۸۶۸۱۳۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ضربه‌ای که بزرگترین دروازه‌بان جهان را مبهوت کرد

لِو یاشین در مقابل ضربه سر فوق العاده مارسیلنو در فینال یورو ۱۹۶۴ که بین دو تیم شوروی و اسپانیا برگزار شد نتوانست کاری انجام دهد و دروازه‌اش باز شد.

ایسنا: تیم ملی فوتبال اسپانیا در یورو ۱۹۶۰ مجبور شد این رقابت‌ها را ترک کند چون اجازه نداد شوروی (قهرمان آن دوره شد) در زمینش بازی کند. در دوره بعدی لاورخا توانست به مرحله نهایی صعود کند. در گذشته رقابت در این مرحله خیلی آسان‌تر بود. تنها چهار تیم حضور داشتند تا مرحله نیمه نهایی و فینال را برگزار کنند.

اسپانیا پس از حذف رومانی و ایرلند شمالی و جنوبی توانست در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد. علاوه بر این تیم، دانمارک، مجارستان و شوروی نیز صعود کرده بودند. رژیم اسپانیا اعلام کرده بود که تیم ملی این کشور با شوروی روبرو نخواهد شد. قرعه کشی انجام شد و لاروخا باید به مصاف مجارستان می‌رفت. همچنین دیگر بازی نیمه نهایی را دانمارک و شوروی برگزار کردند. اسپانیا و شوروی به دیدار نهایی راه یافتند و باید دو تیم در این مرحله به مصاف هم می‌رفتند.

ضربه‌ای که بزرگترین دروازه‌بان جهان را مبهوت کرد

پیش از بازی تنش وجود داشت. دولت اسپانیا خواستار لغو این دیدار شد. در مدارس مذهبی اسپانیا به دانش آموزان می‌گفتند کومونیسم یعنی کار کردن برای دولت. زمانی که افراد به سن پیری برسند به جای بازنشستگی آنها را می کشند و به صابون تبدیل می‌کنند. همچنین به آنها می‌گفتند لِو یاشین، دروازه بان روسی در واقع یکی از پسر بچه‌های باسکی بود که در زمان جنگ نقل مکان کرد. مغز او را شست و شو دادند تا مقابل وطنش بازی کند. نگرانی در رابطه با یاشین به این خاطر بود که او بهترین دروازه بان جهان شناخته می‌شد. او تنها دروازه بانی است که برنده توپ طلا شده است.

در نهایت بازی دو تیم در یک عصر ژوئن برگزار شد. به نظر می‌رسید اسپانیا شکست بخورد اما این اتفاق رخ نداد و لاروخا پیروز شد. اسپانیا با ترکیب ایریبار (اتلتیک بیلبائو)، ریویا (اتلتیکو مادرید)، اولیویا (بارسلونا)، کایخا (اتلتیکو)، سوکو (رئال مادرید)، فوسته (بارسا)، آمانسیو (مادرید)، پردا (بارسا)، مارسلینو (ساراگوسا)، سوارس (اینتر) و لاپترا (ساراگوسا) به میدان رفت. سرمربی لاروخا خوسه ویالونگا بود که فرمانده ارتش هم بود. او به عنوان سرمربی با مادرید قهرمان اروپا شده بودو جام برندگان را با اتلتیکو فتح کرده بود.

بازی زیر باران شدید برگزار شد و جذاب نبود. با این حال اسپانیا با گل‌های پردا، خوساینوف و مارسلینو پیروز شد. گل مارسلینو سر و صدای زیادی به پا کرد. پردا از سمت راست توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و مارسیلنو با یک ضربه سر فوق العاده از فاصله ۱۲ متری دروازه یاشین مبهوت شده را باز کرد. دروازه بان روسی در این بازی برخلاف انتظار کم فروغ ظاهر شد و جام قهرمانی به اسپانیا رسید. لاروخا برای نخستین بار فاتح اروپا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسپانیا کثیفه به جز بارسای مردمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج