جاباما
۸۶۸۹۰۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مایکروسافت تحریم هوآوی را به ضرر آمریکا دانست

به دنبال اصرار دولت ترامپ برای تحریم هوآوی، تعداد زیادی از شرکت های بزرگ فناوری و اقتصادی بر ضد این تصمیم موضع گرفته اند که از جمله آنها می توان به مایکروسافت اشاره کرد.

خبرگزاری مهر: پس از آنکه ۱۷۳ شرکت تجاری مختلف در آمریکا با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده خواستار پایان جنگ تجاری با چین شدند، چند شرکت فناوری این کشور مانند مایکروسافت و جنرال الکتریک در مورد کنترل‌های صادراتی که بر علیه برخی شرکت‌های چینی مانند هوآوی اعمال می‌شود، اظهار نگرانی کرده اند.

در این میان، مایکروسافت با ارسال نامه‌ای خطاب به وزارت بازرگانی آمریکا هشدار داده که تحریم‌های یادشده می‌تواند به انزوای آمریکا در حوزه همکاری‌های تحقیقاتی بین المللی بینجامد و به منافع این کشور آسیب بزند. دولت آمریکا از مایکروسافت خواسته تا از فروش ویندوز برای نصب بر روی تولیدات هوآوی خودداری کند. اما مایکروسافت فعلاً این درخواست را نپذیرفته است.

جنرال موتورز هم با صدور بیانیه‌ای در این زمینه به همکاری‌های این شرکت با هواوی در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی اشاره کرده و افزوده که تحریم هوآوی می‌تواند به تحقیقات در حال انجام در این حوزه لطمه بزند.

در عین حال بنیاد خلاقیت و فناوری اطلاعات در امریکا هم هشدار داده که ممنوعیت‌های صادراتی کاخ سفید بر علیه هوآوی به کاهش درآمد صادراتی ۵۶ میلیارد دلاری و از دست رفتن ۷۴ هزار فرصت شغلی در پنج سال آینده منجر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج