جاباما
۸۶۸۹۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برلوسکونی، نماینده پارلمان اروپا می‌شود

نخست‌وزیر اسبق و سیاستمدار پرحاشیه ایتالیایی توانست در جریان انتخابات اخیر به پارلمان اروپا راه پیدا کند.

خبرگزاری فارس: «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر اسبق ایتالیا به عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این سیاستمدار ۸۲ ساله، به این وسیله بار دیگر در عرصه سیاست حضور خواهد داشت. وی در فهرست حزب محافظه‌کار «فورسا» برای شرکت در انتخابات نامزد شده بود.

برلوسکونی در شرایطی وارد پارلمان اروپا شده است که به دلیل مجموعه‌ای از رسوایی‌ها و به دنبال آن ممنوعیت در تصدی سمت‌های دولتی نتوانست در انتخابات پارلمانی کشورش که ماه مارس (اسفند) برگزار شد، شرکت کند.

پس از اینکه این ممنوعیت لغو شد، برلوسکونی برای شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا نامزد شد و وعده داد که برنامه‌های زیادی برای آینده اروپا دارد.

انتخابات پارلمان اروپا طی چهار روز از پنجشنبه تا یکشنبه گذشته برگزار شد. بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از شهروندان اروپایی واجد شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا برای انتخاب ۷۵۱ نماینده اروپایی بودند. هرچند پارلمان اروپا از اختیار اجرایی اندکی برخودار است، اما ترکیب پارلمان عمدتا نشاندهنده آینده وضعیت دولت‌ها در اتحادیه اروپاست، از این رو قدرت گرفتن احزاب راستگرا در پارلمان اروپا زنگ خطری برای اروپاست، مبنی بر اینکه ممکن است به زودی راستگرایان در پایتخت‌های اروپایی نیز بیش از پیش قدرت گیرند.

تعداد شهروندان اروپایی که در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کرده‌اند، در مقایسه به چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده است و اعتراض به عملکرد سیاستمداران در برابر تغییرات اقلیمی و لزوم دفاع از اتحادیه اروپا در مقابل آنهایی که نظر مثبتی به آن ندارند، از جمله دلایل افزایش مشارکت در این انتخابات بوده است.

پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، بروکسل و طرفداران آن استدلال کرده بودند که بحران مهاجران تا حد زیادی رفع شده است و دیگر این مسئله مهاجرت اهمیت چندانی برای رأی‌دهندگان اروپایی ندارد اما پیروزی حزب خلق اتریش به رهبری «سباستین کورتس» صدراعظم پیشین اتریش، نشان داد که اروپایی‌ها همچنان به مهاجرت بعنوان یک معضل بزرگ نگاه می‌کنند.در ایتالیا هم نتایج نظرسنجیهای پای صندوقها نشان داده بود که حزب راست افراطی لیگ بیشتر از بقیه احزاب موفق به کسب آراء خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج