جاباما
۸۶۸۲۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کوربین خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت شد

کوربین گفت با توجه به بن‌بست سیاسی در لندن، باید دوباره نظر مردم درباره خروج از اتحادیه اروپا را جویا شد.

خبرگزاری فارس: «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت باید از مردم بریتانیا خواسته شود از طریق یک انتخابات سراسری یا همه‌پرسی دوم، دوباره نظرشان را درباره خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) ابراز کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کوربین در این باره گفت: «با توجه به این‌که محافظه‌کارها متلاشی شده و قادر به گرداندن دولت نیستند و پارلمان به بن‌بست رسیده است. این مسئله باید به مردم ارجاع داده شود. چه از طریق انتخابات سراسری چه رأی عمومی»

وی افزود: «طی روزهای آینده گفت‌وگوهایی در حزب و جنبشمان خواهیم داشت و بازخوردی را در خصوص تأثیر این نتایج روی هر دو سوی جدایی برگزیت، ترتیب می‌دهیم».

او هفته گذشته نیز در شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» در مصاحبه با «اندرو مار» بار دیگر بر این‌که برگزاری مجدد همه‌پرسی برای برگزیت باید یکی از گزینه‌های مورد بررسی باشد، گفت در خصوص مسائل آینده انگلیس یا اتحادیه اروپا گفت‌وگوهای زیادی انجام داده است.

هرچند او تلاش کرد از پاسخ به سوال درباره اینکه آیا شخصا از نظرسنجی دوم حمایت می‌کند یا نه، طفره رود، اما نهایتا تحت فشار مجری گفت از اینکه در شرایط عدم توافق با اتحادیه اروپا مردم انگلیس نظر خود را درباره آینده اعلام کنند، حمایت می‌کند.

وی افزود شخصاً «در همه‌پرسی به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادم».

کوربین و «ترزا می» نخست وزیر مستعفی انگلیس مذاکراتی را برای رسیدن به نقطه‌ای مشترک در توافق‌نامه برگزیت انجام دادند اما بی‌نتیجه ماند. اتفاقی که فشار هم‌حزبی‌های محافظه‌کار ترزا می برای استعفای هرچه سریع‌ترش را به‌دنبال داشت.

اکنون با استعفای ترزا می، «بوریس جانسون» رهبر کمپین برگزیت و وزیر امور خارجه سابق انگلیس، با داشتن ۳۹ درصد آرای حزبی، بیشترین شانس را برای تصدی نخست‌وزیری این کشور بعد از ترزا می را دارد.

در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال ۲۰۱۸ از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

سران اتحادیه اروپا ماه گذشته در جلسه خود در بروکسل با درخواست انگلستان برای تمدید ضرب‌الأجل خروج این کشور از اتحادیه، موافقت کرده‌اند.

ترزا می به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان بود.

این امر موجب شد پارلمان سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

بسیاری بر این باورند که برگزیت بزرگ‌ترین بحران خارجی دولت انگلیس از زمان جنگ‌جهانی‌دوم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج