۸۶۸۷۴۳
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

خبر‌های خوش درباره تسهیلات بانکی بخش مسکن

رئیس مجلس گفت: با تلاش رئیس بانک مرکزی قرار است افزایش ۲۰ درصدی سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی را داشته باشیم.

خبرآنلاین: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی، مدیرعامل بانک مسکن، معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با محوریت بررسی وضعیت بازار مسکن بحث و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از حضور در این نشست با بیان اینکه موضوع مسکن از مسائلی است که اغلب مردم با آن درگیر هستند، گفت: جوانان و زوجین به مسکن نیاز جدی دارند و براساس برآورد مسئولان سالانه به میلیون مسکن نیاز داریم که بخشی از نیاز مربوط به روستاها است و بخشی شهرها است.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*در نشست امروز مقرر شد در مواردی که برای روستاها زمینه نیاز مسکن وجود دارد و شرایط اقتضا می کند به افراد تسهیلات بیشتری داده شود تا بتوانند مسکن تهیه کنند و یا بافت روستا توسعه یابد البته نیاز است بنیاد مسکن طرحی را سریع تر تدوین کند تا با افزایش جمعیت روستاها مشکل مسکن نداشته باشیم.

*همچنین برای شهرهای کوچک و متوسط اگر دولت در داخل شهرها زمینی دارد که بتواند در اختیار سازندگان قرار دهد با هدف اینکه زمین را از حالت بورس بازی خارج کنیم و قیمت مسکن را کاهش دهیم را باید در اولویت قرار داد و یا تسهیلاتی که شهرهای کوچک اقتضا می کند و باید برای زوجین تازه ازدواج کرده تسهیلاتی فراهم شود تا قیمت مسکن برای آن ها ارزان تمام شود و نسبت به ساخت خانه اقدام کنند تا قیمت بالای زمین فشاری به آنها وارد نکند.

*در شهرهای بزرگ به صورت شهرک های اقماری این کار انجام می شود و از نکات مطروحه در نشست امروز این بود که شورای پول و اعتبار، سهم وام مسکن را برای شهرهای بزرگ، متوسط و روستاها افزایش داد و این گام بسیار مثبتی است.

* رئیس بانک مرکزی تلاش کردند سهم کلی تسهیلات بانکی را برای بخش مسکن به حدود ۲۰ درصد برسانند که کمک بزرگی به افزایش ظرفیت سازندگان است، همچنین در نشست امروز مقرر شد کمیسیون عمران مجموعه بحث های امروز در مورد مسکن روستایی و شهری را پیگیری کند تا به نتیجه برسد و به طور قطع تحقق این برنامه ها تاکیداتی که مقام معظم رهبری اخیرا در مورد فعال شدن بخش ساختمان داشتند را اجرایی می کند البته تاکید می کنیم که رادیو، تلویزیون و رسانه ها باید بر روی این تصمیمات جدید دستگاه ها در حوزه مسکن مانور بیشتری دهند تا جوانان و مردم در روستاها و شهرها اطلاعات مناسب را کسب تا بتوانند از ظرفیت ها استفاده کنند.

* اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون چه در سطح ملی و استانی باید افزایش یابد تا مردم چه در روستاها و شهرها اطلاعات لازم را داشته باشند و از بستر فراهم شده به خوبی استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      این دولت جمهوری اسلامی نامرده به افغانی پنج میلیون زمین صدو ده متری میده خونه بسازن به من بدبخت با پنج تا دختر محصل اجاره نشین ایرانی که وطنمه زمین نمیده خونه بسازم

    • محمد

      شما نامردین نظر منو پخش نکردین

    • بدون نام

      اگه شما هیچ کاری نکنید بهتره نظارت به هرچی داشته باشید از دلش رانت های کلان میاد بیرون

    • بدون نام

      این مهم باید صرفا به بخش خصوصی و نه خصولتی واگذار شود. دولت تنها زمین و زیر ساخت و فرم ساخت را تعیین و فراهم کند تا مردم بتوانند مسکن خود را با کیفیت ذلخواه خود بسازند.

    • بدون نام

      دست شمادرد نکنه فقط زوج ها پس ما مسنها چی باید مساجر بمونیم ؟!

    • بدون نام

      کاری کنید فقط و فقط به انهایی که تا بحال ارزوی مسکن به دلشون مونده چه جوان چه پیر فرقی نمیکنه صاخب خانه بشن الاهی امین

    • بدون نام

      خوشی و رفاه== تمامی مردم ایران صاحب تمامی امکانات

    • متذکر

      تا وقتی قیمت مسکن کنترل و واقعی نشود و املاکی های کلاش جمع و یا محدود نشوند دادن وام کار عبثی است! و وام گیرنده تا به در بانک نرسیده افزایش قیمت توسط املاکی های کلاش حتمی است و بیش از مبلغ وام را در کیسه خود سرازیر نموده اند!!!!

    • بدون نام

      هیچکدام از این راه حلهایی که لاریجانی میگه کار ساز نیست، تا دست خودشان در بساز بفروش هست وبرج های زیادی درمنطقه مختلف تهران دارند می سازند وسود های کلانی به جیب می زند وخود مسولین که دستشان توی بساز بفروشه عامل اصلی گرانی مسکن هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج