۸۶۸۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برای گسترش آنچه داريد تلاش كنيد

مامان، من کجا بازی کنم؟!

اينكه خانه شما به‌قدري بزرگ باشد كه منطقه بازي مجزا و مستقل براي كودكان، فضاي نشيمن جداگانه براي تماشاي تلويزيون و همچنين فضايي مستقل براي هم‌زيستي افراد داشته باشد بسيار خوب و تا اندازه زيادي رويايي و دور از واقعيت است.

مامان، من کجا بازی کنم؟!

مامان، من کجا بازی کنم؟!

اينكه خانه شما به‌قدري بزرگ باشد كه منطقه بازي مجزا و مستقل براي كودكان، فضاي نشيمن جداگانه براي تماشاي تلويزيون و همچنين فضايي مستقل براي هم‌زيستي افراد داشته باشد بسيار خوب و تا اندازه زيادي رويايي و دور از واقعيت است. داشتن چنين خانه‌اي براي بيشتر افراد در عالم رويا ممكن اما در واقعيت غيرممكن است. با اين‌حال مي‌توانيد در دنياي واقعي نيز با يك طراحي هوشمندانه و خلاقانه همه اين فضاها را در خانه خود داشته باشيد. در مناطق تجمع بزرگسالان نيز مي‌توانيد فضايي دنج را براي بازي كودكان ايجاد كنيد.

مامان، من کجا بازی کنم؟!

وجود يك فضاي بازي چند منظوره در خانه سبب مي‌شود تا سلامت روحي و رواني تمام اعضاي خانواه حفظ شود. از آنجا كه كودكان تمام روز را مشغول بازي نيستند در نتيجه به‌راحتي با برنامه‌ريزي و طراحي خوب مي‌توانيد فضايي مناسب براي بازي آنها فراهم آوريد، طوري كه در انجام ديگر فعاليت‌هاي بزرگسالان اختلالي وارد نشود. با اين كار مي‌توانيد خانواده‌اي سالم و شاد داشته باشيد ‌كه علاوه بر تأمين رضايت تمام افراد خانواده به نيازهايشان در خانه نيز پاسخ داده شود. در اين مطلب قصد داريم به شما بگوييم كه چگونه مي‌توانيد يك فضاي بازي چند منظوره براي فرزندان خود در خانه با وجود همه محدوديت‌ها به‌وجود آوريد.

مامان، من کجا بازی کنم؟!

برگسترش آنچه داريد تلاش كنيد: در بسیاری از خانه‌ها، پتانسيل خوبي براي داشتن فضاي بازي كودكان وجود دارد. مثلا ديوار اصلي اتاق‌نشيمن يا اتاق‌ غذاخوري فضاهاي مناسبي هستند كه مي‌توانيد با كمك خلاقيت خود و تخيلات فرزندتان از آنها استفاده كنيد. ديوارهاي بسيار باز و وسيع فضاهاي مناسبي براي نصب تخته اعلانات يا تخته‌سياه هستند. همچنين مي‌توانيد با نصب كاردستي‌ها و آثار هنري فرزندتان روي اين ديوار‌ها به تعريف فضاي متعلق به آنها بپردازيد.

فضاهاي بدون استفاده را به فضاي بازي كودكان تبديل كنيد: اگر در خانه فضايي هست كه به اندازه پتانسيلي كه دارد از آن استفاده نمي‌شود پيشنهاد مي‌كنيم به آن فضا براي ايجاد يك فضاي بازي چندمنظوره براي فرزند خود فكر كنيد. براي نمونه، اتاق زير‌شيرواني، انباري يا اتاق‌هاي ذخيره‌سازي و فضاهايي كه به ندرت از آنها استفاده مي‌شود، مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي براي اين كار باشند. شما مي‌توانيد با رنگ‌آميزي ديوارهاي اين فضاها با رنگي زيبا و قرار دادن وسايل و تجهيزات لازم مانند صندلي‌هاي راحت، تلويزيون و كامپيوتر، فضايي را تدارك ببينيد كه كودك يا نوجوان شما بتواند براي بازي زمان خود را در اين فضاها بگذراند.

مامان، من کجا بازی کنم؟!

آموزش و بازي را با هم ادغام كنيد: در بيشتر خانه‌ها امكان داشتن فضاهاي مجزا براي مطالعه و بازي وجود ندارد. مي‌توانيد از يك فضا براي انجام هر دو فعاليت فرزند خود در زمان‌هاي جدا استفاده كنيد. براي اين‌كار بايد ميزي را در فضا براي انجام تكاليف مدرسه و مطالعه كودك و نوجوان قرار دهيد طوري‌كه داراي نورپردازي و فضاي ذخيره‌سازي كافي براي اين فعاليت‌ها باشد سپس از فضاي ديوار براي قرار دادن سبدها و جعبه‌هاي اسباب‌بازي و همچنين يك كامپيوتر براي بازي‌هاي رايانه‌اي استفاده كنيد. قسمت‌هاي مختلف اين فضا را مي‌توانيد با رنگ‌هاي مختلفي كه براي ديوار و وسايل آن انتخاب مي‌كنيد از هم متمايز و تفكيك كنيد.

مامان، من کجا بازی کنم؟!

ايجاد فضاي بازي در فضاهايي كه با بزرگسالان مشترك است يعني هم بزرگسالان و هم كودكان از آن فضا استفاده مي‌كنند، مستلزم رعايت نكاتي چون رنگ‌آميزي دكوراسيون آن فضاست. از تركيب رنگي‌اي استفاده كنيد كه هم براي بزرگسالان و هم براي كودكان مناسب باشد. براي نمونه تركيب رنگي كرم و قهوه‌اي و سبز، تركيبي سنگين و معقول براي بزرگسالان است و براي كودكان نيز نماد رشد و بالندگي است. از طرفي، مي‌توانيد با قراردادن عنصري رنگارنگ و شاد مانند قاليچه‌اي رنگي در قسمت مخصوص كودكان، آن قسمت از فضا را با قسمتي كه به بزرگسالان اختصاص دارد متمايز كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مامان، من کجا بازی کنم؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeedeh

      tefli bacham nazzzzzzzzzzi ghose nakhor azizam !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج