۸۶۸۲۴۹
۵۶ نظر
۵۰۱۵
۵۶ نظر
۵۰۱۵
پ

واکنش به سخنان جنجالی رائفی‌پور

«موشک‌های مالیوتکا مثل دسته آتاری سیم داشت، قشنگ نگاه می‌کردی و به هدف می‌زدی، اینها را ما نمی‌دانستیم چه کنیم، حتی با این‌ها آدم می‌زدند. بچه‌هایی که می‌رفتند، با چوب یا دسته بیل، سیم آن موشک‌ها را قطع می‌کردند. کجای دنیا با دسته بیل جلو این موشک‌ها می‌ایستند؟» این عبارات، روایت یک سخنران مشهور است که کلیپ سخنانش این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و مایه خنده می‌شود.

ایرنا نوشت: «موشک‌های مالیوتکا مثل دسته آتاری سیم داشت، قشنگ نگاه می‌کردی و به هدف می‌زدی، اینها را ما نمی‌دانستیم چه کنیم، حتی با این‌ها آدم می‌زدند. بچه‌هایی که می‌رفتند، با چوب یا دسته بیل، سیم آن موشک‌ها را قطع می‌کردند. کجای دنیا با دسته بیل جلو این موشک‌ها می‌ایستند؟» این عبارات، روایت یک سخنران مشهور است که کلیپ سخنانش این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و مایه خنده می‌شود.

فردی که ممکن است برخی اطلاعات و دانش او را چندان بالا ندانند، اما قدرت سخنوری و نیز بهره‌مندی از «آزادی در حد مطلق» باعث شده به یکی از مهمترین سخنرانان محافل دانشجویی تبدیل شود.

مطلب جدید این سخنران متولد اردیبهشت ۶۳ را با یکی از راویان دفاع مقدس در میان گذاشتیم؛ مجید نداف، اما معتقد است بیش از آن که امثال این سخنران «جوان و جبهه ندیده» مقصر باشند، باید بزرگ‌ترهایی را که الگوی این جوانان هستند، مورد انتقاد قرارداد.

وی درباره کلیپ صحبت‌های علی اکبر رائفی پور درباره عملکرد موشک مالیوتکا در زمان جنگ و اینکه رزمندگان سیم آن را با بیل قطع یا منحرفش می‌کردند تا به هدف نخورد، می‌گوید: «مسأله این نیست که کارکرد مالیوتکا چگونه است. اصل موضوع این است که باید پناه برد به خدا از راویان دروغین جنگ که نسبت به آنچه که از رزمندگان واقعی شنیده‌اند، به نوعی جانمایی می‌کنند و با تسامح و خوش‌بینی شاید بتوان گفت: با روایت‌های دیگران همذاتپنداری می‌نمایند. این یک تیغ دولبه است که در عین آن که می‌تواند موجب تقویت آرمان‌های مقاومت ملت ایران گردد، اما از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌های تحریف را فراهم نماید و یا حتی خواهد توانست جای خادم و خائن را عوض کند. آنچه در کلیپ مزبور از تمسخر و ریشخند و وقاحت دیده شد، متعجبم ساخت و ذهنم را به بازسازی‌های دروغین روایت‌های جنگی که توسط برخی دیگر از این نوع راویان به نفع خودشان انجام می‌گیرد، معطوف کرد.»

وی با اشاره به روایت‌های جعلی که به گفته او «عموما از همفکران این ناقلان اخبار دروغین سرمی‌زند»، گفت: «برخی روایت‌های همین آقای دکتر یا سردار س. ق. نه تنها شرم آور بلکه بسیار خطرناک است. از دوستان جبهه دیده و همرزممان انتظار نمی‌رود برای خالی نبودن عریضه یا برای جلب توجه، یا برای هر دلیل موجه و غیرموجه دیگر از جمله تقویت روحیه انقلابی و حماسی مردم مرتکب سندسازی و تاریخ‌سازی شوند. دوستان زیادی، از جمله نگارنده همین سطور، بارها اشکال ادعاهایشان را ثابت کرده‌ایم. دیگر با این قهرمان بازی‌های ساختگی چه چیزی می‌خواهند به‌دست آورند؟»

نداف درباره واکنش مناسب راویان و پژوهشگران دفاع مقدس گفت: «وظیفه همه ماست که با این پدیده زشت که نوعی سرقت فرهنگی نیز محسوب می‌شود مقابله کنیم. سرقت یعنی این که از من و شما و دیگر شاهدان عینی روایتی می‌شنوند و خود را به جای رزمندگان جا می‌زنند. برخی گویا هنوز برای درجه و یا دفاع از درجه‌های نا بحق گرفته شان، وسوسه می‌شوند این گونه تاریخ بسازند یا آن را وارونه کنند. حالا این جملگی را مقایسه کنید با بیان روایت‌های دوستان رنجدیده گمنام و پاکباخته‌ای که وقتی سخن به خاطرات خود می‌گشایند دهانمان را قفل می‌کنند و چشمانمان را می‌دوزند به لبانشان و بی‌اراده اشک را در دیده‌هامان جاری می‌سازند. کمی صداقت کافی‌ست که همه ما مثل اینان شویم. گوهری که این روزها کمیاب شده است.»

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس درخصوص ارزیابی فنی کلیپ منتشره گفت: «بنده فقط یک بار کار با مالیوتکا را از فاصله نزدیک دیدم. دو سه روز پس از عملیات عاشورا (در میمک) عراقی‌ها به یکباره حدود نزدیک به ۱۰۰ دستگاه تانک در مقابل خط دفاعی ما روبروی پاسگاه نی خزر آرایش دادند. انگار که به‌ هم چسبیده و به آرامی قصد داشتند خط تماسشان را به ما نزدیک کنند. در همین لحظات بود که یوسف کابلی به همراه یکنفر دیگر دولا دولا از کانال، خودشان را به جلو رساندند. تانک‌ها بدون دوربین قابل مشاهده بودند. او خیلی ذوق کرد و با خوشحالی و سراسیمگی صحنه را ترک نمود. شاید نیم ساعت طول نکشید که جیپ روباز او از دور نمایان شد. بدو بدو هر دو خودشان را به سنگر جلو رساندند. به سرعت سلاحی که تا آن موقع ندیده بودم را مجهز و مسلح کردند. چنان ماهرانه شلیک می‌کردند که این همه تانک را مجبور به توقف کردند. موشک یا راکت مالیوتکا وقتی رها می‌شد سیم دنباله‌اش، لول می‌خورد و جلو می‌رفت.»

وی در پایان گفت: «از آن زمان به بعد، من عاشق این شهید عزیز شدم که چگونه لنگان لنگان رفت و برگشت و بی‌سر و صدا و شلوغ‌بازی مأموریتش را به انجام رساند. باور کنید هر موقع در مسیر خیابانی که به نام او مزین است، قرار می‌گیرم، مو بر بدنم سیخ می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهشاً شما که یکبار تو طول خدمتت عملکرد مالیوتکا رو دیدی میشه نظر ندی و واکنش مزدوران از خودت نشون ندی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب تو که ندیدی برامون توضیح بده

      • @

        ایرنا؟ آقای رائفی پور خیلی حرفا زدن در طول این سالها چرا از اون صحبتاش مطلبی نمیری؟ به صلاح نیست نه؟ :) مثه جغد قایم شدین انتظار میکشین تا آدمای انقلابی یه حرفی بزنن تا سوژه جدید پیدا کنین!! :) سخنوران تاپ شما استادان بیسواد مغز فندقی از جمله تاجزاده و زیبا کلام و امثالهم هستن نه؟ :)

      • بدون نام

        وقتی به یه فوق دیپلم حسابداری میگین استاد و بهش تریبون میدین نتیجش میشه همین سخنرانیای خنده دار . قبل از انتخابات آمریکا میگفت من دو ساله میگم رییس جمهور بعدی آمریکا زنه . بعد که ترامپ شد دیگه هیچی نمیگه .
        تو خشکسالی سال ۹۶ میگفت من پنج ساله دارم میگم سال ۲۰۲۰ جنگ آب و خشکسالی شدید پیش میاد . بعد چنتا سیل امسال تو سخنرانیش گفت من دو ساله دارم میگم دوره ترسالی شده خشکسالی تموم شد .

      • بدون نام

        برترينها نميتوني از بزرگي استاد رائفي پور كم كني ،بنده دانشجوي كارشناسي ارشد هستم و ساليانه سال خودم و خانومم از بيانات ايشون استفاده كرديم
        بله اشتباهاتي هم شايد داشته ولي از بزرگي ايشون چيزي كم نميكنه
        جلوي شما مغرضين بايد از بدترين كلمات استفاده كرد

      • بدون نام

        رائفی و نجاح علیزاده لندنی عباسی همه در یک سطح اند فقط حرف الکی میزنند

    • بدون نام

      نداف کیه باز
      ایشون حتما خودشو مهمتر و مطلع تر می‌داند که به خودش اجازه می‌دهد به سردار قاسمی جبه رفته و استاد رائفی پور انقلابی حمله کند
      این نشان از خوی تکبر وحسادت است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چرا منظ


        شما چرا مفهم اصلی سخنرانی را نمیگیرید چسبیدی اینجای موشک و انجای دیگر موشک اصل موضع ناراحت شدید







        ور اصلی از سخنرانی را ول کردید چسبیدت به این جمله که موشک فلان است بیسار است مفهم اصلی را چه شد

      • بدون نام

        این بابا حرفاش پایه نداره الکی معروف شده با یه سرچ ساده متوجه میشین نصف حرفاش پایه نداره

      • بدون نام

        رافعی پور کیه اینقدر بزرگش میکنی.فرق دسته ی بیل و موشک رو نمیدونه.یه بوقلمون نون به نرخ روزخور است

      • بدون نام

        استاددددددد!!!!!!!!!

    • بدون نام

      الان نگارنده بفرمایند چه حقی از شما ضایع شده. ؟؟؟
      گیریم رائفی دروغ. ولی موشک کنترلی با سیم. وجود دارد یا خیر.
      موشک استینگر بهمین روش کنترل میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استینگر؟؟ موشک حرارت یاب ضد هواییه و سیمی نیست

      • بدون نام

        کلا همتون مثل رایفی پور بییوادید

    • کارمند

      بیشتر به دلقک میماند تا سخنران.
      وقتی با محدودیتها وتعصبات بیجا باعث فرار مغزها میشوید امثال این بیسواد میدان دار میشوند.

      پاسخ ها

      • مهدی

        وواقعا متعجبم از کسایی که پای سخنرانی های این بنده خدا رایفی پور میشینن. همین آدما هستند به اینجور آدما پر وبال میدن که هر چی دلشون خواست دروغ یا غلط بکنن تو نگنغز جوونها. بیشتر از شنونده بودن ،متفکر بودن لازمه

      • ایمان

        هر چی لایق خودته به زبون نیار...!

      • رضا

        لقب خودتو به دیگران نچسبان

      • بدون نام

        برترينها=مروج فرهنگ غلط مچ گيري

      • بدون نام

        طرف دیوونست رسما

    • هرچیبگی

      اخه هیچکس نیست به این بچه بگه کوچلو سال 67توی ننو بودی یا

      پاسخ ها

      • ایران

        واقعان کسی هم پیدا میشه که وقت بذاره صحبتهای این وامثال ایشون گوش بدهد...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • اصلان

        شیطون خودت کجا بودی...؟؟؟!

      • عابد

        کوچولو توخودت کجابودي ..هرچيبگي توي منطقه ما يعني ..مفتگويي،

      • حمید

        جمله درست بخون روایت ڪرده میفهمی روایت

    • بدون نام

      اللهم اشف کل مریض بالاخص رائفی پور

      پاسخ ها

      • بیخیال

        رتیغی پورو طرفداراش توهم دارن و خوب شدنی نیستن

    • بدون نام

      فعلا بازار دروغگویی بین مردم خرافه پسند گرم هست

    • بدون نام

      اونایی که پای منبر این آقا هستند چرا از ایشان درمورد سنشان زمان جنگ سوال نکردند جای تعجب است

      پاسخ ها

      • مهدی جوانمرد

        پدر ایشون زمان جنگ جبهه بودند همچنین دایی ایشون شهید شدند سوای اینها با سرداران سپاه همیشه جلساتی داشتند ، شما چی از ایشون میدونی که واسه تخریبش حاظری هرکاری بکنی؟ ضمنا یکم چشمای مبارک رو باز کنی بری داخل اینستاگرام پیج مصاف عکس همین بیل و کلنگ رو که آقای رائفی پور دربارش صحبت کردند، هست که در اردوهای راهیان نور همین الا هست...شما نرفتی فکر می‌کنی همه مثل خودتن

    • محسن

      منم متاسفم ک دارین توی این زمان اشخاص رو میکوبین این سخنرانی مال یج سال پیشه فک کنم قبلا شنیدم الان از کجا پیداش کردین دارین تخریب میکنین

    • سعید

      ایرنا! فقط چرت و پرت نوشتی!
      دوستان اگه میخواید حقیقت رو بدونید خودتون برید گوش کنید

    • ص ا

      خاطراتی که جناب رائفی پور گفتند دور از واقعیت نیست. من هم از نزدیک مالیوتکا رو دیدم. همینجور کار میکنه. و در زمان جنگ هم مشهور بود که اگر با میله ای چوبی چیزی بزنی به سیم دنباله مالیوتکا میشه اونو پاره کرد و منحرفش کرد. این تیپ خاطره خیلی عجیب نیست که مخالفان جناب رائفی پور به دلایل دیگری سر دست گرفتند و علیه ایشون فضا به راه انداختند !!!! لااقل در ایام روزه ی اعضا و جوارح کمی رعایت کنید. با ایشون یا حرفاش مخالفید در جای خودش جوابشو بدید. چرا تمسخر و متهم به دروغگویی میکنید. مرد باشیم. همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد یعنی کسی که دروغ نمی گه. این بابا وقتی جنگ تموم شده 4 سالش بوده. همچین حرف می زنه انگار سالها تو جبهه بوده. پدر من جانباز هستن و خیلی وقت ها از عرصه پیدا کردن این شیادها تاسف می خورن

      • بدون نام

        طرف توهم داره

    • بدون نام

      آقا ایشون کفتن زدیم شما هم بگین زده حالا زیاد گیر ندین بهش زمان جنگ 20 ساله بوده بعد جنگ 17 سال سنش رو کوچیک کرده !!!!!!عیب که نداره!!!!

    • بدون نام

      رایفی پور نه و استاااااد رایفی پور
      درثانی ایشون مزخرف زیاد میگن چرا اینبار تعجب کردید؟

      پاسخ ها

      • مهدی جوانمرد

        هه هه.. با مزه رائفی پور اینطوری نوشته میشه بلد نیستی خب ننویس

      • بدون نام

        استاددددددددد.. بغرمیوووووووووو..

    • بدون نام

      خدا میزنه تو سر بعضیا ..اینجوری لوشون میده

    • بدون نام

      ایرنا یه چیزی برا خودش نوشته ،حرف‌های رائفی پور هم به نقل از یکی همین راویان است.درنقل قول که حتما نباید خودش در اونجا بوده باشه .

    • عابد

      اولا اوگفت ...سيم سيم سيم ،،موشک را قطع ميکردن ..يعني وسيله ربط ..دکمه شليک تا موشک ..حالا سيم باشد يا ماشه باشد ..مورد نظر اوبوده ..که رزمندگان با دسته بيل .ميزدن و سيمي را که از موشک انداز تا فاصله مثلا صدمتري ،،شليک کننده ،،رابط بود ..آن سيم را بادسته بيل قطع ميکردن ..وقتي شليک کننده دکمه آتش را ميزد ..موشک کار نميکرد ..چون ارتباطش قطع بود ...ديگران خودشان شايد چيزي ندانند ..

    • بدون نام

      رایفی پورگفته ازرزمندگان شنیده که سیم موشک رابابیل ودسته بیل قطع میکردندونگفته خودم اونجابودم شماکه اینقدرناراحتی ازصحبتش وگفتی یکباررفتم جبهه چرنمیگویی چگونه بااین موشکهامقابله میکردند؟فقطناراحتی خودتدابرازکرده ای

    • بدون نام

      شماجبه نرفتی حتما عملیات جزبره فاوراببین

    • بدون نام

      داری دروغ میگی

    • محمد

      چرا یکبار به زبان نمیارن که جنگی که با کل دنیا بود ولی جنگ عراق علیه ایران میدانند یکبار بگویند این جنگ با چه هزینه ای یا با چند درصد بودجه کشور اداره می‌شد. چه فرقی می‌کند که با دسته بیل باشد یا با تیرکمان. چرا گلوله و توپ وخمپاره نباشد. چرا دست خالی

    • بدون نام

      کلا وارونه جلوه دادن تاریخ عادی شده

    • میم نون الف

      ایشونم که کارکرد موشک با سیم دنبالشو تأیید کردن.اسفاده از بیل به این صورت بوده که بیل رو با دسته به صورت عمودی توی جاهای بلند مثل روی سقف سنگرا میکاشتن که لبه های تیز اون اگه در مسیر سیم موشک قرار میگرفت باعث قطع شدن سیم و انحراف موشم مالیوتکا میشد.

    • غزل

      آخرش هم نفهمیدیم این رائفی پور چندتا رو داره

    • ایران

      متاسفانه مردم ما هیچ مطالعه ای ندارند و اگر کسی هم درباره موضوعی مطالعه میکنه و درباره تحقیقاتش صحبت میکنه به مسخره میگیرن، رائفی پور معمولا با سند و مدرک صحبت میکنه، پس این مصاحبه با کسی که فقط یکبار این موشک رو دیده هدفی جز تخریب رائفی پور رو دنبال نمیکنه!

    • ابوالفضل رمضانی

      تو رو خدا این رائفی پور حذف نکنید از تو هزاران جوکی که میگه بعضی هاش خیلی خنده داره، اشک من از خنده در اومده الان توی محفل دوستان داریم غش غش میخندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه خوش خنده
        خدای شعور بده

    • صمصام

      در بیان دیدگاه انصاف رعایت شود
      شاید رایفی پور ۲۰ نباشد اما حداقل ۱۸ که هست متاسفانه کساتی هیتند که بغضهای مخفی شدهشان را نگاه می دارند ومترصد کوچکترین بهانه برای هوچی گری

    • بدون نام

      خدا حفظش کند. امثال همین جماعت مسخره کن ها در زمان امامان و پیغمبران هم موجود بودند. کارشان نمی توان کرد.

    • بدون نام

      یکی این رو ساکت کنه.استاد خرافه پرستی

    • reza

      استاد درست میگه خدایی میشه به حرف هایی مرد گوش کرد حرفشو قبول نکرد منطقی منطقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج