جاباما
۸۶۸۶۰۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نگرانی آمریکا از سلطه چین بر دنیای مخابرات

در شرایطی که آمریکا نگرانی از جاسوسی های سایبری هوآوی را عامل تحریم این شرکت اعلام کرده، به نظر می رسد نگرانی از سلطه چین بر دنیای مخابرات علت اصلی این اقدام کاخ سفید است.

خبرگزاری مهر: فناوری نسل پنجم تلفن همراه حدود ۲۰ برابر سریع‌تر از استاندارد نسل چهارم است و به عنوان مثال با استفاده از این فناوری بارگذاری یک فیلم سینمایی فوق دقیق در عرض ۳.۶ ثانیه ممکن است.

این در حالی است که کاربران شبکه‌های نسل سوم تلفن همراه برای بارگذاری چنین فیلمی باید ۲۶ ساعت زمان صرف کنند و همین کار از طریق شبکه‌های نسل چهارم فعلی در حدود ۶ دقیقه به طول می‌انجامد.

با توجه به امکانات و توانمندی‌هایی که شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم به همراه می‌آورند، چین و آمریکا برای کنترل بازار تجهیزات و خدمات ارتباطی نسل پنجم به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند. آمریکا در حال حاضر توانسته بازار تجهیزات و خدمات شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم را از آن خود کند و از این طریق توانست نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بیفزاید.

نگرانی آمریکا از سلطه چین بر دنیای مخابرات

اگر آمریکا بتواند نبرد بر سر تصاحب شبکه‌های نسل پنجم را از چین ببرد، نزدیک به سه میلیون شغل در این کشور ایجاد خواهد شد و حدود ۵۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده افزوده می‌شود.

با توجه به امکانات شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم محبوبیت آنها به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد و کنترل این فناوری به معنای تسلط بر نحوه استفاده کاربران از اینترنت و کنترل هر چیزی است که در فضای مجازی در دسترس بوده و رد وبدل می‌شود.

در حال حاضر هواوی علیرغم همه فشارهای واردشده توسط آمریکا، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی نسل پنجم است و باید منتظر ماند و دید آیا فشارها و تهدیدهای کاخ سفید و متحدانش می‌تواند هواوی را از این جایگاه به زیر بکشد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      پس معلوم شد چرا هوآوی رو تحریم کردند ، چون داشت از زیر سلطه آمریکا خارج میشد،و طبق قانون آمریکا هیچ کشوری نباید قوی تر آنها باشد و همیشه باید تو سری خور باشد ،همون مشکلی که با ایران دارن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج