جاباما
۸۶۸۳۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نتانیاهو لایحه انحلال کنست را امضا کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قانون انحلال کنست(پارلمان) این رژیم را در پی شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید امضا کرد.

خبرگزاری تسنیم: منابع صهیونیستی از امضای قانون انحلال کنست توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این اقدام در پی شکست تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید وی اعلام شده است.

خواسته ها و شروطی که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق و رئیس حزب اسرائیل خانه ما در برابر نتانیاهو قرار داده، از مهمترین دلایل شکست تلاش‌های وی اعلام شده است.

آخرین تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل دولت؛ مخالفت ائتلاف ژنرال‌ها با انحلال کنست

این در حالی است که رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو همچنان به تلاش های خود برای تشکیل دولت و نرفتن به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام کنست ادامه می دهد و امشب بار دیگر با سران احزاب که قرار است در ائتلاف آینده شرکت کنند، در تلاش برای عبور از مانع موسوم به قانون سربازگیری دیدار کند.

تلاش‌های نتانیاهو در حالی صورت گرفته است که میکی زوهر عضو حزب لیکود در کنست پیش نویس قانونی را برای انحلال کنست ارائه کرد هاست، زوهر در توییتی نوشت در نشست سران احزاب ائتلاف با نتانیاهو، مقرر شد که انتخابات در تاریخ بیست و هفتم آگوست ۲۰۱۹ برگزار شود و سران احزاب خواستار هماهنگ کردن این تاریخ با آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ سابق) شدند.

از سوی دیگر رادیو کان گزاشر داد احتمال می رود که انتخابات زودهنگام کنست در سوم سپتامبر آینده برگزار شود با توجه به اینکه انتخابات زودهنگام اخیر در ماه آوریل برگزار شد، ارزیابی ها نشان می دهد که حرف و حدیث درباره تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری انتخابات زودهنگام تنها ابزاری برای فشار بر لیبرمن است تا از مواضع خود در ارتباط با قانون سربازگیری عقب نشینی کند.

احزاب اپوزیسیون مخالفت خود را با قانون انحلال کنیست که حزب لیکود ارائه کرده، مورد تاکید قرار داده‌اند به طوری که حزب کار رژیم صهیونیستی اعلام کرده است در صورت به رای گذاشتن شدن این قانون به آن رای منفی خواهد داد، ائتلاف آبی و سفید(کاحول -لیفان به عبری) به ریاست بنی گانتس هم همین موضع را گرفته و بر مخالفت با این قانون تاکید کرده است.

نتانیاهو به سبب پافشاری آویگدور لیبرمن رئیس حزب یسرائیل بیتنو(اسرائیل خانه ما) بر طرح خود موسوم به قانون سربازگیری حریدی‌ها با دشواری در تشکیل کابینه جدید خود روبرو است، این پیچیدگی ها و موانع در مسیر مذاکرات در آستانه پایان یافتن مهلت اعطا شده به نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید است که روز چهارشنبه این هفته پایان می یابد.

نتانیاهو سران احزاب و فراکسیون‌هایی را که توصیه کرده بودند وی مامور تشکیل دولت شود، به نشست امشب دعوت کرده بود که در راستای تلاش دیگر برای جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد است، این در حالی است که لیبرمن از مشارکت در این نشست ها خودداری کرده است، نتانیاهو به تمام شرکای خود پیشنهادی را برای حل این معضل با استناد به قوانین ارتش و آنچه درباره سربازگیری حریدی‌ها مشخص شده، ارائه کرده است.

با وجود ارائه قانون انحلال کنست و ارزیابی‌ها مبنی بر حرکت به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام، منابعی در ائتلاف دولتی تاکید کردند که تلاش های زیادی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات صورت گرفته است به طوری که در خصوص احتمال حذف قانون سربازگیری از دستورکار توافقات ائتلاف دولتی بازنگری صورت می گیرد و درخواست تاخیر در این زمینه از سوی دادگاه عالی ارائه شود. منابع صهیونیست گفته اند میان اهانت و سرزنش دادگاه عالی یا انتخابات، احتمال متوسل شدن به دادگاه عالی مناسب‌تر است.

لیبرمن گفته است برای دیدار با نتانیاهو آمادگی دارد و از قانون انحلال کنست حمایت می‌کند.

در پی بحران تشکیل دولت و موانع پیش روی آن، لیبرمن گفته است در لیکود این داستان را سر و هم کرده‌اند که مسئله،(مشکل تاخیر در تشکیل دولت)، انتقام جویی شخصی است، هر فرد عاقلی موضع اصولی ما را می داند، آنچه بیش از همه چیز لیکود را می ترساند، این است که اسرائیلی ها آن را خواهند فهمید.

لیبرمن افزود ما بارها موضع خود را توضیح داده‌ایم و گفته‌ایم هرگز از اصول اساسی خود عقب نشینی نخواهیم کرد، موضع خود را در قبال قانون سربازگیری در فوریه ۲۰۱۸ صریح و شفاف بیان کردیم . وی افزود در صورت ارائه پیش نویس قانون انحلال کنست برای رای گیری، حزب متبوعش از آن حمایت کرده و به آن رای مثبت خواهد داد. وی گفت ما هرگز شرکای دولت اجبار دینی نخواهیم شد.

وی اعلام کرد که از نتانیاهو حمایت کرده و به وی توصیه کرده بود دولت را تشکیل دهد. لیبرمن همچنین گفت برای دیدار با نتانیاهو آماده است. با وجود این موضع، لیبرمن، انتقادهای شدیداللحنی را متوجه نتانیاهو کرده و گفته است اتهامات لیکود علیه یسرائیل بیتنو مبنی بر مانع تراشی در برابر تشکیل دولت راستگرا، سرپوشی بر شکست مفتضحانه است، اگر لیکودی‌ها به دنبال گناهکار می‌گردند، باید آن را متوجه خود کنند و در میان خود به دنبال آن بگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج