جاباما
۸۶۸۰۶۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

حمایت غرضی از پیشنهاد روحانی برای کسب اختیارات ویژه

وزیر سابق پست و تلگراف دریاره درخواست اخیر رئیس‌جمهوری برای اختیارات ویژه مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ و ضرورت تشکیل آن، گفت: این درخواست رئیس‌جمهوری پیش‌بینی مناسبی است. چراکه آقای ترامپ ملت ایران را تروریست خواند و سازوکار جنگی را نیز فراهم کرده است.

خبرگزاری ایرنا : وزیر سابق پست و تلگراف دریاره درخواست اخیر رئیس‌جمهوری برای اختیارات ویژه مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ و ضرورت تشکیل آن، گفت: این درخواست رئیس‌جمهوری پیش‌بینی مناسبی است. چراکه آقای ترامپ ملت ایران را تروریست خواند و سازوکار جنگی را نیز فراهم کرده است.

سیدمحمد غرضی، وزیر اسبق نفت، درباره درخواست اخیر رئیس‌جمهوری برای اختیارات ویژه مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ و ضرورت تشکیل آن، گفت: این درخواست رئیس‌جمهوری پیش‌بینی مناسبی است. چراکه آقای ترامپ ملت ایران را تروریست خواند و سازوکار جنگی را نیز فراهم کرده است.

البته مجموعه دستگاه سیاسی آمریکا این نگرانی را دارد که در صورت ورود به جنگ، راهی برای برون‌رفت از آن نداشته باشد. در پرانتز این نکته را یادآوری کنم که زمان حمله شوروی به افغانستان، سفیرشان خدمت حضرت امام (ره) رسیدند و ایشان به سفیر شوروی گفتند «رفتنتان سخت‌تر از ورودتان به آنجاست»، حال آمریکایی‌ها نیز چنین گرفتاری دارند. با این حال اگر تمهیدات آن را در کشور فراهم کنیم، پیش‌بینی خوبی است.

وی ادامه می‌دهد: ما ستاد پشتیبانی جنگ را حدود دو سال پس از آغاز جنگ تشکیل دادیم و بالاخره توانستیم از این طریق احتیاجات عمومی را رفع کنیم. این مهم است که در دوران بحران، بتوانیم نیازهای عمومی را با قیت مناسب تأمین کنیم و در صورت بروز اتفاقات احتمالی، امکان جایگزینی آن را داشته باشیم.

خاطرم هست در زمان جنگ، صدام به تأسیسات برقی سدها حمله می‌کرد، اما به سرعت این تأسیسات تعمیر و بازسازی می‌شد. به گونه‌ای که از این حمله عقب نشستند و سدها در طول جنگ به خوبی برق تولید می‌کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، مقصود آقای روحانی از اتاق پشتیبانی جنگ، اتاق اقتصادی جنگ است، به نظر شما در شرایط کنونی چنین نهادی کافی است یا باید همچون دوران دفاع اختیارات بیشتری داشته باشد، گفت: کشور را باید اداره کرد.

اینکه انجام امور را به مجوزها و بخشنامه‌ها موکول کرد، چندان مفید نیست. خاطرم هست در دوران جنگ، ستاد پشتیبانی جنگ از ستاد جنگ جدا بود و هر زمان درآمد نفتی خوب بود، پشتیبانی بر فرماندهی جنگ مسلط بود و هرگاه درآمد نفتی خوب نبود، فرماندهی جنگ بر پشتیبانی مسلط می‌شد.

وزیر اسبق نفت ادامه می‌دهد: تنها رئیس جمهور نیست که اختیارات ویژه لازم دارد، دیگر بخش‌های ستاد فرماندهی جنگ هم به اختیارات نیاز دارند. اما اینکه بخواهیم جنگ را از مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی تفکیک کنیم و برای هزینه‌ها اختیارات جداگانه‌ای اخذ کنیم، دچار مشکل خواهیم شد و این خطرناک خواهد بود.

غرضی در پاسخ به این پرسش که آیا این درخواست رئیس‌جمهوری را می‌توان راهکاری برای پیشگیری از این وضعیت دانست یا زمینه‌ای برای بروز اختلاف‌ها، می‌گوید: برخی از جنگ به دنبال کسب قدرت سیاسی‌اند. در سال‌های ۶۴ و ۶۵ نیز چنین وضعیتی در کشور به وجود آمد و نتایج بدی در پی داشت. برخی در پی آن بودند که نشان دهند مجلس، برخی دیگر دولت و گروهی دیگر ستاد فرماندهی جنگ اولویت تصمیم‌گیری است. جنگ مصائب خود را دارد و مدیریت داخلی هم مصائب بیشتری دارد.

وی ادامه می‌دهد: علاوه براین، دولت آقای روحانی معارضان و مخالفانی در دستگاه‌های دیگر دارد، ایشان دولتی با ۲۴ میلیون رأی است و مخالفان آن ۱۶ میلیون رأی دارند. به همین سبب کشمکش‌های داخلی، آمریکا را به چنین اقدامات مذبوحانه‌ای تشویق و ترغیب کرده است؛ بنابراین نباید مدیریت کشور و جنگ را به دست گروه‌های معارض سپرد؛ چراکه چنین رفتارهایی در ۴۰ سال اخیر مدیریت کشور را به وضع کنونی رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونجوری که خیلی ها دیگه نفوذ و یکه تازی را از دست می دهند

    • بیکار

      بوی جنگ می اید به ترامپ نمی شود اعتماد کرد می گوید جنگ نمی کنم اگر تحریم ها چیزی حاصل نشودجنگ را می اندازد

    • بدون نام

      آخه غرضی چکاره هست که حمایت میکنه...

    • علی

      اقای غرضی جو نده خواهشا،آقای ترامپ دولت رو تروریست قلمداد کرد نه ملت ایران رو ما که بچه نیستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگلیسی بلد نیستی توییت فارسیشو بخون

    • بدون نام

      واسه چی؟ که چیکار کنه ؟

    • بدون نام

      حرفهای بنی صدرمیزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرضی جاهل‌ الان‌ دیگه حسن روحانی‌ ۵ میلیون‌ رای‌ هم نداره که شما مثلا میفرمایید ۲۴ میلیون رای داره برعکس الان مخالفان‌ روحانی ۳۰‌ میلیون‌ رای دارند.

    • ساسان

      اختیارات ویژه نداشت ما را به این فلاکت انداخته وای به روزی که اختیارات ویژه هم گیرش بیاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الحق‌ و الانصاف‌ اختیارت‌ ویژه‌ را برای نابودی‌ کامل ایران‌ میخوان‌ نه برای رسیدگی بحال‌ مردم‌ سیه‌روز‌ تمام کار روحانی‌ و وزرایش‌ دروغگویی‌ وحقه‌ بازیست‌ اگرنه‌ برعکسشو‌ ثابت‌ کنند‌ روحانی آنقدر‌ به مردم‌ دروغ‌ گفت‌ که الان دروغهایش‌ ته کشیده‌ و دروغی برای گفتن ندارد‌ و نصف جان شده‌ است

    • یاس

      کاملا درست می‌گوید.

    • بدون نام

      غرضی کجا بوده ؟
      اختیار زیاد داشتن یه شخص ضعیف خسارات جبران ناپذیری به بار میاره
      بنی صدر فرمانده کل قوا بود ولی ما فقط شکست میخوردیم

    • کامران

      مگسانند گرد شیرینی !؟
      می خواهندخودشان به نوایی برسند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج