۸۶۸۵۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس، علیپور و قوچان‌نژاد: تکذیب و تکذیب

ماجرا اما وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم خودِ پرسپولیسی‌ها نه فقط مذاکره، بلکه حتی پیشنهاد باشگاه یونانی به علیپور را هم تکذیب کرده‌اند. تکذیبیه‌ای که البته فاعل مشخصی ندارد اما از قول یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس آورده‌اند: «آ.ا.ک یونان هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه پرسپولیس نداده که بخواهیم مذاکره کنیم.»

آی‌اسپورت: هر تاریخی را هم که در تقویم تیک بزنند، فصل نقل و انتقالات روزی آغاز خواهد شد که ما غرق شویم در داستان‌های راویان. داستان‌هایی که مدام تکرار می‌شوند و هر بار به یک بهانه. مثلا همین ماجرای قرمزپوش شدن رضا قوچان‌نژاد که خدا می‌داند چند سال است برایمان تکرارش می‌کنند اما تا امروز، اتفاق نیفتاده. این بار بهانه‌شان جدایی علی علیپور است و شایعه کرده‌اند که قوچان‌نژاد قرار است جای خالی شماره ۷۰ پرسپولیس را پر کند.

چند روز پیش بود که رضا قوچان‌نژاد گل قهرمانی اف‌سی سیدنی در لیگ استرالیا را زد و بعد هم با هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کرد. او که در تعطیلات زمستانی سال گذشته از آپوئل نیکوزیا قبرس به لیگ استرالیا رفته و پیراهن اف‌سی سیدنی را پوشیده بود، با یک پیام تشکر از مسئولان و اعضای این تیم، با آنها خداحافظی کرد و به تهران آمد.

سفرش به تهران البته با هدف استراحت انجام شده اما بهترین بهانه را دست سایت البوابه اردن داده تا او را خرید جدید پرسپولیس معرفی کند: «رضا قوچان‌نژاد مهاجم ایرانی در نقل و انتقالات زمستانی با جدایی قرضی از تیم آپوئل نیکوزیای قبرس با قراردادی ۶ ماهه راهی تیم اف‌سی سیدنی استرالیا و به اولین ایرانی لیگ استرالیا تبدیل شد.

او اولین گلش برای سیدنی را وارد دروازه آدلاید کرد و در ادامه، گل قهرمانی تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا سیدنی فاتح لیگ استرالیا شود. او بعد از اتمام قرارداد کوتاه‌مدت خود از هم‌تیمی‌هایش و باشگاه سیدنی خداحافظی کرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس تمایل زیادی به جذب این بازیکن دارد تا او را جانشین علی علیپور کند که از بلژیک و یونان پیشنهادهایی دریافت کرده است.

این مهاجم ۳۱ ساله که پرسپولیسی‌ها برای جانشینی علیپور در نظر گرفته‌اند، در ۴۴ بازی برای تیم‌ملی فوتبال ایران ۱۷ گل به ثمر رسانده که از جمله آن‌ها، تک گل ایران در جام جهانی برزیل بود که وارد دروازه بوسنی کرد. قوچان‌نژاد بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از تیم‌‌ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.»

البته که پرسپولیسی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی دنبال جذب قوچان‌نژاد بودند اما این بازیکن در نهایت به استرالیا رفت و مهاجمی که پیراهن تیم برانکو را پوشید، هموطن او ماریو بودیمیر بود. بازیکنی که علیپور بماند یا نماند، بعید است فصل آینده هم او را در لیگ برتر ببینیم از بس که باشگاه و هواداران از عملکردش ناراضی‌اند و البته خودِ بودیمیر هم دیگر تحمل بدحسابی‌های پرسپولیس را ندارد.

در مورد علیپور اما داستان فرق می‌کند. او بهترین گلزن پرسپولیس در دو سال اخیر بوده و باشگاه بدش نمی‌آید که با منتقل کردنش به اروپا درآمدزایی کند. برای همین پیشنهاد ۵۰۰ هزار دلاری آ.ا.ک را نپذیرفته و برای فروش علیپور ۹۰۰ هزار یورو درخواست کرده است.

درخواست ۹۰۰ هزار یورویی پرسپولیس را سایتenwsi یونان افشا کرده و نوشته: «باشگاه آ.ا.ک نسبت به جذب علی علیپور، مهاجم ۲۴ ساله پرسپولیس که ابراز تمایل کرده و خواستار این انتقال است. بعد از مطرح شدن نام علیپور به عنوان یکی از گزینه‌های تقویت خط حمله تیم آ.ا.ک، مدیران باشگاه یونانی مذاکره با همتای ایرانی‌شان را آغاز کردند اما باشگاه پرسپولیس ۹۰۰ هزار یورو روی علیپور قیمت گذاشته و با کمتر از این مبلغ، حاضر به مذاکره نیست. علی علیپور در ۳۷ مسابقه این فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده و چهار سال است در پرسپولیس توپ می‌زند. قرارداد او تا تابستان سال آینده اعتبار دارد.»

ماجرا اما وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینیم خودِ پرسپولیسی‌ها نه فقط مذاکره، بلکه حتی پیشنهاد باشگاه یونانی به علیپور را هم تکذیب کرده‌اند. تکذیبیه‌ای که البته فاعل مشخصی ندارد اما از قول یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس آورده‌اند: «آ.ا.ک یونان هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه پرسپولیس نداده که بخواهیم مذاکره کنیم.»

این مقام مسئول سپس مشتری اسپانیایی علی علیپور را باشگاه آلمریا معرفی کرده است: «آلمریا به ما پیشنهاد داده و علیپور را می‌خواهد اما هنوز توافقی صورت نگرفته و شایعه‌ها درباره‌ی توافق ۴۵۰ هزار یورویی برای صدور رضایت‌نامه و پرداخت همین مبلغ از سوی باشگاه اسپانیایی به علیپور صحت ندارد. ما نمی‌خواهیم از حالا ارقام پیشنهادی را فاش کنیم و توافقی صورت نگرفته است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج