۸۶۸۶۶۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پیش‌بینی تونی بلر درباره آینده برگزیت

نخست‌وزیر اسبق انگلیس از احتمال برگزاری یک همه‌پرسی دوم در بریتانیا خبر داد و پیش‌بینی کرد که به احتمال بسیار زیاد این بار انگلیسی‌ها به ماندن در اتحادیه اروپا رأی‌ می‌دهند.

فارس: نخست‌وزیر اسبق انگلیس از احتمال برگزاری یک همه‌پرسی دوم در بریتانیا خبر داد و پیش‌بینی کرد که به احتمال بسیار زیاد این بار انگلیسی‌ها به ماندن در اتحادیه اروپا رأی‌ می‌دهند.پپیش‌بینی تونی بلر درباره آینده برگزیت

«تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» تصریح کرد که بریتانیا به سمت برگزاری یک همه‌پرسی دوم می‌رود و در صورت برگزاری همه‌پرسی به احتمال بسیار زیاد، مردم انگلیس به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رأی خواهند داد.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس که خود از حزب کارگر است، ضمن تأکید بر اینکه نتایج انتخابات پارلمان اروپا از شکاف و دودستگی انگلیس حکایت داشت، پیش‌بینی کرد که انگلیس احتمالاً در نهایت از این اتحادیه خارج نمی‌شود.

بلر در حالی چنین پیش‌بینی کرده است که حزب برگزیت وابسته به «نایجل فاراژ» از حامیان خروج از اتحادیه اروپا، براساس نتایج نظرسنجی پای شعب بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده است.

وی اینگونه توضیح داد:‌ «فکر می‌کنم به احتمال زیاد، ما یک همه‌پرسی دیگر خواهیم داشت و احتمال زیادی وجود دارد که ما به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دهیم».

بلر ادامه داد: «اما، ما در عصر منحصر به فرد غیرقابل پیش‌بینی بودن به سر می‌بریم و عوامل مختلف زیادی قبل از رسیدن به آن نقطه وجود دارد».

نخست‌وزیر اسبق انگلیس در ارتباط با راهکاری که بتوان مجدداً بریتانیا را گردهم آورد، گفت: «تنها راهی که این کشور را گردهم می‌آورد، یک فرایند منطقی است تا ببینیم می‌خواهیم واقعاً (اتحادیه اروپا را) ترک کنیم یا اینکه می‌خواهیم باقی بمانیم».

وی در ادامه تصریح کرد که یک کمپین «مناسب» برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا در حین همه‌پرسی احتمالی دوم در بریتانیا می‌تواند به «افسانه‌ای» پایان دهد که به پیروزی برگزیت در سال 2016 منجر شد.

بلر در ارتباط با امکان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «شانس آن (برگزیت) وجود دارد، اما فکر نمی‌کنم محتمل شود».

بلر که حامی سرسخت ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا است، تصریح کرد که در حین انتخابات اخیر به حزب کارگر رأی داده است.

وی از حزب کارگر خواست تا از رویکرد «دوپهلو» در خصوص برگزیت دوری کند و از «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر خواست تا موضع شفاف و روشنی درباره اروپا ارائه کند.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس ضمن آنکه درخواست محافظه‌کاران برای برگزاری انتخابات عمومی در سایه برگزیت را احمقانه خواند و پیش‌بینی کرد که رهبر بعدی این حزب، خواستار انتخابات عمومی نخواهد شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس جمعه گذشته با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این مساله علاوه بر تشدید بحران در انگلیس در ارتباط با برگزیت، باعث ایجاد شکاف و بحرانی تر شدن اوضاع حزب حاکم محافظه کار انگلیس نیز شده است.

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون پارلمانی دولت، ترزا می اجبارا در مسیر استعفا قرار گرفت.

انتخابات پارلمان اروپا پایان هفته گذشته برگزار شد و روز پنجم خردادماه (یکشنبه)، آخرین روز برگزاری آن بود. هرچند پارلمان اروپا از اختیار اجرایی اندکی برخودار است، اما ترکیب پارلمان عمدتا نشاندهنده آینده وضعیت دولت‌ها در اتحادیه اروپاست و هم‌اکنون نتایج انتخابات نشان می‌دهد که قدرت گرفتن احزاب راستگرا در پارلمان اروپا زنگ خطری برای اروپاست، مبنی بر اینکه ممکن است به زودی راستگرایان در پایتخت‌های اروپایی نیز بیش از پیش قدرت گیرند.

بی بی سی نیز گزارش داد: حزب محافظه کار انگلیس احتمالا 10 تا 12 درصد کمتر از 23 درصدی که در انتخابات 2014 کسب کرده بود رای خواهد آورد و احتمالا بدترین نتیجه را درمیان احزاب این کشور کسب خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیس یه کسور متقلب و مفت خور است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج