۸۶۸۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

آموزش عکاســــی به همراه مثال‌ها/ قسمت اول

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (۱)

تابش دوگانه Double Exposure، یا چندگانه Multiple Exposure ، یک تکنیک عکاسی است که ۲ یا چند عکس مختلف را در یک تصویر واحد ترکیب می کند. این تکنیک سالیان سال است که مورد استفاده عکاسان قرار دارد، و به خصوص این اواخر بسیار معروف شده.


ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

تابش دوگانه Double Exposure، یا چندگانه Multiple Exposure ، یک تکنیک عکاسی است که ۲ یا چند عکس مختلف را در یک تصویر واحد ترکیب می کند. این تکنیک سالیان سال است که مورد استفاده عکاسان قرار دارد، و به خصوص این اواخر بسیار معروف شده، دلیل آن هم این واقعیت است که ویرایشگرهای گرافیکی مانند فتوشاپ می توانند کمک بزرگی به ایجاد اثراتی مشابه آن کرده و کار گرافیست یا عکاس را ساده تر نمایند.

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

منبع تصویر: : captainbonobo

با استفاده از تابش دوگانه، شما می توانید جلوه های خاصی مانند تصویر شبح، تصویر آینه ای، و یا جلوه ساده ای همچون قرار دادن ماه درخشان در آسمان تاریک شب را در عکس ایجاد کنید. دلیل استفاده از این روش متفاوت است و بسته به نیازی است که عکاس یا گرافیست حس می کند، اما این جلوه و جلوه های مشابه قطعا برای یک منظور ایجاد شده است: زیبایی و منحصر به فرد بودن یک اثر هنری.

به نظرتان رسید که این مقاله یک مقاله صرفا تئوری است؟ خوب ، چطور است ۵۰ عکس نمونه زیر را در ادامه بررسی کنید تا بهتر درک کنید که در معرض قرار گرفتن دو گانه واقعا قادر به چه کارهایی است. برخی از آنها حتی زیبا تر از تصویر اصلی خود از آب درآمده اند، و برخی از آنها حتی باور نکردنی است به طوری که ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که فوت و فن خیلی حرفه ای برای دستکاری در تصویر بکار گرفته شده است! احتمالا شنیده اید که دو تا بهتر از یکی است، و حال چشمان شما شاهد این آموزش خواهند بود. این شما و این تصاویر بهره گرفته از این جلوه:

شب بارانی- شب بارانی در خیابان Finlay. چه شب زیبایی. (منبع تصویر: radofankaras)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

Ratz - تلاش و ایده بسیار خوب در مورد عکاسی ترکیبی دوگانه، یکی از عکس های بسیار الهام بخش. (منبع تصویر : extravaganciaincluida)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

آسمان کبریتی- "از آنجا که نمی توانم جلوی خودم را در گرفتن عکس های آسمان که با یک بافت دیگر ترکیب شده بگیرم! آسمان به شکل یک بزرگراه ترسیم شده و ابرهای دوست داشتنی پس زمینه آن هستند. " ( منبع تصویر: Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

چرخ و فلک- "این تصویر جلوه خنکی دارد- ترکیب دوگانه به آن طراوت خوبی داده (منبع تصویر: benman31 )

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

منظره انحرافی- رنسانس عکاسی ترکیبی دوگانه احتمالا از این کار فوق العاده شروع شده است! (منبع تصویر : Thomas Barbèy)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

حمله دزدکی- "من این عکس را با گوشی آی فون خود و با اپلیکیشن - prohdr برای لایه بندی و برنامه pictureshow برای فیلتر کردن رنگ مورد استفاده خلق کردم. با تشکر از همه! از این تصویر بسیار لذت بردم و توجه بسیاری را بدان جلب کردم! بله "(منبع تصویر : DayTripper15)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

بالا نشینی- در این عکس هیچ نور فلشی به مجسمه تاریخی لینکلن نتابیده. تصویر دوم نوری نارنجی دارد. یکی دیگر از آثار شگفت انگیز ترکیبی دوگانه. این جلوه ها باعث می شود تصاویر برای بیننده بسیار مهم تر بنظر برسند و او در مورد سحر و جادو به فکر برود ( منبع تصویر: Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

ایستادن در پارکینگ ابرها- من در خارج از مجموع شانگهای دیم سام ایستاده بودم، منتظر بودم تا در را باز کنند. نم نم باران که چندی پیش زمین را خیس کرده بود محوطه پارکینگ را تاریک کرده و پاهای دوستم ایوان سوژه خوبی برای عکاسی بودند. به تدریج ابرهای آسمان باز شدند و دیدم شانس برای گرفتن یک تصویر ترکیبی مهیاست ( منبع تصویر: Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

پیاده روی زیر آفتاب و آب- آیا می شود زیر آب قدم زد؟ این زوج خوشبخت به سمت آفتاب می روند. باز هم عکاسی ترکیبی دوگانه در خدمت خلق عکسی زیبا و متفکرانه قرار گرفته که خالقش توماس باربی است. (منبع تصویر : Thomas Barbèy)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

سکته خورشید- تنیس در آسمان! عکاسی ترکیبی دوگانه هیچ محدودیتی نمی شناسد! (منبع تصویر : Thomas Barbèy)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

و زندگی آسان است- فراتر از اثری فوق العاده، نیازی به توضیح ندارد. (منبع تصویر : Elena iPhoneography)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

دروازه های جهنم- این شهر چگونه به نظر می رسد اگر قیامت اتفاق افتد؟ عکاسی ترکیبی دوگانه می تواند به شما کمک کند آن را تصور کنید. (منبع تصویر: : captainbonobo)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

درخت نقشه- چه عکس فریبنده ای، احتمالا یک اثر هنری غیر قابل قیمت گذاری! ( منبع تصویر: Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

سرت را به سمت راست بگردان - عناصر گوناگونی در این عکس با هم مخلوط شده اند، با این حال آن را بسیار طبیعی احساس می کنید. به راستی اثری حرفه ایست، شک نکنید. (منبع تصویر: • DΛN MOUNTFORD • )

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

بردارها- عکسی که با دوربین ایجاد شده سپس ویرایش رنگ در فتوشاپ انجام شده و نهایتا در ادوبیIllustrator بردار ها روی شکل قرار گرفته اند. نتیجه یک کار باورنکردنی است. (منبع تصویر: • DΛN MOUNTFORD • )

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

همه روز نمی توانی آنجا مخفی شوی- کاری بسیار سرگرم کننده، که این نیز تقریبا ثابت می کند که عکاسی ترکیبی نه تنها می تواند یک اثر فراموش نشدنی را خلق کند، بلکه صحنه های آن در ضمن می تواند سرگرم کننده و طنزآلود هم باشد! (منبع تصویر : DayTripper15)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

پنجره ها- بخش زیادی از عکاسی ترکیبی دوگانه عمدتا در مورد تصاویر تصادفیست، ببینید که چگونه یک اثر زیبا با ترکیب تصادفی تصاویر به وجود می آید. بنابراین، به خودتان استراحت و فقط از ترکیب اتفاقی تصاویر لذت ببرید! (منبع تصویر : benman31)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

خودآموز ایجاد عکس های ترکیبی چندگانه
خودآموز را در این لینک قرار داده ایم. آموزشی بسیار مفصل و همراه با جزئیات فراوان است که به ۳ بخش عمده تقسیم بندی شده: کار با تصاویری که در شب گرفته می شود ، کار با تصاویر گرفته شده در روز ، و بهتر کردن کیفیت عکس های شب. یک آموزش واجب برای هر عکاسی که مایل به یادگیری استفاده حرفه ای از روش ترکیب چند تصویر در یک عکس است.

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

استفاده از تابش های متعدد در عکاسی. در زیر آموزش مختصری در مورد نحوه گرفتن و ویرایش عکس های دیجیتال متفاوت که از یک دیدگاه واحد برای دستکاری خلاقانه در عکس ها استفاده می شود توضیح داده شده. این توضیحات شامل فیلم های جداگانه تصاویر اسکن شده، و یا تصاویر مجزا از یک دوربین دیجیتال است. "

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

ساخت یک اثر هنری با تابش چندگانه. آموزش جامعی که به دلیل خستگی نویسنده از روش های موجود به رشته تحریر درآمد، اجازه دهید عکاسی با جلوه تابش چندگانه را با لذت یاد بگیریم.

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

لذت عکس های ترکیبی چندگانه. روش تابش چندگانه را بلدید؟ در این صورت می توانید با دنبال کردن این آموزش برای ایجاد عکس های ترکیبی جالب با نوار فیلم های بسیار، بیشتر سرگرم شوید!

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

خلق عکس های ترکیبی چندگانه طی ۳ مرحله ساده. این آموزش کاملا چگونگی استفاده از دوربین برای گرفتن عکس های ترکیبی را توضیح می دهد، همراه با راهنمایی های مهارتی مفید که در طی مطالب آموزشی ارائه شده است.

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

برای خاطر سحر و جادو- یک آموزش بسیار عمیق که تا حد زیادی در مورد دوربین ها و روش های مناسب برای خلق موثر عکس های ترکیبی چندگانه توضیح داده است. (منبع تصویر : Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

سایه ها، سایه ها و تاریکی- بهشت مطالب آموزشی و عکسهای ترکیبی. در این مطلب، بیشتر در مورد چگونگی به وجود آمدن اثر چندگانه در یک تصویر و آنچه در خلق این تصاویر باید دنبالش باشید بحث شده. این بحث ها مراقبه ای در عرصه تاریکی ، سایه ، سایه زنی است (منبع تصویر : Lomo - CAM)

ترکیب تصاویر در حین عکاسی (1)

انعکاس
پس از مشاهده بیش از هزاران عکس ایجاد شده با جلوه ترکیبی، فکر می کنم کلید خلق یک عکس ترکیبی دوگانه بسیار ساده- و بکر است: هر آنچه شما فکر می کنید سرگرم کننده و جالب تر است را امتحان کنید! من معتقدم که واقعا چیزی به نام اشتباه وجود ندارد وقتی که نوبت به عکاسی ترکیبی می رسد، بنابراین از آن لذت ببرید!

حالا نوبت شماست! اجازه دهید نظر شما را نیز بدانیم به خصوص اگر تاکنون هر گونه عکس ترکیبی با دوربین خود انداخته اید یا نکته خاصی در این زمینه دارید، ما عاشق نظرات و بازخوردهای خوانندگان هستیم و همیشه از آن استقبال می کنیم!

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • night

      slm por nohtava va aali bod

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج