جاباما
۸۶۸۱۰۳
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

شمارش معکوس برای جنگ تجاری جدید

ترامپ به بهانه حق خواهی تعرفه های گمرکی تمام کشورها را افزایش می دهد.

خبرآنلاین: آمریکا با افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای خارجی ،ارزش پول کشورهای صادرکننده کالا به این کشور را نشانه گرفته است.

بررسی ها نشان می دهد با اجرایی شدن این طرح، کشورهای صادرکننده برای صادر کردن کالاهای خود به آمریکا باید هزینه بیشتری متحمل شوند.

خبرگزاری راشاتودی در گزارشی از هدف آمریکا در افزایش تعرفه های گمرکی می نویسد:اداره بازرگانی آمریکا با ارائه پیشنهادی خواهان کاهش ارزش پول رایج کشورهایی شد که محصولاتشان را به امریکا صادر می کنند.

در این پیشنهاد که دولتمردان امریکایی امیدوارند به عنوان قانون به تصویب برسد امریکا نه تنها تعرفه کالا های چینی را افزایش می دهد بلکه تعرفه کالاهای صادراتی سایر کشورها را نیز افزایش خواهد داد.

دلیل این کار بالا بردن ارزش پول امریکا (دلار) است.

طراحان معتقدند با بالا بردن تعرفه های کالاهای کشورهای صادر کننده کالا به امریکا، هزینه صادرات کالاها به این کشور افزایش پیدا می کند و این تحول سبب می شود ارزش پول امریکا افزایش پیدا کند و امریکا در معاملات بازرگانی سود بیشتری می برد.

این قانون که هنوز به تصویب نرسیده است به احتمال زیاد بر روی کالاهای کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند، آلمان و سوئیس اعمال می شود.

نام این کشورها در کنار چین در فهرست گزارش اداره خزانه داری امریکا ذکر شده است.

این فهرست که فهرست (نظارت) نام دارد، هزینه معاملات بازرگانی را در جهان افزایش می دهد و باعث بالارفتن هزینه معاملات تجاری در هر دو طرف معامله می شود.

سخنگوی اداره بازرگانی امریکا می گوید این قانون جدید تعادل عوارض گمرکی را هدف قرار می دهد و یک معیار جدید برای ارزش گذاری معاملات بازرگانی معرفی می کند.

دبیر بازرگانی امریکا ویلبر راس می گوید:" این تغییرات صادرکنندگان خارجی را متوجه این موضوع میکند که بخش بازرگانی امریکا میتواند با از بین بردن یارانه های نقدی از آسیب هایی که ممکن است به صنعت امریکا وارد شود جلوگیری کند"

او افزود:" ملیت های خارجی دیگر قادر نخواهند بود تا با استفاده از سیاست های بازرگانی مانع سود بردن کارگران آمریکایی و کسب و کار های آنها شوند. "

آمریکایی ها و افرادی که در جریان اتفاقات پیش رو بودند می گویند بحث کاهش ارزش پول سایر کشورها و قرار گرفتن امریکا در مرکز معاملات بازرگانی از زمان راس و پیتر نوارو مشاور بازرگانی کاخ سفید بوده است و در زمان ریاست جمهوری ترامپ شدت گرفته است.

راس در این مورد می گوید: اقدامات اخیر یکی از وعده های رئیس جمهور در کمپین انتخاباتی اش بوده که از آن به عنوان جلوگیری از بی عدالتی هایی که امریکا از سایر کشورها در بخش تجارت متحمل می شود نام برد.

اسکات لینیسکوم وکیل بین الملل و محقق در موسسه کتو در این مورد می گوید:" اقدامی که امریکا میخواهد بکند، تعرفه های تمامی کالاهای کشورهای صادرکننده را افزایش دهد تا از خورده شدن حق امریکا در معاملات بازرگانی جلوگیری کند. "

محور اصلی جنگ تجاری چین و امریکا تغییراتی است که در سیاست های بازرگانی امریکا ایجاد شده است.

خبرگزاری راشاتودی در آخرافزود:باید منتظر ماند و دید که آیا تعرفه های گمرکی کالاهای سایر کشورهای خارجی نیز افزایش پیدا می کند؟

به نظر می رسد با اجرایی شدن این اقدام ، گستره جنگ تجاری آمریکا از چین به سایر نقاط جهان افزایش خواهد یافت به این ترتیب اقتصاد جهان شمارش معکوس برای آرایش تازه ای را آغاز کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ازهمدان

      ترامپ واقعا داره برای منافع کشور ومردمش تلاش میکنه و منافع ملتش ازهر چیزی دیگها ای براش مهمتره

    • بدون نام

      چرا چرت وپرت میگید .آخه جمهوری اسلامی چهل ساله تعرفه کالاهای وارداتی به ایران را بالا برده مثل مثلا واردات خودرو .وهزار تا جنی وارداتی دیگه .حالا کجا ارزش پول ما زیاد شده وارزش پول کشورهای صادر کننده کم .

      پاسخ ها

      • احسان رشیدی

        دلار در راس معاملات جهانی قرار داره و همه ی کشورها مجبورن ازش استفاده کنن...ولی ریال ایران توی معاملات سطح پایینتره و کشورها فقط برای‌معامله با ایران ازش استفاده میکنن اقای نابغه

      • بدون نام

        استاد چون آمریکا شرایطش طوریه که حتی اگه تعرفه هاش رو ببره بالا شرکتهای معتبر مجبورن کالاهاشون رو باز هم به اونجا صادر کنند چون باز مصرف کننده داره

    • سید

      به این نگن اقتصاد برتر

    • بینام

      درود بر ترامپ هر کاری میکنه تا ارزش پول خودش و ثروت مردمش رو بیشتر کنه اونوقت مسئولین ما کاری کردن که پول ما بی ارزش ترین پول جهان بشه

    • بدون نام

      دمت گرم ترامپ که اینقدر فکر مردم وارزش پول کشورت هستی یه دستی هم به سر مسولین بی عرضه و لیاقت ما بکش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج