‌ظریف وزیر خارجه ایران نیز در ادامه رایزنی های سه هفته اخیرش با برخی همسایگان و شرکتی ایران، عصر دیروز (شنبه) وارد بغداد شد و از دیشب با مقامات عراقی گفتگوهای مفصلی درباره مناسبات دوجانبه و اقدامات تنش آفرین آمریکا انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اجازه ندارین

    • بدون نام

      یعنی ایشون برای گفتن همین حرفها رفته بوده مسقط. این حرفا رو نمیتونست همینجا بگه.

    • بدون نام

      عراقچی برامون تعیین تکلیف میکنه

    • ش

      گفتگو فقط با روسیه کبیر. !!!!!!

    • بدون نام

      ترامپ گفتگوی پشت‌پرده و مخفی نمیخواد فقط مذاکرات جلو دوربین..این سفرها هم نتیجه نداره . آمریکا تا اخرش فشار را حفظ میکنه تا نتیجه بگیره

    • عراقی

      بع بع بع بعععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع ...... !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج