۸۶۸۷۰۵
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

وزیر نیرو:باید از مردم بپرسیم خاموشی داریم یا خیر؟

وزیر نیرو درباره این‌که آیا امسال با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه خواهیم شد یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که باید از هم‌وطنان و مصرف‌کنندگان پرسید.

خبرگزاری ایسنا: رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا امسال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ اظهار کرد: این سوالی است که من باید از هموطنان عزیز مصرف‌کننده بپرسم که آیا قرار است کماکان مصرف صحیح داشته باشیم و چنانچه پاسخ مثبت بشنوم، می‌توانم اعلام کنم هیچ نوع خاموشی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تاکید کرد: بارش‌های اخیر بخشی از کمبودهای سال گذشته که ناشی از کم بارشی بود را برطرف کرده است اما با توجه به شروع زودرس فصل گرما، هموطنان هم در بخش خانگی و هم در بخش‌های عمومی اداری باید توجه داشته باشند دمای آسایش را از حدی که موجب آسایش است پایین‌تر نیاورند.

وزیر نیرو درباره ظرفیت تولید برق در ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید روال خود را طی می‌کند. پیش بینی شده بود که امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شود که میزان قابل توجهی از آن محقق خواهد شد.

ساخت حدود ۶۰ سد ملی و ۵۰ سد استانی

اردکانیان در ادامه با بیان این‌که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۶۰ سد ملی و حدود ۵۰ سد استانی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم نیز به این تعداد اضافه خواهد شد. وزارت نیرو بر اساس برنامه توسعه کشور و پتانسیل منابع آبی طرح‌هایی را نهایی و مطالعه کرده است که در مرحله اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در صددیم در آینده نزدیک با توجه به آخرین برآوردها و احتمالاتی که در بحث‌های تغییر اقلیم داده می‌شود، به درک و دریافت دقیق‌تری از شرایط آبی کشور برسیم تا اگر تغییراتی لازم است اعمال شود.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مخازن و سدهای دست‌ساز بشر برای اهداف اصلی و فرعی مختلفی ساخته می‌شود اظهار کرد: از حدود ۴۷ هزار سد بزرگ دنیا رقم قابل ملاحظه‌ای از سدها هستند که هدف اصلی آن‌ها کنترل سیلاب، تولید انرژی، تأمین آب شرب و … است. البته این به این معنی نیست که سدها تک منظوره هستند.

لزوم ساخت سدهایی برای کنترل سیلاب

اردکانیان ادامه داد: چنانچه به این نقطه برسیم که اگر شرایط بارش‌ها از شرایط معتدل تبعیت نخواهد کرد و رادیکالیزم آب و هوایی خواهیم داشت و ممکن است چند سال خشک داشته باشیم و بعد با ترسالی مواجه شویم، باید سدهایی با کنترل سیلاب داشته باشیم و مخازنی داشته باشیم که هر گاه که این بارش‌ها صورت می‌گیرد، امکان نگهداشت را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاموشی در زمستان داشتیم جیب نزن مبلغ مصرف قبلی بتوجه به اینکه طرف داده در قبض بعدی ننویس پارسال تا بستان خاموشی داشتیم پول اضافه هم به کسی نمیدیم

    • @ سانسورچی بی مخ @

      تا دولت روحانی و شما هستین دل مردم تاریک است
      امید و ارم فرجی حاصل شود و خداوند این سلول مریض را از بین ببرد.

    • مهرداد

      بدو بدو رفتین پاریس امضا کردین که کلی ضرر به کشور زده و اونقدر عرضه ندارید ازش بیاید بیرون، با این وضع خاموشی بازم هست، یا خیلی احمقید و کارنابلد یا خائن، هیچ حالت سومی نیست

    • بدون نام

      یه بررسی تو شهر خرمشهر داشته باشید بی تدبیری اداره برق هر روز قطعی برق داریم

    • بدون نام

      واقعا فقط یک ذره خجالت بکشید فقط،یک ذره بعد از مردم در مورد خاموشی سوال کنید آیا با این گرانی برق و قبض های بالا که می آید آیا کسی برق را بیخود مصرف میکند الان همه برای خودشان بابا برقی شدن ای لعنت بر شماها

    • بدون نام

      کسی مگه جرعت داره که چیزی روشن کنه یک کار روشن کنیم یر ماه 700 هزار مياد

    • بدون نام

      بله داریم چند بار ترانس سر کوچه ما ترکیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج