جاباما
۸۶۸۱۹۵
۳۳ نظر
۵۰۱۵
۳۳ نظر
۵۰۱۵
پ

بهمنی: ارزش یارانه فعلی ده هزار تومان است

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

تسنیم نوشت: رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک های پایین جامعه از یارانه ها استفاده می کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین تر عرضه می شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می شود و باک بنزین خود را با ۶۰ لیتر پر کرده و ۶۰ هزار تومان پرداخت می کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی تواند بنزین یارانه ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه میزان یارانه های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان بررسی شود و سپس دهک های مختلف جامعه مشخص و یارانه ها و کمک ها به دهک های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

بهمنی با اشاره به اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، تاکید کرد: آیا تمام این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک های پایین و متوسط جامعه افزوده شود.

بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک های مختلف کامل نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک های مختلف کامل نیست، افزود: هم اکنون نمی دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت نام تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می کنند، حذف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال ۸۹ تاکنون گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطوری به این نتیجه رسیدی؟ ارزش یارانه 45500 تومانی به اندازه 1000 تومان الان نیست!!!

    • بدون نام

      خودتون بی ارزش کردین اصلا هیچکی نمیخواد ارامش اقتصادی نشون بده در عمل

    • بدون نام

      کاملا درست

    • بدون نام

      ارزش یارانه 10هزار تومان کاملا درسته

    • بدون نام

      آقای بهمنی ارزش 10هزارتومان برای روزهای آخرزمامداری شمادربانک مرکزی بود!

    • بدون

      مگه میشه دولت نتونه بفهمه که چه کسانی باید یارانه بگیرن وچه کسانی نباید بگیرن این امکان نداره میتونه ولی نمیخواد ورودکنه

    • گل رز

      از چندساله همین حرف مفت رو میزنید که ثروتمندان رو حذف میکنید و هیچ غلطی نمیکنید و ثروتمندان از فقیرها بیشتر میگیرند یکیش خوده خودت ...

    • محسن

      بازم میخواید یه عده را از گرفتن یارانه حذف کنید و بنزین و کلی اجناس روزمره مردم را گرون کنید و دست آخر هیچی هم به قشر بدبخت که ما باشیم نمیدین ,از این دسته حرفا خیلی زیاد زده شده که از یارانه قشر پولدار کم میکنیم و به قشر ضعیف کمک میکنیم ,هربار میخواین یه چیزی رو گرون کنید این حرفا را میزنید از سال ۸۹تا حالا بنزین ,آب بها ,گاز ,برق ,چندین برابر شده ولی یارانه همون ۴۵هزار تومنه ,ترو به خدا ,ترو به اونی که میپرستید ,یکمی بفکر قشر مستضعف باشید و کم وعده ی بیخودی بهمون بدین

    • بدون نام

      آقای بهمنی دوران ریاست شما در بانک مرکزی یادمون نرفته ، اون زمان شما هم اختیارات ارزی کشور رو در اختیار دلالهایی مثل جمشید بسم الله قرار دادی ، افتضاحاتی که شما بوجود آوردید کمتر از دولت فعلی نبود ، حالا مدعی هم شدید ؟؟؟؟

    • بدون نام

      بخدا 3000تومان بیشتر نیست .....نسبت ببندین با دلار ....زمان اجرا کیلو 12000تومان گوشت درجه یک میخریدیم الان نیم کیلو گوشت درجه 2میشه ....پودر ماشین 200تومان بود الان 6500 تومان ....آقای بهمنی خوابی .البته شما لباس میدین خشکشویی کاری ندارین به این چیزا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم رابا مسایل جزیی سرگرم نکنید برید برای کارهای اساسی کشور :بازسازی شهرهای ویران شده درجنگ زلزله ها سیل ها وضعیت بد اقتصادی رافت اسلامی کناره گیری از خشونت در سیاست خارجی جلو گیری ازدزدی های دولتی ومسایل دیگر

    • بدون نام

      از روی سوابق خودرومی توانید دارندگان خودروهای گران قیمت که نشانه ثروتمند بودن افراد است وغیر واجب یارانه هست پیدا کنید اگر راست میگید آن وقت نسبت به حذف اقدام نمائید ولی وقتی نماینده مجلس یارانه بگیر است این کار شدنی نیست افکار مردم را درگیر نکنید خدا در روز قیامت باابو سفیان هم رتبه شما خواهد کرد

    • بیگانه با واژه خوشبختی

      باز نزدیک انتخاب شد چه حرفای قشنگی میزنی بقیه سالها کجا بودی حاجی نیورک .کاندا .من یکی دیگه فریب شماهارو نمیخورم وسلام شماها عمروعاصی

    • بدون نام

      10000 هزار ریال البته

    • ایرانیم

      بگو ده هزارتومن الان هیچ ارزشی نداره البته فعلا هیچی تواین مملکت ارزش نداره

    • Omid

      زیاد گفتی عمو
      ارزشش 3 هزار تومنه

    • محسن

      یارانه 45 هزار تومانی هیچ دردی از مردم کم نمیکنه همه اجناس الان نسبت به سال 89 پنج برابر شده ولی متاسفانه یارانه همون 45 هزار تومان بداد مردم فقیر برسید مردم ایران لایق بیشتر از اینها هستن ولی متاسفانه کو گوش شنوا واقعا که

    • بدون نام

      خوب چه عجب فهمیدید

    • بدون نام

      جناب بهمنی کارنامه درخشان جنابعالی واضح و روشن مقابل چشم مردم است. طرح مسائل و مشکلات را یک راننده محترم تاکسی هم بهتر از شما انجام میدهد. آیا راهکار سازنده ای مد نظر شما هست؟ مطرح بفرمایید و از تکرار مکررات بپرهیزید که فقط خاص پوپولیستها و پولیزیستهاست.

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب باید یا یارانه را چند برابر کند و یا قطع کند *«:«»«::»»«:«»»»

    • farvahar

      تنها راه برون رفت کشور از گرداب تورم و کاهش ارزش پول ملی کم کردن و کاستن از تصدی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی واقعی جهت رونق تولید است. مادامی که اقتصاد دولتیست و دولت هم مدام برای جبران کسری بودجه اش دست به استقراض از بانک مرکزی و خلق پول میکند این دور باطل ادامه خواهد داشت. واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی نیز مستلزم ارتباط عادی با دنیا و جذب سپرده خارجیست که در حال حاضر و فعلا اراده ای در این راستا دیده نمیشود. طرح مشکلات مردم کافی و لازم نیست خود مردم بهتر از شما میدانند جناب بهمنی! راهکار ارائه بفرمایید. البته با توجه به کارنامه شما بعید به نطر میرسد شما بتوانید در این مهم قدمی بردارید.

    • محمدرضا بختیار

      جناب بهمنی به چه علت شما در رابطه با پرونده های فساد و اختلاس در رابطه با بابک زنجانی و امامی و زیبا و صدها نفر دیگر که همگی از فیلترینگ و امضا شما رد شده اند با شما هیچ برخورد حقوقی صورت نگرفته است آقای خاوری و خاوری ها در دوره چه کسی بودند قدرت و لابی پشت پرده چه کسی یا کسانی در حمایت از شما نقش دارند؟!!

    • آزاد

      امثال شما ومسئولین دیگر اینگونه ارزش پول کشور را نابود و مردم را به فلاکت و خود را مالک کشور می دانند،بسه دروغگوئی و مردم را ..فرض کردن ،خودتون خوب می دونید که مردم حرفهای شما و وعدهای دروغین شما را باور ندارند

    • بدون نام

      تو بله قربان گوی محض حرف نزن تو که هیچ هنری جز چشم قربان گفتن در زمان ریاسست در بانک مرکزی نداشتی نظر نده که همه گند و کثافت های مالی و اقتصادی از زمان دولت اون نادان و تو بی وجود شروع شد.

    • بدون نام

      پس چرا اون موقع که مسولیت داشتی حرف نمیزدی

    • بدون نام

      همین ده هزار تومان را هم برای ما قطع کردن

    • بدون نام

      باهمین طرز فکرتان ایران به گند کشیدید

    • بدون نام

      زمان شما که رئیس بنک مرکزی بودین گل و بلبل بود!!!!!!!!! دیگ به دیگ می گه روت سیاه!!!!!!!

    • بدون نام

      مگه تو مجلس نیستی خوب یه کاری برای مردم کن.

    • محمد

      اشتباه حساب کردی اقای وزیر 10ریال هم نیس

    • بدون نام

      بهمنی جان اشتباه کردی ده هزارریال هم نیست ام ماشالله هیچی نشده یه سری به قبوض امسال برق وگاز که برای مردم امده بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای ما که چند ساله قطع شده علتشم اینه که من بازنشسته تامین اجتماعی هستم وجز" سه دهک بالا حساب شدم چجوری خودمم موندم

    • بدون نام

      یه زمانی ارزش اون بدنبود
      رقم ده تومن ازکجا اوردی ده تومن میشه هفتاد سنت
      الان ۳دلار ارزش داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج