۸۶۹۰۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله مکارم: در راهپیمایی روز قدس شرکت کنید

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بر همه مردم لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بر همه مردم لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و اظهار داشت: حدود شصت سال قبل به وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند اما آنها را از کشورهای مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به زور و با پول از آنها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متاسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آنها همراه شدند.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد، اظهار داشت: اینها اگر دست شان برسد تمام کشورهای منطقه را می‌خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا به زعم خود درباره بلندی‌های جولان حاتم بخشی کرده است! مطابق کدام قانون و مجوز؟ شما چکاره هستید که بخشی از یک کشور دیگر را می‌خواهید به اسرائیل غاصب ببخشید.

وی افزود: اگر عده‌ای خیال کنند آنها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آنها با بهره گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند اما با مقاومت جانانه محورهای مقاومت راه به جایی نبردند و شکست خوردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این ابتکار را ابتکاری تاریخی و عامل زنده بودن یاد و نام قدس و فلسطین دانستند.

وی تأکید کرد: همین اقدام سبب شده که بعد از گذشت سال‌ها همچنان روز قدس در جامعه اسلامی زنده باشد و هر سال روز قدس با شکوه خاصی برگزار شود.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

درآمد بسیاری از بانک‌ها ربوی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل و شرایط استجابت دعا اشاره و تصریح کرد: یکی از شرایط مهم استجابت دعا بهره مندی از کسب و کار حلال و دوری از لقمه‌های حرام است؛ اگر کسب و کار و لقمه انسان حرام باشد، استجابت دعا بسیار مشکل خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در عصر و زمان ما کسب رزق و روزی حلال کاری دشوار است، گفت: بسیاری از بانک‌ها درآمدشان ربوی است، عقود شرعیه را رها کرده و رسماً ربا خواری می‌کنند.

وی بکارگیری تسهیلات بانکی در غیر محل منعقد در قراردادها را حرام دانست و افزود: نمونه دیگر حرام خواری احتکار عده‌ای از ثروت اندوزان است که این روزها زیاد دیده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان، تقلب کردن در معاملات را از دیگر حرام خواری‌ها و از موانع استجابت دعا دانست و گفت: عده‌ای آن هم به صورت میلیاردی ارز دولتی در اختیار گرفتند و در بازار آزاد فروختند، این کار حرام است، نمونه دیگر رشوه خواری است که متاسفانه در برخی ادارات و سازمان‌ها رواج پیدا کرده است.

وی اجناس قاچاق و عدم پرداخت وجوهات را از دیگر جلوه‌های فعل حرام دانست و اظهار داشت: یکی از عواملی که مانع استجابت دعاها می‌شود غذاهای حرام است؛ عدم پرداخت زکات و خمس سبب می‌شود که لقمه و غذای انسان حرام شود و همین مساله سبب عدم استجابت دعاها می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان یکی از اعمال شب‌های قدر را اهتمام به یادگیری مسائل شرعی دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      خودت بیفت جلو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج