جاباما
۸۶۸۶۳۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

ژاوی: با غرور از فوتبال خداحافظی کردم

هافبک پیشین بارسلونا که با پیراهن السد قطر از دوران بازیگری خداحافظی کرد، در نخستین مصاحبه بعد وداعش با مستطیل سبز، از آینده کاری‌اش گفت.

ایسنا: به نقل از آس، ژاوی هرناندس نخستین مصاحبه‌اش را به عنوان سرمربی انجام داد و درباره موضوعاتی مختلفی همچون بازنشستگی، فینال کوپا دل ری، آنتوان گریزمان، حضور نیمار و ادان هازارد در رئال مادرید، تیم ملی فوتبال اسپانیا، مربیگری در السد و بازنشستگی لیونل مسی صحبت کرد.

اکنون در ویکی پدیا در کنار نام ژاوی، عنوان "بازیکن سابق" دیده می‌شود. هافبک پیشین بارسلونا گفت: این موضوع حقیقت دارد. تاکنون به این موضوع از این زاویه نگاه نکرده بودم. مهم‌تر از همه این است که این تصمیم را زمانی که می‌خواستم گرفتم. خداحافظی از فوتبال کار آسانی نیست. من با رضایت، خوشحالی و غرور از جهان فوتبال خداحافظی کردم. خوشحال هستم.

اکنون بازیکن سابق محسوب می‌شوم. یک هدف مشخص دارم و آن مربیگری در آینده است. به زودی مدرک مربی‌گری‌ام را می‌گیرم. می‌توانم در دنیای فوتبال به حضور خود ادامه دهم. فوتبال زندگی و شور من است. به گذشته نگاه می‌کنم. دوران فوق‌العاده‌ای داشتم. لذت بردم. خیلی خوب گذشت. مانند یک کودک در زمین لذت بردم. بیرون از زمین دوستی‌هایی به وجود آمد. من بهترین‌ها را به دست آوردم. یک بار قهرمان جام جهانی شدم و با تیم ملی دو بار قهرمانی در یورو را جشن گرفتم. همچنین با بارسلونا چند بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدم.

بارسلونا در فینال کوپا دل ری با نتیجه ۲ بر یک مغلوب والنسیا شد و در کسب جام ناکام ماند. هافبک پیشین آبی اناری‌ها درباره این بازی گفت: بارسا مالکیت بازی را در اختیار داشت. در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود. والنسیا با حضور بازیکنانی سریعی همچون کارلوس سولر، گونسالو گدس، کوین گامیرو و رودریگو به خوبی از ضد حمله‌ها بهره برد و به بارسا ضربه زد. آبی اناری‌ها در نیمه نخست نیز موقعیت گلزنی داشتند. در نیمه دوم تیم بهتر شد و حتی به تساوی نزدیک شده بود. با این حال خوش شانس نبود. در حقیقت بارسا در ۳۰ دقیقه نخست بازی را واگذار کرده بود. کاملاً مشخص است که سایه آنفیلد گسترده‌تر شد.

ژاوی درباره حل شدن مشکل بارسلونا با برکناری ارنستو والورده اظهار کرد: من داخل تیم نیستم که تصمیم بگیرم. هر چیزی که بیرون از باشگاه گفته شود به معنای انتقاد خواهد بود.

در نوکمپ، بازیکنان همیشه تحسین می‌شدند اما فیلیپ کوتینیو در این ورزشگاه به خاطر خوشحالی پس از گلش برابر لیورپول هو شد. بازیکن پیشین السد در این رابطه گفت: چنین بازیکنانی باید با فوتبال و بازی‌شان این مشکل را حل کنند. باید نشان دهند که خرید خوبی بودند و باشگاه برای رقمی که پرداخت کرده اشتباه نکرده است. نوکمپ قدر تلاش یک بازیکن را می‌داند.

هافبک پیشین بارسلونا درباره امضای قرارداد تیم کاتالانی با آنتوان گریزمان اظهار کرد: او بازیکن فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند خود را با هر تیمی سازگار کند. موضوع دیگر برنامه‌ریزی باشگاه است. هر گز در ۱۸ سال حضورم در بارسا مخالفت بازیکنان را با خرید یک بازیکن ندیدم. ما هرگز در این موضوع دخالتی نکردیم و تنها بازی کردیم و امتیاز به دست آوردیم.

او در مورد حضور نیمار و ادن هازارد در رئال مادرید گفت: نیمار ممکن است به مادرید بپیوندد. در فوتبال اتفاق‌های زیادی رخ داده است. من هرگز جدایی لوئیس فیگو و نیمار را از بارسلونا تصور نمی‌کردم. به خصوص اینکه برای انتقال نیمار باید ۲۲۲ میلیون یورو هزینه می‌شد. هر فرضیه‌ای ممکن است. نیمار همانطور که از بارسا به پاری سن ژرمن رفت به رئال مادرید هم می‌تواند برود.

ژاوی افزود: امضای قرارداد با هازارد برای رئال مادرید خوب است. او بدون شک در میان پنج بازیکن برتر جهان است. او در میان بهترین بازیکن‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. هازارد تفاوتش را با دیگر بازیکنان نشان داد. یک قرارداد فوق‌العاده برای مادرید خواهد بود. بازیکنان بزرگ همیشه جای خود را در تیم دارند و این موضوع نمی‌تواند روی وینیسیوس تأثیر بگذارد. در بارسلونا نیز چنین چالشی به وجود آمده بود و می‌گفتند ما نمی‌توانیم با هم بازی کنیم اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

هافبک پیشین السد درباره نبودن مسی در میان سه بازیکن برتر سال اظهار کرد: ناعادلانه بود. اگر او را بهترین بازیکن جهان بدانید بحثی باقی نیست. مسی بهترین است. او از من، آندرس اینیستا و از هر بازیکنی در جهان بهتر است. جایزه بهترین بازیکن سال را به لوکا مودریچ دادند و خیلی خوب است که به کار یک هافبک ارزش گذاشتند.

او در مورد بازنشستگی مسی گفت: قبولش خیلی سخت خواهد بود چون در زندگی‌مان چنین بازیکن سطح بالایی حضور دارد. بهترین بازیکن تاریخ در زمین می‌تواند هر کاری را انجام دهد. در طول ۱۳ یا ۱۴ سال تفاوتش را با دیگر بازیکنان نشان داده است. قطعاً یک قبل و بعد پس از خداحافظی مسی خواهد بود. امیدواریم بارسلونا برای این موضوع آماده باشد. با این حال هنوز خداحافظی‌اش دور است. حداقل چهار تا پنج سال باقی مانده است.

ژاوی درباره مربیگری در السد گفت: می‌خواهم در فوتبال قطر به کار خود ادامه دهم. این یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی ام بود. من و خانواده‌ام خشنود هستیم. قطر کشور خیلی آرامی است و می‌توان حرفه مربیگری را در اینجا شروع کرد. مربیگری‌ام را در السد آغاز خواهم کرد و در چند روز آینده آن را اعلام می‌کنم. برنامه پیش فصل و بازی‌های دوستانه مشخص شده است. چند ماه فرصت آماده سازی وجود دارد.

امیدوارم سانتی کاسورلا به السد بپیوندد. دوست دارم این بازیکن را در اختیار داشته باشم. با این حال او اکنون بازیکن ویارئال و تیم ملی اسپانیاست. حتی ممکن است در یورو بازی کند. برای کاسورلا شرایط کاملاً عوض شده است. خیلی به خاطر او خوشحالم. با این حال تصمیم نهایی با او است اما حضورش در السد بعید به نظر می‌رسد چون ویارئال خانه‌اش است. گابی کاپیتان السد خواهد شد.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا در ادامه اظهار کرد: لوئیس آراگونس و پپ گواردیولا جزو بهترین سرمربی‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شوند. برای من بهترین سرمربی کنونی جهان گواردیولاست. آنها روی من خیلی تأثیر گذاشتند. پیش از شروع کارم در السد با گواردیولا جلسه‌ای خواهم داشت.

می‌خواهم از بهترین سرمربی جهان برای شروع مربیگری راهنمایی بگیرم. بدون شک فوتبال ایده‌آل برای من منچسترسیتی گواردیولاست. این تیم بهترین بازی را به نمایش می‌گذارد. عملکرد گواردیولا فوق‌العاده بوده است. تیم‌های بارسلونا و آژاکس نیز شبیه به سیتی بازی می‌کنند. با این حال من دوست دارم تیمم مانند سیتی بازی کند.

ژاوی درباره دریافت پیشنهاد مربیگری از رئال بتیس گفت: دروغ است. کسی از این باشگاه با من تماس نگرفت. تنها رابطه من با بتیس، مارک بارترا ست. من نمی‌خواهم مربیگری‌ام را در اسپانیا شروع کنم و می‌خواهم این اتفاق در قطر رخ دهد. السد ژاوی نسبت به السد اوسوالدو فریرا در برخی جنبه‌ها متفاوت خواهد بود.

سرمربی آینده السد درباره شروع دوران مربیگری‌اش در این تیم اظهار کرد: شروع خیلی سختی نخواهد بود (السد به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است). قطر در کوپا آمه‌ریکا حضور خواهد داشت و بازیکنان می‌دانند فرصت کمی برای استراحت خواهند داشت چون بازی‌ها از ششم آگوست شروع می‌شود. من یک چالش را پیش رو دارم. اگر از فشار حرف بزنیم. در طول زندگی‌ام این فشار وجود داشته است و آن را به عنوان یک اتفاق عادی می‌بینم. این تنش و رقابت را دوست دارم.

ژاوی در پایان به وضعیت تیم ملی فوتبال اسپانیا اشاره کرد و گفت: خیلی خوب لوئیس انریکه را می‌شناسم. او سرمربی فوق‌العاده‌ای است و توانایی رهبری بالایی دارد. او از تیم ملی شناخت داد اما هنوز به زمان نیاز دارد تا سبک و بازی‌اش را در تیم نشان دهد. در تیم ملی نسل جدیدی حضور دارند و هر بار بازیکنان قدیمی از آن کنار گذاشته می‌شوند.

باید کمی صبور بود و اجازه داد انریکه با آرامش کار کند تا همه چیز به خوبی پیش برود. اسپانیا مقدماتی یورو را پیش رو دارد و به نظرم کار سختی برای صعود نداشته باشد. لاروخا در مسیر خوبی قرار دارد و تنها نیاز به زمان و صبر دارد. تیم‌های زیادی علاوه بر هلند و فرانسه از شانس قهرمانی برخوردارند. آلمان، ایتالیا، انگلیس و پرتغال جزو آنها هستند. بلژیک و کراوسی را هم نباید فراموش کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگی

      خاک بر سرت. استاد اسدی جلو لنگ خداحافظی نکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خوش بحالت شد چون تو تیم منفوری که بودی سابقه دیدار با چهار تیم بزرگ داشتی اولی رئال بزرگ بزرگترین تاریخ دومی چلسی سومی میلان چهارمی همین عشقپولیس که برای توعه منفورسلونایی خیلی زیاده بخودت ببال واقعا الان هه

      • بدون نام

        بسوز...هنوز جا داری

    • بدون نام

      باید افتخار کنه به خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج